Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 634 ggr
AmeliaH
0

Suprelorin som ej fungerar?

Jag chippade om min Tony i början av sommaren för att han började visa tecken på att hans första suprelorin-chip tagit slut, men ju mer tid det gått desto osäkrare är jag på om det nya verkligen fått fäste eller om det ens är kvar.. Han uppför sig som om han är på väg att uppnå könsmognad men inte riktigt är färdig. Dvs han luktar lite mer än vanligt, men inte jättestarkt. Hans pungkulor är där men de är inte jättestora. Plus att han går runt och kissar lite här och var, vilket ser väldigt mycket ut som revirkissande.

Är det någon som varit med om liknande?

Sophey
0

Det beror pa illern hur lange chippet haller i sig, det finns en del illrar som behover bade kemisk och kirurgisk kastration och anda ar de i brunst.

Jag har lagt marke till att min kille har fatt lite storre testiklar och ibland har han tendens till en borjan till ett mindre brunst beteende men samtidigt ar det inte riktigt dar liksom, jag undrar lite om detta ocksa

Medarbetare på matlust

UlrikaD
0

Om du tror att han börjar gå i brunst nu igen, så tror jag inte chippet verkade från första början.

AmeliaH
0

Nej det känns som att något är fel. Han har haft ett sedan tidigare och det fungerade alldeles utmärkt på honom, fanns inga som helst tecken på att hormonerna tagit honom under kontroll. ;P

Jag får helt enkelt ta och ringa veterinären och se vad de säger..

HannaM
0

Kan du känna chippet? Det är ju möjligt at det trillar ur.

AmeliaH
0

Han har ju ett par tre stycken som jag kan känna (det bör vara tre) men är inte helt hundra..

Ringde och pratade med veterinären i Roslagstull och de sa att jag skulle vänta ett tag till och se om det sker någon förändring. De sa att det fanns möjligheten att han blivit mer tolerant mot chippet och att om det är så, så får man göra en kirurgisk kastration.

UlrikaD
0

Chippen sitter inte kvar i kroppen när de har slutat verka, de försvinner, så du ska absolut inte känna tre.

AmeliaH
0

Okej. Nu blev jag osäker, måste klämma lite på honom..

UlrikaD
0

Du kan ju känna id-chippet också förstås.

AmeliaH
0

Det är ett längre och ett kortare. Det ena är hans id. Så allting borde stämma där.

UlrikaD
0

Då har han ju chippet i iallafall.

skrollan
0

kan man känna på dem flesta djuren? jag kan inte känna groggies =/

AmeliaH
0

Jag känner på båda mina, men det händer ju att de vandrar. Eller det var iaf vad veterinären sa till mig när vi letade id-chip på Tony när jag precis hade fått honom. :)