Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 2077 ggr
[Nytthemsökes]
0

Nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hallå. Jag hänger aldrig på forum men fick tips om att man kunde annonsera ut illrar här så gör ett försök. Jag kommer så klart logga in på iFokus och hålla ögonen öppna.

Jag fick hem 2 korvar och min önskan var att få ha dom hos mig tills dagen deras hjärta slutade att slå men livet ville annorlunda, från dag 2 blev jag hastigt sjuk och det är en plåga att kämpa igenom varje dag, med mycket vånda och bedrövelse har jag tyvärr fått inse att dom snarast måste bege sig av till ett annat hem, jag kan inte ge vad som krävs av mig och det är synd om dom men det ska kännas rätt innan dom flyttar till sin nya husse eller matte.

Illrarna är bara 12 veckor gamla men sköter sina lådor mycket bra och biter gör dom nästan aldrig. Är aktiva och älskar att leka med det mesta, allt från badlakan till pipleksaker och älskar att bada. Dom är tillgivna och söker gärna kontakt med människor, kan vara skygga i början, gillar att ligga i knät men kommer testa dig så mycket tålamod och envishet är viktigt. Vi finns i västra skåne. Priset ligger på 1500 för båda.

Jag hoppas nu att det finns någon här som vill och kan erbjuda ett bra hem till mina snuttefiltar. Vill ni veta mer och är intresserad så lämna telefonnummer.

UlrikaD
0

Om du ger lite mer information så kanske det är lättare att hitta hem till dem.

Vart kommer de ifrån? Chippade, vaccinerade? Honor eller hanar?

Lycka till.

[Nytthemsökes]
0

Jag tackar för det men den husse eller matte som kan ge vad som krävs för 2 och har ett hem att erbjuda kommer få veta mer då.

UlrikaD
0

#2 Det var ett tips i all välmening nu när det finns så många omplaceringar överallt. Folk har en tendens att nappa snabbare på illrar som inte behöver göras så mycket mer, typ chippa, vaccinera osv.

Och har man redan någon hemma så kanske hona eller hane är viktigt att veta.

Men får hoppas de hör av sig ändå så de får ett nytt hem.

[Nathalie62]
0

Beklagar för det inträffade :-) hoppas du inte blir sämre på inväntan till ett nytt hem. De var bedårande vackra.

[Nathalie62]
0

Det blev dubbelpost

[Nytthemsökes]
0

Är bara inne lite snabbt nu. Förstod att det var av godo. Jag har inget annat val än att stå ut tills ett nytt hem öppnas för dom.

[Nathalie62]
0

#6, För katter finns det ju akuthem, kan man inte få det till iller också ? Då kunde man kanske överlämna dom där innan situationen blir ohållbar för dig.

[Nathalie62]
0

Jag hade för mig jag läste det i en tråd och här fann jag det :-)

Ta kontakt med vår omplaceringsansvarig Julia, antingen per mail omplacering@illervanner.se eller per telefon 0735-29 78 19 (visa hänsyn, ring el sms:a inte efter 21.00)

[Nytthemsökes]
0

Jag hittade dom själv via sökmotor för en vecka sen men tackar för informationen. Har försökt ringa och skickat mail till flera föreningar men har inte hört något så hoppades på gensvar här när jag fick tips om detta forum.

[Nytthemsökes]
0

Ingen som har ett hem att erbjuda ?

JossanH
0

#10 Jag tror det är svårt att väcka ett intresse när du inte ens anger könet på dom små. Man måste ju marknadsföra dom lite ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Emmieline
0

vill gärna ha mer info om dom=)

[Ellahpella]
0

vart finns dom? :)

UlrikaD
0

#13 Står växtra skåne i annonsen.

[Nytthemsökes]
0

Hallå, det står en del i annonsen och ni som vill veta mer och eventuellt har ett hem att erbjuda kan skicka ett pm. Det är fel och sårar mig att säga men finns det ingen som vill ta dom snart så måste det bli en insomningsspruta.

UlrikaD
0

#15 Istället för att skriva att de ska avlivas kan du väl istället pusha lite för dem i din annons. Känns inte som om de får någon som helst chans nu.

Det finns en uppsjö av omplaceringar varje år. Det blir inte färre med åren heller.

Du har inte ens skrivit vilket kön de är. Ifall de är chippade eller vaccinerade.

Det är inte alla som kan slänga upp 1500kr och sen 1000kr till för chippning och vaccinering. Det är mycket pengar.

Det finns omplaceringshem och det finns även folk som säkert skulle nappa på just dina illrar, om du inte var så knapphändig med information.

Det finns även privatpersoner som skulle kunna ta hand om dem för en tid och sedan omplacera dem vidare. Men de skulle dock inte köpa loss dem för 1500kr.

Folk vill ha det lätt, de vill inte söka. Ser de din annons samtidigt som en annan med lika gamla valpar som kanske säljs ensamma eller som de vet faktiskt är samma kön och de inte behöver kastrera vid direkt vid första tecken på brunst med risk för inavel. Ja…då är det lättast att ta den annonsen istället.

Det är ju alltid ägarens ansvar att se till att djuren får det så bra som möjligt. Och att avliva friska och sunda valpar, som jag förutsätter att de är. Det är bara så mycket fel så det finns inte.

Du la ut annonsen för fyra dagar sedan och skrev att det fick ta den tiden det tog att hitta bra hem åt dem. Och nu heter det avlivning.

Fyra dagar är inte särskilt lång tid, finns folk som har ute sina djur på annons i månader.

[Nathalie62]
0

"15, Jag förstår hur du tänker, för varje dag som går blir ju både du och illrarna lidande av att du är allvarligt sjuk men jag håller tummarna att ett nytt hem kan hjälpa er så snart som möjligt.

Alwyn
0

#0 Jag kan hjälpa dig, och har Pm:at dig. Hoppas på svar snarast innan det är för sent för de små.

Mvh

[Nytthemsökes]
0

Nummer 16. Vad gäller chanser, pengar, ansvar har du inte någon som helst vetskap i så hela ditt engagemang kan du lägga åt sidan nu.

Ni som vill veta mer om dom kan skicka pm. Är ni tillräckligt intresserade så hörs vi inom kort.

UlrikaD
0

#19 Nej, jag har ingen vetskap i det för att ni inte verkar intresserade av att dela med er. Vilket är helt ok i vanliga fall.

Men när man utöver det hotar med avliva friska valpar då blir jag faktiskt arg. Det är inte rätt att de ska få sätta livet till för att ni har vissa principer och inte vill svara på frågor.

Jag hoppas någon tar hand om dem, som frågar rätt frågor och som duger åt er. Som har tillräckligt med pengar hemma att inte bara rädda er från er situation men också då chippa, vaccinera, kastrera och försäkra.

Men det är ju jättekäckt att hota med avlivning så blir de någon annans problem istället. Perfekt.

Jag säger lycka till till valparna och hoppas att de inte behöver sätta livet till iallafall.

Och kan ärligt säga att mina inlägg i början var i absolut välmening men nu är jag faktiskt inte alls välvilligt inställd längre.

LisenN
0

Men alltså… Letar man efter valp/valpar så har man ofta tänkt sej ett visst kön. Som Ulrika skriver finns en hel del valpar och vuxna ute nu så risken är stor att folk hoppar över din annons då man inte får någon info om valparna.

Även jag undrar vad det kommer sej att du inte lägger ut mer info och kanske några fler bilder för att hitta ett hem åt dom, är inte det bättre än att avliva?

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

MonaAlexandra
0

Jag är intresserad av en eller två illrar och sökt länge nu.
Om du har kvar dom så skriv till min mail eller ring mig:

Monaalexandrajonsson@hotmail.com

0768236697

Tack på förhand.

Mymlan
0

Skulle jag ha varit intresserad så skulle jag viljat se i ann onsen: Kön, kastrerade, vaccinerade, chippade. Finns ej detta med i annonsen samt att de hotas av avlivning vilket bara känns som det ska spela på köparens känslor, så skulle jag ha valt en annan annons..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

LiselottLindell
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hejsan

Jag kan ev tänka mig att ställa upp som akuthem till dom tills du hittar någon ny ägare. Jag bor i västra Skåne.

JossanH
0

Som vanligt när ett djur inte passar in så ska djuret straffas för det.. det är underligt att folk hellre betalar ett antal 100 lappar för en avlivning än skänker bort djuren till någon som är villig att ge dom en andra chans.. Här har du tom ett akuthem som ställer upp! Lättare än så blir det nog inte!

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Nytthemsökes]
0

Detta är orsaken till varför jag inte hänger på forum.

Frågor och svar kommer lämnas till den som är tillräckligt intresserad men inte till er andra för det berör er inte. Valparna sätter inte livet till av principer, det är inget hot och svaren ni söker skulle ni få om intresset fanns, det är inte mer än så.

Till Nummer 18, jag svarar dig snart.

UlrikaD
0

#26 Det går ju tyvärr åt båda hållen. Din attityd gör ju att många avstod från att hjälpa dig. Det är ju trist när det blir så.

VeronicaKahlbäck
0

#26 sådana som du är anledningen till att jag är frånvarande i längre perioder från forum, mår så sjukt dåligt av läsa om djur efter djur som far illa pga den mänskliga faktorn..
Hur kommer man ens på idén att gå in på ett forum för illrar och skriva att man kanske ska avliva djur helt i onödan, helt (vad jag vet) friska och oskyldiga valpar?

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

[Nytthemsökes]
0

Till nummer 24, Jag har skickat pm till dig.

JossanH
0

#26 Fast på riktigt, vad hade du förväntat dig att få för reaktion inne på ett illerforum när du "hotar" med att avliva 2 st 12 veckors valpar?

Ska vi klappa händerna, vara förstående och säga lycka till..?

Sajtvärd på Iller.ifokus

enbartmalin
0

Ännu en människa som skjuter sig själv i foten och sedan låter djuren betala för det.

Tragiskt.

Hälsningar Malin

[Ai-chan]
0

är det kanske inte troll då? -_-

[Nytthemsökes]
0

Det är så typiskt forum, folk läser det dom vill och vänder på allting. Översittarfasoner i hög grad. En och annan trevlig finns det men dom är få. Jourhem är kontaktad och mer feedback blir det inte i annonsen nu. Er andra som visat välvilja skickas via pm. Nästa gång någon behöver hjälp är detta inget forum jag tänker tipsa om.

UlrikaD
0

#33 Nästa gång du behöver hjälp så kanske du inte får den.

Det finns hur många personer som helst som har fått hjälp via det här forumet under årens lopp. Folk som velat ha hjälp, folk som varit lite ödmjuka och velat det bästa för sina illra, folk som inte varit rädda för att be om hjälp.

Inte folk som satt sig på sina höga hästar och börjat med att säga att man inte gillar forum.

Hade det inte varit för att det var djur inblandat så borde du inte fått nån hjälp alls. Men de går ju alltid före, självklart.

Forumfolk kommer att fortsätta hjälpa folk som behöver det. Alltid. Folk som förtjänar det. Och tyvärr också de som inte gör det.

VeronicaKahlbäck
0

#33 ditt uttalande säger mej att det inte är första gången du är här utan att vi nog känner igen dej sen tidigare…

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

UlrikaD
0

#35 Det var nåt sånt jag tänkte också. Inte första gången.

reira
0

Översittarfasoner? Kasta sten i glashus… Komma hit, säga att man inte gillar forum och hota med att avliva friska unga djur när man inte får den hjälp man var ute efter! Det är inte andras ansvar att reda upp efter dig och du får väl räkna med att folk reagerar när du hotar med avlivning!

JossanH
0

#35 Ja, det finns ju en och en annan man "saknat" ett tag..

Sajtvärd på Iller.ifokus

reira
0

Jaha är det på det viset fast om det är den personen vi pratar om så var det ju inte så länge sen

Alwyn
0

Cindy och Kevin bor nu hos mig! Glad

HannahRönn
0

#40 härligt o höra, grattis till de små!