Fräser?
Nova har alltid fräst när hon har varit sur, typ nån gång i månaden. Men nu på senaste så fräser hon OFTA! 20ggr per dag ibland, minst! Nova är över 5 år gammal, är hon bara en surkärring, eller har hon ont? :/
Hon visar inget annat som menar på att hon har ont, hon bara fräser :O
Ibland fräser hon om hon inte får disktrasan när man torkar något, eller när hon har fått tag i en sko, eller en fjärrkontroll, då fräser hon! Och ibland, som nu nyligen, så stod hon bara i sängen bredvid mig och fräste :P
Jag hade nog tagit henne till veterinären, dem visar inte gärna att dem har ont och då blir många djur "elaka" för att verka tuffare inför andra. Dem visar inte sig svaga för då blir dem attackerade. (I naturen)
Sådär talade en av mina gamla illrar om när han inte mådde bra. Han väste aldrig i vanliga fall men då kunde han väsa så fort hans illerkompis kom i närheten, om jag inte lyfte upp honom tillräckligt fort när han ville upp eller liknande. Han hade inflamerade analsäckar men det kan ju likagärna bero på något annat som gör ont eller är obehagligt.
Snabbe beteendeförändringar som kommer plötsligt har oftast en orsak, och inte sällan beror det på sjukdomar tyvärr. Men det måste ju inte vara något allvarligt.
Kolla analsäckar, kläm och känn, lyssna på lungor och hjärta och ta ett blodprov så får du veta hur det står till!
Sajtvärd på Iller.ifokus