Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 598 ggr
Sleepyxx
2011-08-17 13:12
0

Rött öga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla flicka fick en röd fläck på hennes öga.

Är det farligt? Och vrf hände det så?

Jag rengör hennes öga med en servett med varm vatten.

Hon ser jättebra ut som det inte ont för henne men jag är orolig.

Primarosen
2011-08-17 13:43
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ring veterinären och få lite råd! Ser ut som en liten böld!

Sleepyxx
2011-08-17 14:22
0

jag har ringde dom sa det är okej ……

men jag känner mig orolig.Rynkar på näsan

fast jag får vara försiktig var min tjej går någonstans och hålla henne borta från damm m.m

UlrikaD
2011-08-17 17:46
0

Har du tittat under ögonlocket, det ser ut som en ordentlig irritation. Jag hade nog bett veterinären kollat. Kan vara någonting som trycker på inifrån.

Sleepyxx
2011-08-17 20:20
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jag vet inte vad som händer för hon hadde det förra veckan men det försvann men nu kom det tillbaka igen :( Jag har ringt vet. och frågade han sa det är okej. Men jag är orolig. Jag försöker rengör det två gånger varje dag.

Sleepyxx
2011-08-17 20:20
0

jag vet inte vad som händer för hon hadde det förra veckan men det försvann men nu kom det tillbaka igen :( Jag har ringt vet. och frågade han sa det är okej. Men jag är orolig. Jag försöker rengör det två gånger varje dag.

UlrikaD
2011-08-17 20:25
0

Om det är någonting som försvunnit och sen kommit tillbaka igen så hade jag ringt en annan veterinär och frågat.

Norrskenets
2011-08-17 21:30
0

Rengör du med endast vatten? Bör koka vatten med lite salt i så det blir som koksaltlösning. Sedan häller man lite i en skål så det får svalna innan man tvättar med en bomulstuss.

Hoppas det snart blir bättre.

skrollan
2011-08-18 10:18
0

usch ser ut att göra ont :( ring en annan veterinär genast!!

Sleepyxx
2011-08-18 14:05
0

Jag regör henne med varmvatten.

Igår rengjorde jag hennes öga odenlig för jag tror det var någonting i hennes öga som Ulrika sa.

I morse när hon vaknade så tittade jag på henne ögat och det var bättreSkrattande

Jag tror det var damm eller något annat för hon är nyfiken på vad som finns i under möbler.

Jag vet inte om det gör ont men om det händer igen kommer jag att ta henne till vet. Skäms