Hjälp min iller Miranda..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
**Hjälp min iller Miranda innan det är försent :(
Tisdag 16 Augusti tog jag emot en iller som behövde ett hem som var dåligt behandlat då ägarna inte ens tog hand om henne och ej vågade hålla i henne
hon var dålig i pälsen, klorna var super långa, hon var jätte mager vägde knappt nånting, och nu löper hon och vet ej hur länge hon har gjort det men nu är detta akut och jag har inga veterinär pengar så snälla hjälp mig innan hon förblöder :( nu tänkte jag fråga runt om någon skulle kunna skänka en slant för hennes veterinär kostnader så hon har möjlighet att få leva längre!! varje liten krona betydder MKT!!
STORT TACK TILL ALLA SOM KAN HJÄLPA MIRANDA!!!**

Men herregud människa, har du hämtat en iller utan att ens ha råd med en kastrering?
gör du något annat än att krångla med dina djur?
Vadå hjälpt i nöd? du har ju letat iller länge nu?
Det finns dessutom akuthem som KAN ta hand om djuren akut.
Den hjälpen jag erbjuder är att komma och hämta henne och ge henne allt hon behöver
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Håller med vermonica. Det är en god tanke att ta hand om ett djur som verkligen behöver det. MEN… varför kollade du inte om hon var kastrerad innan du tog henne?
Får tyvärr säga lite som #1. Att ta emot en iller som behöver hjälp när du inte har råd att hjälpa är lite som att ta vatten över huvudet.
Tror det är bäst att du försöker finna henne någon som kan ta emot henne och ge henne det hon behöver, som t.ex #1 har erbjudit sig nu.
Tycker inte att du ska ta emot en iller och förvänta dig att andra ska betala åt dig.
Självfallet är det fint att du vill hjälpa till, men man måste ju tänka lite också.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
hennes ägare kom hit med henne, jag tänker inte skicka tillbaka henne till ännu ett dåligt hem igen!!

Nu blir jag också väldigt ledsen måste jag säga.
Du har letat iller och svarat på i stort sett varenda annons du sett. Hur hade du tänkt betala för de illrarna? Hur hade du tänkt göra ifall de blev sjuka, när de gick i brunst?
Alla illrar går i brunst, det är inga nyheter, speciellt inte om man redan äger fyra stycken.
Varför tar du emot en iller du inte har råd att ta hand om.
Hon har ju hamnat ur askan i elden nu. Hade ju varit bättre att hon fått komma till någon som haft råd att ta henne till veterinären.
Det är ju ditt problem att lösa nu när du tagit hand om henne. Det kan du tyvärr inte lassa över på andra.
Jag är ledsen, men man måste faktiskt tänka lite själv också.
Tycker nu mest synd om illern…tycker du ska lämna ifrån dig henne till någon som kan ta hand om henne.
Och sluta leta efter fler djur innan du har råd att ha dem. Snälla!
KAN NÅGON Medarbetare TA BORT MINA KONTO UPPGIFTER TACK. SKA ALDRIG FRÅGA ER OM NÅT IGEN..

Du har ju dessutom 4 illrar, om du inte ens har råd med livsavgörande kastrering hur ska du kunna ta dina andra djur till veterinären när de blir sjuka?
#6 Det är ju lite dumt av dig att bli sur? Vi vill ju inte dig något illa, men du måste ju själv förstå att du inte kan ta hem en iller och sedan be om pengar för att du inte har råd med något som man nästan alltid måste förse en iller med i alla fall.
Om du nu letat iller länge som många här säger så måste du ju ha kunnat räkna ut för länge sedan att en kastrering skulle behövas, och då måste man ju ha pengar.

Jag har också ett gäng illrar, är det här jag annonserar när det är dags för nästa suprelorin-implantat?
Ta henne till veterinären, genast och lös det!

Skulle också vilja tillägga att det är augusti så honan gick inte i brunst idag. Troligen har hon varit i brunst i månader. Vilket gör att risken för att hon blir rejält sjuk är väldigt, väldigt hög.
Och det betyder också att du bör ha sett att hon var brunstig när du fick henne, speciellt om du badade henne.
Jag hjälper gärna till innan det är försent. tycker det är snällt av dig att hjälpa en iller i nöd, hoppas det finns fler som vill hjälpa din tjej nu.

#11 Det är väldigt snällt av dig tycker jag.
Men det är skillnad på att hjälpa en iller i nöd, till att svara på massa valpannonser samt ha ute egen annons att man söker iller.
Då bör man ha tänkt på att djur kostar pengar.

#11 bättre isf att #1 tar illern än att folk ska sitta här och betala hennes kostnader hon självmant tagit på sig.
Jag tycker att det är lite lustigt att hon "inte vill att Miranda ska komma till en dålig ägare igen" då hon själv inte kan betala för att Miranda ska kunna må bra. #1 kan i alla fall erbjuda detta. Man får sätta djuret före sig själv i dessa fall, det har jag själv gjort.
Är ingen illerexpert alls, eller ens illerägare, men moral har väl de flesta hoppas jag.
#12, Tack, jag förstod det som att illertjejen var i nöd och jag tycker bara man kan hjälpas åt för hennes skull. Man får ju kvitto från veterinärbesöket.

#16 Ja det går ju bra att skriva det men hur kan man lita på det?

Visst, det är jättesnällt att hjälpa. För illerns skull. Men nästa iller som hon inte har råd att ta till veterinär då? Vem ska betala för den? Och nästa, och nästa….
#17 Man får ett kvitto och där står det allt om vad som hände hos vererinären och det skickar jag alla genom brev. och jag är ingen lögnare.
#18 Kommer inte ta emot fler illrar då jag känner att 5illrar räcker, och ja som du skrev för förut 3 av illrarna är kastrerade och 1 är akut kastrerad, Liten har kastrerings chip.
Skulle aldrig ge dig någon iller så det kan du glömma och drömma..
#17, Man kan ringa veterinären illertjejen ska till. Det går säkert att bekräfta på något sätt.
#21 Ja precis!

#20 lät det som att jag drömmer om att få hem Miranda, var väl snarare så att jag inte vill att ett oskyldigt djur ska dö.
Det kvittar faktiskt för mej vem hon hamnar hos, bara det är någon som kan ta hand om sina djur.
Är du inte livrädd för den dagen du måste bryta nacken av dina djur för att du inte ens skulle ha råd att åka till veterinären för en avlivning eller hade du tänkt låta dom ligga och vrida sej i smärtor för att få självdö?
Tragiskt för Miranda.. Och de andra fyra illrarna, skaffa fler fiskar istället.

#19 Du sa efter Liten att du inte skulle ha fler illrar heller. Då det var sånt problem att få ihop dem. Liten var ju till och med ute på annons.
Du kan väl inte tycka att det är konstigt att folk ifrågasätter att du söker aktivt efter iller när du inte har råd att ha dem?
Eller var planen hela tiden att du skulle få folk att hjälpa dig att betala när det var dags för kastrering? Eller hur tänkte du där? Du vet ju såklart att illrar måste kastreras.
Jag hade tyckt det varit märkligt om vem som helst hade tagit hem ett djur och sen…oj, hoppsan ska det ha mat också, veterinärvård, omvårdnad. Jag glömde visst det.
Det har ingenting med dig och illrar att göra, jag tycker det är ett otroligt märkligt beteende helt enkelt.
Men det får mig att fundera på att skaffa hund igen. Jag har absolut inte råd att hålla hund, eller försäkra men försäkring behöver man ju…det är ju bara att be nån annan betala. Efter jag skaffat hunden jag vill ha.
Hade inte du reagerat på det?
#18, Hur vet du att det är så ?

#25 Därför att TS varit medlem på denna sidan länge.

Nu är jag dum och det är jag medveten om. Men här är en tråd, dock hette TS någonting annat då:

Sen har vi denna annonsen då:
http://www.blocket.se/uppsala/Illerhem_finns_35052406.htm?ca=15&w=3
Jag hoppas verkligen allting går bra för Miranda, men jag tycker det är tråkigt att det alltid är djuren som kommer i kläm och till skada för att människor inte tänker först.
Djur är inte gratis, även om man annonserar att man vill ha dem gratis, att man vill ha dem hemkörda gratis. De är aldrig gratis ändå. De kostar!
Jag blir bara ledsen, jag går härifrån och hoppas att du betalar för din illers veterinärskostnad.
Jag tycker det är bättre om vi alla kan bidra med något litet så illertjejen inte dör. Så fort tid och dag är bokad hos veterinär så vet vi. Trådskaparen kan betala tillbaka oss sen.
Jag har en liten fundering.
Brukar aldrig skriva härinne, men har läst i flera år 
Iallafall, varför tar du inte veterinärräkningen på faktura, eller ber om en avbetalningsplan vid veterinären?
Vet flertal som har gjort det.
Nu vet jag inte vad en kastrering kostar men gissar på 1-2000kr
Det borde du väl ändå kunna ta från nästa lön? Som om du har lön som dom flesta andra bör komma runt den 25-27..
UlrikaD kul att du måste ljuga för att hitta på en massa skit om mig o illrarna..
Tråden kan låsas hoppas ni fattar det oxå medarbetarna…

Vad har Ulrika snackar för skit? Allt hon gjort är att hänvisa tlll en annan tråd och din annons? Är det något som inte är sant får du väl skriva vad som är sant?
HUR kan man sitta med 5 illrar och inte ha pengar till veterinärvård?!
Jag har haft dålig ekonomi jag med men då har jag haft nån att låna av. Hade jag inte haft det hade jag omplacerat mina djur, händer nåt akut så tycker jag iaf att man ska ha sparade pengar som räcker till avlivning.
Fy tusan för att sitta med ett sjukt djur och inte kunna hjälpa det!
Lagbrott dessutom…
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
som #30 ta en faktura!! Fort Fort Fort..
Förlåt mig jag är ganska liten men jag väntar iallafall tills jag har fått pengar inan jag skaffar iller och så kommer jag betala att helt själv så jag tycker att du kan betetala sjävl.
Berätta gärna hur de slutar för henne oxå.

Avbetalningsplan brukar dom gå med på då det är akut. och en kastrering på en hona går på ca 1000kr. Kolla med släkt och vänner om dom kanske kan låna ut annars och du betalar av dom pö om pö. Vad händer annars om någon av dom andra illrarna du redan har måste till vett? För på miranda skyller du ju på att hon blev dumpad hos dig? Bara vill förstå hur du tänker…
Är inte ts nå slags barnslig troll?? Har sett flera inlägg utav personen. Och man börjar undra. Eller kanske nå slags djursamlare?

#39 Kan kanske gissa på både och faktiskt.
För att självaste personen svarar ju inte direkt seriöst heller på säljes annonser. Utan väldigt obehagligt faktiskt.

TS, jag frågar igen - Hur känns det att sitta med fem illrar när du inte ens har råd med kastrering på en och veta att när (ja, den dagen kommer) någon av dem behöver veterinärvård kan du inte ge det, när de går så långt att du behöver avliva dom själv hemma eller stänga dörren för att låta dom självdö?
Omplacera alla innan den dagen kommer - FÖR DERAS SKULL.
Hur kommer man på idéen att tom. sätta ut en sökes annons när man redan har fyra illrar och inte ens skulle kunna ta hand om en iller ekonomiskt sätt?
Sen komma in här och be oss SKÄNKA pengar, varför skäms du inte?

#31 Hur kan jag ljuga när jag enbart länkar till din egen tråd? Det får du gärna förklara för mig.
#39 Personen är inget troll, däremot har hon haft väldigt många olika nick.
Så ni har träffat människan och så?
Ja, jag har sett flera med liknande skrivande. Så man har undrat om det är en och samma.
Jag har ordnat med pengar för hennes veterinär kostnad och till alla andra illrar om dom skulle behöva åka till vetten, så vad tjafsar ni om? om ni säger att jag är ett barnsligt troll så skiter jag fullständigt i det för ni känner inte mig och jag bryr mig inte om er. om ni har stora problem med folk som mig varför inte ens anmäla mig för allt skit, som ni gör med andra medlemar som skriver här? ni är ju så bra på det…
#42 Du är precis som Daniel med pastellflickan, du gnäller om att bryta naken på illern då ska du fan inte ha nå iller alls för sånt idiotiskt sätt att skriva till mig kan du ju fan ta dig nånstans…
#41 Hur fan vet du hur jag skriver till säljes annonser jag har fan inte skrivit till någon säljes annons?!
OCH SEN PÅ MÅNDAG BLIR DET VETERINÄREN FÖR MIRRE EFTERSOM DOM HAR STÄNGT I HELGEN MEN DET ÄR VÄLL MITT FEL OXÅ….

Härligt att det löst sig med kostnaderna iaf ;)
#45 Girl… Please
Jag förstår varför flera reagerar när man lägger upp en sån här tråd.. Till slut kan väll vem som helst skaffa en iller så länge någon annan ställer upp & betalar.. Kanske ska boka in mig hos några uppfödare nästa år och starta ett konto redan nu tillägnat valparna.. Nej jösses.. Pinsamt if you ask me..
Glad för Miranda's skull dock att hon får sin kastrering..
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

"Iller i fokus" i ett nötskal 
Hi hi hi

#45 Ja när man inte har råd att åka till veterinären så finns det inte så många alternativ och de är alla extremt brutala.
I fallet med Daniel så var det HAN som skrek att han skulle bryta nacken av sin iller.
Jag personligen tar mina till veterinären..
Ne vad veterinären har för öppetider kan du inte påverka men eftersom hon kom hem till dej i tisdags har du haft god tid att ringa tidigare.
Oansvarigt av trådskaparen att inte tänka på sånt innan. Men nu är det löst och behöver kanske inte ältas längre och skapa mer tjafs ;-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#45, Hoppas det går bra på måndag.
hur löste det sig med pengar nu då?

Jag undrar varför jag ens är kvar på detta forum…
Men bra att det löste sig! :3

Tråden låses på begäran av TS (#32)