oljig
Tycker det här verkar lite konstigt och undrar om ni tror det kan vara någon fara eller om det är normalt. Jag har alltid tyckt att Samson luktar lite mer än andra hanar men det är inte direkt brunstig hane doft. Det går också nu i perioder att han blir lite oljig i pälsen, ungefär som han kändes när han gick i brunst innan han blev kastrerad. Undrar om ni tror det är någon risk att det är något allvarligt? Han är ca 1 år så det borde inte vara dags för binjuretumör än? Är det normalt att det går lite upp och ner i hormoner trotts kastration. Inte märkt någon skillnad i beteenede mer än att han blir trevligare och trevligare. Fast just ikväll har han tydligen bestämt sig för att göra bajshörna under mitt skrivbord… det skulle väl vara det ända avvikande i beteendet
Gunnar har samma problem :) när han blir så himla oljig brukar det hjälpa att tvätta han med iller shampoo. Jag tror att det kanske är lite som med oss - vissa har torr hy andra fett hy och andra normal hy…
Välkommen till ferretplanet.se :)
En av mina gamla illrar blev så i pälsen. Han hade perioder när pälsen såg helt slickad ut!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Är han kemiskt eller kirurgiskt kastrerad?

kirurgiskt

Har också problem med mina kirurgiskt kastrerade hanar… dom har hormonerna kvar men inte kulorna.. Det har blivit bättre sen dom fick implantat också men det går inte riktigt att komma ifrån att Belsebub luktar sur disktrasa under "brunsten".
Min hane med väldigt oljig päls var också kirurgiskt kastrerad.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Om det nu spelar någon roll så min hane med oljig päls fick bara Suprelorin
Välkommen till ferretplanet.se :)

Zebben, kirurgiskt kastrerad, har också perioder då han är extremt fet i pälsen nu misstänker ju jag att han har problem med binjurarna så har planerat att göra en ny undersökning och även om de inte visar något nu heller sätta in suprelorin. hur ofta badar du honom?
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

#8 Det va jättelänge sen jag badade honom nu. Det var nog ett bad utan schampoo förra månaden när de tagit sig in under skåpen i köket och blivit smutsiga :)