Iller och barn
Jag har verkligen börjat få bebissjukan! Åh vad jag längtar efter barn.
Dock går mina djur före allt! Har hellre kvar dem i femtio år till än skaffar barn. Därav känns barnpratet ganska långt ifrån våran vardag nu pga av att jag inte vet om mina pälsar skulle gå ihop med barn.
Tycker denna är verkligen skit svårt, dela stora beslutet att ta om man är redo för barn, mognad, pengar och ALLT vad det innebär!
Men största tvivlet är nog hos hur det går med djuren. Jag tänker absolut inte sätta dem i andra hand så dem tar skada, och jag tänker inte skaffa någon utebur eller utehus eller dylikt. Dem har bott med oss i lägenhet eller numera hus och haft tillgång till alla rum såsom vi haft. Skulle inte ha mage att placera dem någon annan stans.
Så min nyfikenhet går till er med barn, hur har det fungerat?
Hemskt nog så är mina pälsar till åren och jag vill ge dem ett fint slut även om jag hoppas det dröjer minst ett par år till. Så mina tankar går lite i tidsperpektiv eller vad det kallas. Först tar det förmoligen ett tag att bli med barn, sedan 9 månader i magen. Och sedan som spädbarn så borde det fungera så länge tills barnet kommer upp mot året och vill röra sig fram själv. Där kan jag börja se problem med djur och barn.
Snälla ni, bolla lite tankar med mig och erfarenheter. Är så nyfiken och bäbissugen som sagt!! :)

Vare sig barnet är spädbarn och ligger still så kan ju ett djur av olika slag ta sig till barnet. Min hane miilo sket i vilket att vi fick barn bara han fick sitt mamma gos iaf. Medans thyra blev triggad och stressad av att sonen lät. Hon gick aldrig någonsin till attack men hon blev stressad av det. Idag är hon bara nyfiken ;)
Näe självklart. Men det är lättare när barnet inte kan ta sig någonstans och hålla ett öga extra på ett annat sett såna fall. Sover barnet i sängen, ja då kanske man kan stänga in till sovrummet under den tiden och såna små lösningar.
Okej, hos er verkade det gå bra ju :) Vi har ju dock Groggie som har binjuretumör, så han har ju vart väldigt agressiv ett tag, speciellt mot min nuvarande sambo när vi blev tillsammans. Ingen rolig historia =/
Men skulle inte omgivningen störa djuren någon otorligt tror jag inte dem skulle bry sig speciellt. Skrollan är ganska skygg och "egen" så hon kanske möjligtvis skulle bli stressad så som du beskriver thyra
hur många är ni här inne med barn? =)

#3 nja Åsa har ju barn så kolla med henne. Sara har fått barn men omplacerat illrarna tills vidare. så jag vet inte riktigt. Men när jag läser din text så ser jag ju svaret kanska klart att du hellre låter djuren få sin tid tills den är slut och sedan finns det tid för ett barn. Läser du din egen text flera gånger ser du att svaret är ganska tydligt ;)

Har inga själv men en bekant (som inte hänger här inne annars hade hon fått svara själv) som skaffade iller när minsta va två och det har fungerat bra. Illrarna bor med avspärrning i vardagsrum och kök så de har dock inte hela lägenheten som dina. Du kan ju prova hur illrarna accepterar en mindre yta att vara på så du vet om de mår sämre av det eller om det inte spelar dem någon roll :)

det går ju även att ha en avspärrning du kan flytta så att du stänger ut illrarna från det rum som bebisen befinner sig i nuet så att säga.
Har inga barn själv men är oxå i bäbistankar, mercedez är en snäll och lugn iller som bara kaxar till sig när hon busar med pappa, hon blir 4 i maj,för det mesta sover hon eller busar, Frost är motsatsen till mercedez han är väldigt aggresiv och biter väldigt hårt men är även han en iller som gärna sover, tyvärr är han väldigt rädd för nya ljud så han skulle säkert blir väldigt stressad av att ha en bäbis, Jag och min sambo har funderat på att försöka skaffa barn nästa år så att vi får barn under 2013 och då är mercedez 5år och frost är 3år, vi har funderat på att testa med att avspärra det rum som vi har bäbisen i och sen kunna flytta den till dit vi är.

En Marshall Playpen hage kan funka som grind till rummen. Väldigt lätt att flytta och böjer man länkarna som delarna sitter ihop med lite kan man öppna och stänga också utan att ta bort från fästena i karmarna
Du har nog rätt erika :) Men även det vill jag verkligen ha barn, är så sugen nu när dessutom alla andra ska, då väcker det mina bebistankar ännu mera! ;)
Och så sant, flytta en avspärrning runt borde fungera. Lättare att stänga in barnet när det ändå sover, det skadar ju inte barnet och sedan finns ju dem där barnvakter så man kan höra barnet m.m.
Det borde fungera ;)

#8 mina illrar hoppar tyvärr lätt över dom =(
#9 varför skaffa barn för att alla andra gör det? förstår att det väcker tankar men inget man behöver rusa in i alls. om du har vänner med spädbarn me dom komma över så ni kan se hur illrarna reagerar på ljudet med mera.
nej självklart inte för att alla andra gör det. men har man velat ha barn i flera år men vart för ung så är det klart att suget kommer allt mera när vänner skaffar barn. Dock kan jag se fördelar och nackdelar med det