Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 882 ggr
Bogey
0

Mer om vanvårdade minkar

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

TV4 körde ett repotage ikväll om fortsatt vanvård av mink och de obetydliga förbättringar som de nya reglerna medför.

AnnaJosefine
0

Usch, jag sitter och gråter när jag ser detta! Jag blir så arg! Jag är inte den som påstår att att bära päls är djurplågeri osv men det här är förfärligt (underdrift!). Vad är det för människor egentligen :'(

JossanH
0

#1 Eftersom det är såhär verkligeheten ser ut så ÄR det djurplågeri man stödjer när man köper päls.
Är det inte från våra vanvårdade minkar som lever hela sina liv med beteendestörningar, understimulans och stora sår så kanske man stödjer en annan "trevlig" verksamhet där man helt enkelt stjäl människors sällskapsdjur, flår dom levande eller stryper dom långsamt med ståltråd för att pälsen ska bli så fin som möjligt som sedan säljs som snygga pälsdetaljer på våra kläder och skor.. Självklart under annat namn än hund och katt..

Eller varför inte stödja andra farmer där man föder upp tvättbjörnar rävar och vargar som flås och låter ligga och dö i sitt eget blod med blottade muskler flämtande i sina sista andetag!

Pälsindustrin är så fruktansvärt smutsig! Djuren får inte chansen till ett värdigt liv och när de sedan ska få slippa sitt lidande så får de inte ens chansen till en värdig död!… Och för vad? För att vi ska få känna oss "fina" med våra små pälsdetaljer, pälskragar eller västar?

Länken visar en bild på en tvättbjörn som är flådd från nos till svanstipp och som i sitt sista andetag lyfter på huvudet.. Är inte detta djurplågeri så säg!?

http://www.all-creatures.org/anex/raccdog-fur-41.html

Stöd inte päls under några som helst villkor!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sophey
0

Palsarna blir ju vackrare om djuret ar vid liv nar de tar palsen, tank hur ont det skulle gora om nagon rev av ditt skin medans du var vid liv och medveten.

Medarbetare på matlust

AnnaJosefine
0

#2 & #3

Okej, okej, lugna ner er :S! Jag sa inte heller att jag stödjer att bära päls! Men jag är inte den som går och pekar finger åt andra som bär det helt enkelt. Dåligt uttryckt av mig i #1 med "Jag är inte den som påstår att att bära päls är djurplågeri osv/../" utan menade att jag inte är den ,som jag skrev innan, den som pekar finger åt andra som bär det.

Och jag vet att djur flås levande i många fall. Så det behöver ni inte heller länka om osv för att måla upp allt för mig. Jag vet vad som pågår inom pälsindustrin och har sett videon (vilket gjorde mig sömnlös i flera nätter om det är den med tvättbjörnen som hänger upp och ner under tiden)…

Nu menar jag inte heller att ni inte ska upplysa om det som pågår inom pälsindustrin, men man måste inte hugga på första chansen bara =)

JossanH
0

#4 Du behöver inte heller ta det så personligt ;)
Som sagt är det många som är oupplysta och hur mycket du vet/inte vet har ju jag absolut ingen aning om.

Ju mer det diskuteras ju bättre!

Sajtvärd på Iller.ifokus

AnnaJosefine
0

#5 Det har du också rätt i =) Det kändes bara så riktat mot mig :P Haha!

Men jag kan inte mer än hålla med dig att det är bra att detta diskuteras =)