Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 611 ggr
Sophey
0

Hur e era illrar?

Hur ar era illrar i tempramentet? Ar de lugna och snalla eller ar de djavulens avkommor? Glad

Medarbetare på matlust

AnnaJosefine
0

Det beror på om de får som de vill eller inte ;) Haha!

[SententiaVitae]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lille fis är väldigt social och ska nafsa och jaga en runt hela tiden.

Sophey
0

Jag tror inte att jag har en iller… Han ar mer utav en trasdocka an min Ragdoll katt som uppnar rasens standard och lite till Tungan ute

Medarbetare på matlust

VeronicaKahlbäck
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

ja…
Aylinh är ju ganska stressad, biter alla utom mej först och frågar sen typen och då hårt, bloden-sprutar-bett. Ganska på (bara mej) och fortfarande för osäker, springer fortfarande för minsta lilla ljud eller annan oväntad händelse. vet inte vad leka är, inte ens med syrran.
Nailia är numera med på det mesta - kanske kan kalla henne gosiller tom. får riktiga busryck där hon hänger sej fast på baksidan av benet tills man tittar bakåt då kör hon en "wardance" men biter mej inte ens då längre *stolt*.
Zebben har på äldre dagar lärt sej uppskatta mys men tillbringar mestadels av den vakna tiden med att gå i 190, skulle ALDRIG bita vid något annat en bus vilket jag tillåter men betten är hårda fast det inte går igenom, han håller typ fast än.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

UlrikaD
0

Här har jag en härlig blandning av änglar och demoner. Fast demonerna är också änglar, när de myser tätt, tätt intill.

Jag har turen att alla mina älskar att gosa och sover gärna i sänge. Det är vid busighet som själva demon-rycken sätter in:)

JossanH
0

Jag kör väl alla illrar jag haft då ;)

Dexter, blev 6,5 år gammal- Var alltid snäll. Bet väldigt löst. En gång bet han hål på mig och det var när jag skulle ta ifrån honom en hundgodis han hittat ute.. ;) Han trodde han höll fast sitt godis, men det gjorde han inte..

Pegasus, blev 6,5 år gammal- Världens snällaste. Lite hyper som liten, men inte så konstigt då han togs för tidigt från sin mamma så han fick ju aldrig något syskonbus/bråk och inga tillsägelser från mamman. Bet ganska hårt vid bus men det var väldigt sällan och det var tillåtet av mig.

Skit- En liten djävul, men inte på ett "hysteriskt" vis. Har alltid, under sina 5,5 år haft lite svårt nya människor och de som en gång hamnat på hans svarta lista får kämpa sig bort ifrån den kan jag lova. Han kör på "hit and run", ett snabbt bett och sedan fly för att visa sitt missnöje. Min pojkvän hade ett rent h*lvete i början när vi träffades. Blev biten i sömnen etc.
Han är dock världens snällaste mot mig.

Marcello- Som är 1 år i år har alltid varit vår lilla "son". Han är försiktig och älskar att ligga med huvudet på våra fötter. Dock har det visat sig att han gärna nyper till främmande folk i foten ibland och då kan han nypa ganska hårt..
Jag ser honom ändå som en fantastisk liten kille som är väldigt nära perfekt.

Vicente- Född i år, har varit en liten pest. Han har bitit stenhårt och tuggat. Han har varit lite väl hysterisk och lätt fått panik om man varit för gäll i rösten när man sagt åt honom. Han bet när han var uttråkad, när han var trött, nyvaken, busig, arg.. Han bet mycket.. Efter en helg hos mina föräldrar med massor av egen tid och massor av utevistelse vände det och nu är han faktiskt en riktig goding.

Bilden visar Dexter och Skit

Sajtvärd på Iller.ifokus

emoflickan
0

De jag har nu är Willow och Welma.

Willow är den bästa illern som finns…en riktig liten mattegris som aldrig biter mig, nån gång kan det bli lite för hårt vid bus men hon är för det mesta en liten ängel :) Kan ta ett litet smakprov av besökares fötter.. ;)

Welma….ja, vad kan jag säga…tuggar tuggar..och sen tuggar hon lite till. Hon biter mig HÅRT flera ggr per dag. Fötter är hon helt galen i och hugger efter såfort hon har chans. Hon har blivit lite bättre men är ofta hysterisk när man håller i henne och hon vill ner och då hugger hon som besatt. Det är blod, svett och mycket tårar här just nu och jag räknar minuterna tills den dagen jag ser en avsevärd förändring..

JossanH
0

#7 Och hon är ju stört böjbar Welma! Hon får fasen i mig in hakan och huggtänderna runt fingret hur man än håller!

Sajtvärd på Iller.ifokus

emoflickan
0

haha ja..det är ju greppet med pekfingret o långfingret som är det enda men då blir hon ju hysterisk för det,,

[lundholm]
0

min isiz 4 år tycker tydligen inte om män !!!

tråkigt då jag ej är kvinna :)

hon biter hårt och mycket.. hon verkar nästan planera att hugga.

mest fötter men även i ryggen, ben, armar och öron ….

när mina tjej kompisar tar upp henne så kan dom faktiskt få henne ligga och mysa men när jag skall mysa så gör hon allt för att komma ifrån mig…

hon biter nästan inte tjejer heller….

synd … hon är typ den sötaste iller tjejen jag sett och jag tycker mycket om henne…..

[lundholm]
0

skall väll tilläggas att jag nyligen köpt henne och att jag tydligen är typ 5 ägaren…

det kan nog ställa till mycket för många :(

AnnaJosefine
0

#11 Hoppas att hon lugnar ner sig inser hur mysigt det är att mysa med husse! Tråkigt när de blir runtslussade sådär med svängdörr i rumpan :( Lycka till med din lilla flicka :D!

JossanH
0

#11 ibland så testas den som är mest med illern mycket mer än besökare, om det kan vara till någon tröst.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[lundholm]
0

jo men hon har testat mig sen april nu… och borde veta att det inte är nån ide..

verkar helt enkelt tycka mer om tjejer än killar :(

AnnaJosefine
0

#14 På med en peruk och tala med falsettröst ^^ Haha! Nej, men skämt å sido! Jag tror som JossanH och en svängdörrsiller har kanske svårare att skaffa tillit för människor överhuvudtaget. Jag tror att om du håller ut och mutar och belönar i massor så släpper det nog till slut ska du se!

Har du bild på fluffrumpan förresten :D?

[lundholm]
0

ja jag ger ju inte upp i första taget…

även om jag undrar ibland när jag ser henne mysa i en tjejkompis famn att hon kanske skulle må bättre hos nån annan …. :(

UlrikaD
0

Nepp, jag tror inte sötrumpan skulle må bättre av att flytta igen.

Passa på att mysa med henne när hon ligger i din flickväns arm. Så att hon ser dig som en förlängning utav henne. Kan funka.

En iller som har haft många hem vet man ju inte hur de har blivit behandlade heller. Hon kan ju ha dåliga minnan av någon med mörk röst och stora händer t.ex.

Jag hade en omplacering som anföll kattern helt hysteriskt. Han skulle bara döda dem. Jag funderade alltid på vad han varit utsatt för, mina andra har aldrig haft problem med katter.

[lundholm]
0

förstår vad du menar…

men har ej flickvän så det blir nog svårt :) får väll använda kompisar..

duholm
0

Jag har tre hanar som är det snällaste som finns. Java, killen jag hämtade från Ungern, har aldrig bitit någon, tror faktiskt han är trasig! Jo förresten, han bet mig i hakan en gång när jag såklart skröt för en valpköpare att han aaaaaldrig bits! Dock bet han ju inte hårt, men såklart skulle det vara då!

Pepsi bet oss 3 gånger dagen vi fick hem honom, aldrig senare. Han är en sån iller man kan släppa på ett dagis och fortfarande vara lugn!

Artax, egen valp, har heller aldrig bitit medvetet. han har suttit i min tumme med tänderna begravda in till roten ett antal gånger, alltid godis och andra illrar inblandade!

Sedan kommer vi till Delphi, monsterbarnet i flocken! Hon biter alla, överallt hon kommer åt! Henne hittade vi i en bur när hon var över 2 år så det har varit tufft. Dock är hon säker på sig själv nuförtiden och jag vet att hon vet att man inte ska bitas, men hon är helt enkelt tvungen…

Årets valp Don´t be fancy bits när hon är stressad. Var ute med henne i sele utanför tomten för första gången… Mina händer har aldrig varit mer söndertuggade faktiskt. Annars ger hon lösa bett när hon t.ex inte vill vara uppe i famnen längre och vid lek.

"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

www.optimusferrets.se

www.classicferret.se

JossanH
0

#18 Hur gör du när du uppfostrar henne eller säger ifrån?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Zandrama
0

Jag har inte haft mina två pälskorvar så länge, men har ändå märkt deras olika personligheter rätt snabbt ^^

Izzy - Busmaskin nummer 1 :D På kvällarna är hon helt galen och ska bara busas o busas :) Så då brukar jag ge henne det hon vill och busa loss med henne om inte Majsan är vaken eller pigg på bus.
När hon är på bushumör så går hon efter fötterna om hon springer förbi, men har än så länge inte bitit "på riktigt" utan det verkar mer vara en uppmaning till "lek-med mig-följa-efter-mig" :)
Annars är hon väldigt social och gosig och vill vara med nästan överallt där det händer nåt :)

Majsan - Latkorven xD Den av tjejerna som nog är mest "ge-mig-uppmärksamhet"s galen :) Men också den av tjejerna som har tydligast humörsvägningar :D Man kan märka på henne ibland att hon blir på lite "djävulskt" humör, eller som ja kallar det, att hon blir en bitch :P Då är det bara att låta henne vara och hålla fötterna borta xD

Men båda är jätte gosiga, snälla och underbara enligt min uppfattning och har inte haft några svårigheter med att hantera dom :) So far so good ^^

//Belinda aka Zandrama