zooplus
Jag har kollar pa TEBA och jamfort priserna hos zooplus nar det kommer till Totally Ferret och kommit fram till att zooplus ar mycket billigare.
TEBA
7,5 kg Totally Ferret Active 579,00 kr plus frakt som ligger pa 79 kr om jag forstod ratt det blir drygt 660 kr
ZOOPLUS
7,5 kg Totally Ferret Active 345 kr (normal pris 385 kr) plus frakt 59,69 kr men om man bestaller for over 597 kr ar det fraktfritt.
Det ar ju en otroligt stor skillnad!
Medarbetare på matlust
Ja det är prisskillnad men du måste ta hänsyn på att moms i olika länder har olika värden (t.ex tyskland 19% mot sveriges 25%) och butikernas driftkostnader skiljer sig också + att det brukar ändå kosta med frakt till sverige (30 kg brukar kosta 33 euro).
här hittade jag prislista för frakt från zooplus och vad jag ser här så skickar de ej paket till sverige (säkert måste man kontakta de). Och till slut zooplus har ingen bra rykte - paket kommer försenade utan produkter som man beställde eller med helt andra produkter.
Välkommen till ferretplanet.se :)
jag har beställt flera gånger från zooplus och har aldrig haft några problem. Snabba leveranser och ja har handlat för om det är över 69euro så är frakten gratis oxå :) zooplus.com skickas till sverige.. Jag rekommenderar dem varmt
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Jag vet folk som bestallt fran zooplus och jag har sjalv gjort det - till sverige. Har ser du en prislista for frakt fran zooplus och det star aven att de skickar till Sverige.
Jag har bara hort bra rykten och aven att paketen oftast kommer i tid bade i Holland och Sverige och jag sjalv och resten av min familj och mina vanner samt uppfodare och andra jag kanner som anvander sig av zooplus har endast bra erfarenheter av dom och precis som TottsiGirl sager ar det fraktfritt over 69 euro.
Medarbetare på matlust
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Å skulle man inte komma upp i 69£ så är fraktkostnaden en standard frakt på endast 6,9£.
Jag rekommenderar dom som sagt varmt :) De har ju även Vitaminpasta och torkat köttgodis som det är bra priser på, förutom allt annat kul då :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
jag har bara erfarenhet av zooplus.de och där ska varken jag eller mina vänner handla aldrig mer. kanske service varierar från land till land.
Har oxå flera bekanta som beställt och är nöjda kan jag tillägga, även stora saker som transportburar och kattsand har kommit fram snabbt :) Hos mig har posten tom kört ut det till dörren utan att de kosta något extra. Helt suveränt…
jag har beställt från zooplus.com i flera år och alltid varit supernöjd. Super snabb leverans till dörren, riktigt låga priser och bra erbjudanden. nu senast beställde jag från deras nyöppnade Danska sida, zooplus.dk. Där gränsen för gratis frakt är lägre en på .com t.om.

Ska ni tillbaka till Sverige igen, eller har ni flyttat för gott?

ååh lite shopping, har aldrig beställt därifrån men ska in och kika lite mer noggrant:)
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Jag har också beställt från zooplus.dk och är helnöjd! Mycket billiga saker och bra leveranstid!
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida
varför var det bara jag (ok inte bara, men här verkar det bara jag) som fick vänta på sina produkter i 3 veckor, fick för lite av en grej och annan grej fick jag helt annan än jag beställde? :/
#13 Kanske var flera av de saker du beställde slut på lager, så att dom väntade in dessa innan dom levererade. En helt normal rutin på många företag.
Den saken du inte fick, kan ha varit slut och utgått ur sortimentet. Av den anledningen skickade dom en ersättningsvara. Även det normal rutin för många företag.
Behöver inte vara detta som är orsaken, men jag har råkat ut för liknande hos andra företag.

#11 Hoppsan, numret föll bort. Det var dig jag menade.
Jag pratar en hel del med kattföreningar som jobbar med jourhemskatter osv. De beställer alla från zooplus och får varorna hem till dörren inom kort. De är supernöjda, beställer ju även sådana mängder kattsand och kattmat att det hade varit jobbigt att åka och hämta själv.
Har aldrig själv beställt därifrån, men aldrig hört någon som varit annat än nöjd så jag ska nog prova själv också.
men nu pratar jag om leveranser till sverige och varken jag eller bekanta har klagat hehe