Bra mat?
Jag har haft Hill's länge till mina snosar nu, och det har varit väldigt omtyckt. =)
Dock tog den maten slut idag och jag kunde inte köpa någon mat till dem idag för Hill's går bara att köpa i Karlstad. Så nyss bar det av till stan för att se ifall det gick att hitta någon "akutmat" och jag fann en som faktiskt jag tyckte lät helt okej!
Dock är jag lite dålig på det där med maten, och glömmer alltid ta med mej en lapp till butiken. Men vad tycker ni om det här? Det enda som jag tyckte var lite knepigt var de tre första ingredienserna, men jag vet inte hur stor roll det spelar att det är majs och fiskmjöl?
Näringsinnehåll per 100g:
Råprotein 32.0g
Råfett 22.0g
Fibrer 2.0g
Aska 5.5g
Vatten 9.0g
Kalcium 1.0g
Fosfor 0.9g
Magnesium 0.07g
Vad tycker ni om detta som en "akutmat" om man inte har tillgång till annat under en helg?
Tillägg: Jag vet att majs inte är nyttigt, men nu menar jag som akutmat..
De tre första ingredienserna skall vara animaliska proteiner. att majs och fickmjöl stårmed som första ingredienser är inte bra. Man kan tyvärr inte bara titta på protein innehållet, då det även räknar med vegetabiliska proteiner i den siffran. så 32% e rätt lågt
Men som akut mat kan man nog ha det till…men jag skulle inte ge det till dem under en längre period ;)
De tre första ingredienserna löd såhär:
Majs, kyckling (min. 16%), fiskmjöl.
Majs visste jag om att det inte var särskilt nyttigt, men jag hittade inget bättre. Antingen var fettet nere på ca 12% eller så var det andra värden som var jättelåga, så detta var det bästa jag hittade.
Nej, det ska jag inte heller :) Så fort jag får chansen bär det av och köps ny mat! Nu har jag glömt bort (är så dålig på namn) vad den maten från Hill's hette. Vet du möjligen det? :)
Kan tillägga dock att den här maten var direkt uppskattad.. Hihi, aldrig sett Wilma skuffa in så mycket mat i munnen förut! Hon såg mer ut som en hamster ;)
gäller det en helg så kan du ge dem vilket torrfoder för katter som helst. De tar inte skada av att ha lägre näringsvärde ett par dagar.
#3 Hill's kitten ;)
#4 Ok.. Ja, de lär väl få den här maten tills den är slut (köpte en väldigt liten påse) så den är slut om ett par dagar ändå :)
#5 Just det! Tack =)

man kan ju oxå skaffa ett bra illerfoder o blanda ut "resterna" med. Jag kör oftast hills kitten då jag får tag på det lätt. o det är uppskattat. Tror inte Marw far så illa av det…han har ju inte magrat eller så. Väger modiga 2,5 kg just nu 
Milton vägde 1950 idag, han har lagt på sig 100g sen han kom alltså
.. han ska ju tappa nu..
#7 Ja, jag brukar blanda om det finns rester över i en påse med annan mat som jag ibland använder som godis till dem =)
Jäklar, 2.5 kg! Inte dåligt det.. Jag tror att Melwin väger mellan 1400-1600g. Minns inte vad vågen visade i förrgår, men antingen 1400g eller 1600g.
#8 Vad ger ni honom för steroider egentligen? ;)
#9 måste vara promenaderna.. men jäklar vad grabben är musklig..

han e tjockis!!!!!!!!!! ;)

Det är Buddha-genen som slår igenom…inga tjockisar här inte…bara muskler. Dottern tyckte dock att han skulle banta då han inte kommer i det fina halsbandet/armbandet han fått med ett M i strass på ;o)