Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 864 ggr
Ludvig jellis
0

Iller- mat- godis

Jag gick till en zoo-affär nära Frölundatorg och frågade jag en kvinna som jobba där om iller-godis.

Hon sa till mig " du kan ge majs till henne eller kat-godis och katt mat. Dom illar kan äta allt. Det är okej."

Jag sa " jag tror det inte kan inte äta majs? för jag har läst om det "Förvånad

Jag kände mig dåligt över detta eftersom de verkar vara så osäkra om vad de har sagt till mig. Och tänk om någon som precis fått en ny iller och går att köpa från den butiken? Obestämd

Jag ger min illervalp iller-godis som är bacon… jag har köpt från zoo kompaniet. Ibland ge jag vattenmelon, skinka men inte rökt skinka…..Och jag undrar vad mer kan jag ge till henne ?

och vad kan jag inte ge till henne som inte majs, choklad och kaffe?

Hör av er Kyss

LisenN
0

Rått eller torkat kött som inte är saltat/kryddat, några droppar laxolja, vetegroddolja eller laktosfri grädde är bra godis :)

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

Bogey
0

Lets Bite godis som består av 90-100% torkat kött gillar i.a.f våra pälsar. Hungry Ferrets och Ferret Planet säljer det, men det kan även hittas i en del andra zoo-butiker.

Du kan även ge små bitar gurka utan skal men inte för mycket då de gärna blir lösa i magen av det, som av det mesta växtbaserat. Våra tussar är tokiga i vattenmelon men det är även sött så det får bara nån liten smakbit då vi äter det.

En liten skvätt laktosfri grädde brukar vara populärt nån gång ibland liksom rå äggula.

Du bör undvika allt sött och kryddat.
Lök, choklad och avocado är giftigt för de flesta djur.

Ludvig jellis
0

Tack så mycket Glad