Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 2329 ggr
PhulPhisk
0

AKUT! Hem sökes!

Ett gäng illervalpar upphittade i en påse i en skog i Helsingborg. De flesta ha hittat hem men det finns en albinohane kvar. Han har varit hos veterinären på en liten koll och de hittade inget fel på honom. Killen är ca 8-9 veckor och finns i Helsingborg! Har inte råd med fler veterinärskostnader så det hade varit bra om någon hade kunnat hämta lillen. Självklart vill jag inte ha betalt för honom, men han ska komma till ett bra hem! Skriver från mobilen, laddar upp bilder när

[stefan&krister]
0

men usch vad hemskt :( vilken jäkla typ som gör så mot oskylda små stackars djur :(

Lycia
0

Du kan ju vända dig till Svenska Illervänners omplaceringshjälp: http://www.illervanner.se/foreningen/Omplaceringar.htm

Vet inte om det finns något akuthem i närheten, men det går säkert att lösa.

PhulPhisk
0

Ja det är hemskt. Han är så snäll att jag vill behålla honom men det finns inte pengar för besiktning, vaccinering och id-chip. Jobbigt läge! Hur som helst så verkar han komma bra överäns med andra illar för han är så liten och oskyldig :P Kommet inte ge bort han till ett annat temporärt hem utan han stannar tills ett permanent boende dyker upp!

reira
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Fy fan för människor ibland…

[Ai-chan]
0

Synd att det är så långt bort. :/

UlrikaD
0

Vad f-n är det för fel på folk? Undrar vad som hände med mamman?

Hur många valpar var det?

Vet inte om det är tur eller otur att jag befinner mig i Göteborg och inte Helsingborg.

Hoppas det är polisanmält iallafall.

UlrikaD
0
PhulPhisk
0

Där var tre stycken, två viltfärgade och en albino. Albinokillen som är kvar är pytteliten och försiktig jämfört med min honvalp på 12 veckor :/

UlrikaD
0

#8 Låter som om han skulle behöva en extramamma, någon som tog hand om honom och lärde honom att vara iller. Vet du vad han väger?

Tänkte på de två där i annonsen som bodde i terrarium osv, de såg inte heller så himla stora ut.

LiselottLindell
0

Stackars påg! Om Nanna vill så tar vi gärna hand om honom på heltid. Vi finns i Landskrona o har en del illervana.

PhulPhisk
0

Ja, han hade passat perfekt här! Har redan en valp som håller på att bli mammad av 1-åriga Alice här hemma :P

reira
0

Synd att det är så långt bort för min del. Finns plats för 1 till.

UlrikaD
0

#11 Jag har skickat PM till dig. Annars så är ju Landskrona väldigt nära dig.

[Nathalie62]
0

Men fy, hur sjutton kan man göra så ? Dom kan inte vara friska, fy :-( :-( Hoppas någon bor nära som kan ta emot dom.

LiselottLindell
0

Hur har det gått, har han fått ett nytt hem eller stannar han hos dig? Skrattande

Krille12
0

Jag kan kanske ta emot han efter 13 augusti om det e ok, jag bor i Boras. ps. jag kan inte skriva dom tre sista bokstaverna i alfabetet, e inte i Sverige nu utan jag e tillbaks den 13 augusti.

Medarbetare på Vetenskap.

[Nathalie62]
0

Hur har det gått ?

Norrskenets
0

Fy vad hemskt, synd att den som slängde iväg valparna säkert kommer komma undan.

Krille12
0

kan du visa bild PhulPhisk.

Krille12
0

Har du gett han ett namn.

Krille12
0

Skriver engelska lite. I am living in Boras not so far away from Gothenburg.

Krille12
0

gillar han att busa.

Krille12
0

och hur e det med han, e han ok.

Krille12
0

Har kollat runt lite och jag vet hur jag ska ta hand om han.

Krille12
0

Om det e ok kan jag ta hem han den 14 augusti.

Krille12
0

#11 Har skickat pm.

Krille12
0

Kan du skriva telefon nummer

Krille12
0

Har han hittat hem eller.

PhulPhisk
0

Han har hittat ett hem, och jag håller ett extra öga på så att allt står rätt till med honom!

Krille12, eftersom att du bara är 12 år gammal hade jag ALDRIG lämnat bort en iller till dig, även om det är OK med dina föräldrar. En iller är verkligen inte som en katt eller hund. Jag hoppas att illeruppfödare har samma uppfattning som mig, för det behövs inte fler omplaceringsillrar!

När du blir lite äldre så kommer du att förstå, så vänta med Att skaffa iller.

LiselottLindell
0

# 29. skönt att höra, önskar honom all lycka här i livet Skrattande

UlrikaD
0

Härligt att höra!Skrattande