Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 249 ggr
sarae
0

valpar säljes

kitty
0

hmm..dyrt med 2000 med tanke på att dom inte har stamtavla, inget om vaccinerin eller chipmärkning nämns..

hmm… 

e d bara jag som tycker så?

bnoffan
0

Stamtavla behöver inte nödvändigtvis påverka vilket pris uppfödare sätter på sina valpar. Jag tycker att de flesta tar runt 2500. Och de kan ju vara vacc. och chip. fast det ej står i annonsen.

sofie
0

Vi betala 2500 kr för Bianca och hon va varken chippad eller vaccinerad. Så det är inte helt ovanligt. Ibland är det värt det :)

Stj3rnfallet
0

#1 Haha, inte för att verka snål, men jag håller faktiskt med dig! Det var det första jag tänkte när jag läste annonsen :P

kitty
0

jag är int snål alls, egentligen ;)

Stj3rnfallet
0

#5 Inte jag heller :D

babsan
0

jag betalde bara 1500 för bab´s o hon var ingenting utan min gulleplutt Räcka ut tungan

Velsan
0

jag betalar inte 2500 om inte illern är vaccinerad och chippad, för det är därför uppfödare oftast tar det priset för det är inräknat :)

UlrikaD
0

Någon som ska ha härifrån trots pris och ingen stamtavla tro?

sarae
0
Velsan
0

Vet en, hörde om de här valparna strax efter att Lava försvann.

sushi
0

Jag köpte en av dom valparna.. Och dom var varken chippade eller vaccinerade.

MimmieM
0

haha.. jag kan inte annat än le åt denna konversationen ändå Glad

I flera andra trådar påpekas det att man borde höja priset till 3-5000 för att få bort oseriösa köpare. Och nu så vill de ha 2000 för dem och det är för dyrt. Chip och första vaccination kostar max 500 kr, så det är i så fall inget giltigt själ att ta mer för en valp Flört

Iller som iller, uppfödaren som är registrerad eller inte, det är ett djur som vilket annat. Det är som allt annat när de gäller pengar antar jag Märkes saker kostar, visst ibland är det kavlité, men ibland betalar du bara för märket Flört

Carpe Diem

Denna kommentar har tagits bort.
Guteillern
0

Det är mer än chip och första vacc. som kostar, när man föder upp en valpkull.

Chipning, vacination, besiktning, mjölkersättning och foder av extra hög kvalitet (till mamman), foder till valparna när dom ska vänjas in vid fast föda ca 1600.oo - 2000.oo.

Till detta tillkommer bensinkostnader för att åka till veterinären, medskick (foto-CD, foder m.m.)

Dessa kostnader räcker för att spräcka de 2500 kr jag tog för valparna förra året…men det finns mer dolda kostnader…

Dessutom har man kostnader som inte går att räkna in, som t.ex. bläck och papper för utskrifter, ev. extra elförbrukning om man behöver använda värmelampa till valparna.

Oförutsedda utgifter som kan dyka upp, vilket man borde, men iaf jag inte lägger på valp priset är extra veterinärkostnader för kejsarsnitt och ev. problem som valparna kan behöva extra vet.vård för.

Mvh /Ammi

sarae
0

#13 vart chippar du å vaccinerar? kan du pma namnet på  kliniken? För så billigt är det inte nån stans jag varit. För att vet besiktiga, vaccinera och chippa en valp i gbg betalade jag över 1200 kr.

[tiiia]
0

Jag tycker faktiskt att 2000kr för en illervalp är ett lagom pris, även om den inte har stamtavla. Jag tycker att ett sånt pris höjer illerns status lite. Kostar de 500kr är det ju lättare att någon impulsköper dem, men kostar de 2000kr så kanske man tänker efter lite mer i alla fall (hoppas jag). Och då blir det förhoppningsvis mindre omplaceringar. (det är i alla fall vad jag hoppas på)

MimmieM
0

Håller med tiiia

Carpe Diem

sidailler
0

men dom är bara 8veckor

Faxlin
0

Kan vi försöka återgå till ämnet här.

Mvh ÅsaF sajtvärd

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Någon som ringt på dem? Någon som ska ha en valp därifrån?

#19: Åldern är alldeles för tidig. Det håller jag med dig om.

Audiatur et altera pars

sushi
0

#21 Vi hämtade henne förra veckan, då var hon knappt sju veckor, och då hade det varit någon där en vecka innan och hämtat en redan. Jag tyckte också att det lät väldigt tidigt, men jag visste inte hur det var med illrar, om jag hade vetat det så hade jag låtit henne bo kvar minst en vecka till iallafall.

Faxlin
0

#22: Inte lätt när man inte vet. Men nu vet ni till nästa gång i alla fall :-)

Audiatur et altera pars

hejhej
0

ingen bild Gråter

sushi
0

*puttar*