Shoppat illersaker!!
Hoho!
Ikväll har jag beställt sååå mkt roliga illersaker ifrån ferretdepot!
Hallonschampoo, sele, sovgömma, öronrens, godis, vitaminer, ännu mer schampoo, hårlaxativ, ännu mer godis, en genomskinnlig tunnel och en massa bus!
Summan? Mjao, 1200kr

ooooooh! Jag har faktiskt inte kollat in den sidan an.. Har de fina selar? Nya tjejen maste ju ha ett snyggt som matchar Nisses svarta med hjartan pa ^^
// Amanda

En sån krokodil vill jag ha!!! Eller, ja kanske inte just jag då…..
Varför är jag pank jämt, suck.
Är det inkluderat frakt och tull o så?
OO den krokodilen e ju sååå fräck fast jag gillade nästan elefanten mer haha http://www.ferretdepot.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=FT345&Category_Code=2TentsTunnelsPlayhomes&Product_Count=13
Förstår ja om alla dina pälsar är glada nu :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Inte tull, men frakt :)
Självklart blev det en sån här också Maria ;)

Glömde att beställa en sån här dock :(

okej berätta gärna sen vad allt som allt går på. Jag är också sjukt sugen på att handla därifrån
#1 Neja, dem har några, men specielt snygga så var dem inte :) Men jag köpte en royalblå sele, får se om det är ngt att ha!

Ohh, ett gäng glada pälsar har du således snart. Klart häftig saker där :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#6 Hörde att Pingvinen var på tok för liten.. Passade knappt till en Valp på 10 veckor..
#6 ooo fick dom en elefant nu e Fiona grön av avund!! hehe
Grabbarna här hemma dregglar visserligen mer över krokodilen verkar som om de e dags att plocka fram plånboken igen hehe
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Mmm, vilka roliga prylar!
Tänk bara på att många av sakerna säkerligen bara passar mindre honor. Hade en bläckfisk förut som min hona älskade. Men mina hanar kom inte in genom hålen… Bläckis fick följa med min hona när hon kremerades. :-(
Vilka underbara gömmor!!!
Sara

Jag sitter å väntar på mina grejjer just i detta ögonblick! DHL ska komma med sakerna jag har beställt från ferret.com :) Beställde massa krafs…minns inte riktigt vad dock! Säkert ngt vi behövde JÄTTEMKT =P

#12 märkligt.. valle sover i min bläckfisk, han väger 1300 lite drygt.. när han får för elliot då, det är nämligen HANS bläckfisk

#6 elefanten var ju hur fräsig som helst! då e de bäst man börjar jobba så att man kan tjäna ihop lite pengar, hehe. men hur mkt kostar elefant+frakt ? i svenska kronor då asså =P

#15> haha, när han får… *s* När man väl kommer in brukar det inte vara något fel. Stiffler kom in i munnen (inte genom armarna), men det var oftast knepigt att ta sig in och han lixom knövlade bläckis när han pressade sig in. Alltså gillade han inte den. Kan tilläggas att han då hade vintervikt på runt 1500g kanske lite mer och att denna iller är rätt runt om magen. Leo som väger lika mycket har inte alls samma kroppsform, så han skulle nog komma in lättare. men inte lika smidigt som en 900grams hona. :-) Alba brukade förresten använda armarna på bläckis till matgömmor, där kunde hon äta mat ifred. najs! ;-)

#17 Ja då är det kört för Rasmus att ta sig in i en sån då*suck*=P Han väger ca 1.8kg
hihi

En kastrering fixar det… valle vägde 2 kg innan kastrering. Så bort med kulorna in i bläckfisken=p

hahaha…

#19 Jo men vill hålla han okastrerad så länge det funkar, han ska inte gå vidare i avel men just att han ska få ha kvar sin skatt så länge han inte blir aggressiv, jobbig mot töserna eller slarvar med lådan osv. Tycker om min stora fluffiga nallebjörn;)
Vilken söt krokodil gömma
det e dyrt med iller! haha man skämmer bort dom massor! men det e ju bara sååå skojj o handla till dom små pälsarna
jag har lagt ut 2400 änsålänge på Mysan, o har inte ens hämtat henne än! och så fort hon flyttat hit ska jag beställa ytterliggare grejjer för typ 1000kr…

#23> haha, du börjar alltså bli en riktig illergalning. Vilken klubb vi är!
Ska iväg och hämta sakerna nu :) 390kr i tullavgift 
bilder ikväll!!
#25 åååh mina prylar oxå? redan???
Ooo, med en sådan bonus ska nog jag beställa lite oxå! 
Sara
Aaaw ;) Va söööt :D

aaaaaaaw, Bernard och krokisen! :D
// Amanda
En Theodore!!! :)
Ingen har varit uppe och lekt ännu förutom Bernz som har burit iväg med krokisen! Han är så söt den lilla filuren.
Sen har röret snurrats runt vardagsrumsbordet ;)
Guuud! Den krokodilen väcker mitt habegär!!
De har ingen grå haj??
Sara
Nopes det hade dem inte!
Elefanten var restad men jag får den senare när den kommer in i lager igen :) lite besviken blev jag allt, för det roligaste skulle ha varit att få allt på en gång. Lite godis var restat också.
Krokodilen var ganska liten, Bernard väger ju inte mer än 1100gram så för honom och Hugo 1000gram så blir den perfekt :) Lus kommer säkert in i den också. Men Theo fick in halva kroppen. Hehe..
Det blev väldigt dyrt att handla därifrån. Fick betala 51 dollar i frakt, och sen fick jag tulla 1/3 av priset jag handlade för. Så säg att jag handlade för 900kr så fick jag tulla 300kr.
Men givetvis roligt att få saker som man inte hittar i Sverige :)
MEN, det första som låg längst fram när jag öppnade paketet var ett reklamblad om Marshallferrets illrar som var tillsalu - Det tyckte jag inte om.
Det var synd.. En grå haj hade passat bättre in i inredningen och så är jag förtjust i hajar. 
Sara

#30 Så jäkla underbar bild!!!

Vilka underbara saker du fått hem Cilla. Nu blir pälsarna riktigt glad kan jag tänka mig. Bättre än julafton :-)
Audiatur et altera pars
Ja :) men jag ångrar att jag inte köpte mer ;)
#38 den klassiska fisken finns ju? och sen en bläckfisk, krokodilen och elefanten. Det är dem jag känner till!
#39 Ja, det finns ingen sötare än Bernard på bild, han är så gudomligt fin!
#40 Dem fick en ny klätterställning också som dem inte tyckte om :( 

#41: Hur kan de låta bli att älska den klätter ställningen. Mina älskar klätter ställningar. Det bästa de vet.
Audiatur et altera pars
#42 deras tidigare är fortfarande favoriten..
#43 tant cilla tant cilla tant cilla! När får vi vår krokofant?
Tass// stitch, buffy, rickie, molle, ludde, dweia,daisy & adria
#44 Vilken krokofant? 
#45 men men, mamma sa att vi skulle få en krokofant!! eller va det en pellefant? en eledil? krokodil?
#46 Ah, jasså den ;) Så snart som möjligt!
#47 tack tack tant cilla!

Ceciliaolucifer Vad är krokodilen i för tyg? eftersom den är "ihålig" men ändå ser "fyllig" ut?
Den är inte fyllig 

#50 Nähe=( den såg ut att va det. Funderar nämligen på att försöka ge mig på att göra en egen nångång framöver bara jag hittar ett bra tyg.
#50 Jag syr på en sån redan :)

Jag har beställt en sån där genomskinlig iller-motorväg som julklapp till mina iller-killar. De illrar jag hade tidigare älskade den leksaken. De använde den tills den gick i bitar!
Förra julen fick vi illrarna att själva öppna sitt paket. Knepet var att slå in lite löst och gömma illergodis i pappret. Neo la genast beslag på den gula pipankan som de fick då. De andra käkade godis och lekte med pappret.
Nu är FIona åter glad på matte igår fick hon äntligen sin efterlängtade elefant hon har varit så sur och kinkig sedan Cilla berättade att hennes grabbar fått en sådan! Så tack klarsferrets för den snabba leveransen nu e fröken fin glad igen hihi

#54 Tott stårredan och packar sina väskor… han vill inget hellre än ha både en elefant, krokodil och helst fisk också.. (bläckfisken har han redan)
Amhs har fått in elefanter och krokodiler, men de är inte ute på hemsidan än.
Sara
#55 Tyvärr så har ju Fiona bara en elefant och med tanke på hur "kärvänlig" hon var när tott ville dela transportbur så kommer nog elefanten försvaras ännu mer.. Men tott kanske kan få diska eller städa ihop till en elefant hos klarsferrets hihi.. sägs ju att man kan diska sig från en restaurang hehe
Åh vad roligt att ni köper dom här mysdjuren :) jag har fisken,elefanten,bläckfisken och krokodilen.
Allas favorit är Krokodilen, sen bläckfisken, elefanten och fisken ser dom inte ens, lite föööör bortskämda
Mina använder inte armarna på bläckfisken, men det går bra att sova i den :) ni ska se hur roligt det är med en långhårig klump sovandes med överkroppen i bläckfisken, och resten utanför. Hehe, ser ut om att bläckisen har en rejält hårig tunga.¨
jag har också alla fyra… men de var bara kul ett litet tag… nu används de knappt… ,men det kommer väl :)

Inga problem det kommer mer och nya saker inom kort ,
Så det ska vi nog ordna med att diska av det. hihi
#60 Det var med ett stort nöje att titta in i eran shop!
Mkt av det nya sortimentet har jag redan provat, och det är bra saker :)

#61 klarsferretsshopen tackar .

#60 Har ja missat nått nu, ska du börja sälja såna där söta krokodiler?=) *nyyyfiken*
#63 de finns redan i butiken :)

Ääääntligen hittade jag ditt inlägg igen..=)¨
Fastnade helt för butiken och deras priser, älskar då det finns mer att välja bland. Är mer för att köpa en hel del direkt än sprida ut det.
Köpte du även klätterställningen där? Såg den inte juh.
Vad fick du ge i porto? Om du betalade med Visa…hur lång tid fick du vänta?
Även om vi har en hel del åt dom tre musketörerna så tror jag lite nya utmaningar får iaf Grynet damen att kanske behöva ständigt se sånt iller ögon inte ska se och sen inte ge sej innan hon kommer dit. Båda gångerna jag gjorde nya arrangemang med amaryllisen så var det som den blinkade åt henne…gick inte lång tid innan hon på nåt sätt kommit upp för att få bort alla dekorationer och SJÄLVKLART all jord. Dom andra hade inte lyckats ta sej dit så dom stod under fönsterbrädan …helt jordiga förvisso…men men. Den damen behöver ha massor med olika saker så hon inte tröttnar.
Satt och gick igenom butiken och utan att ens kollat mat mm så får man väldigt mycket för 1500:-
Älskar att shoppa!!!…=)
#65 de har otroligt mycket bre grejer… men tyvärr skenar lätt frakten iväg, och sen ska man betela tull på det :( så man hamnar i princip på sverige priser direkt. men ibland kan det va värt att skämma bort de små :)
#65 Frakten var riktigt dyr, och jag fick tulla 1/3 av det beloppet jag handlade för. Så det blev dyra saker, men jag han köpa många saker som inte fanns i sverige då :) och det var roligt. Men jag skulle inte handla där igen om det inte var så att dom hade nya saker som inte fanns här i sverige :)
kattställningen köpte jag på tamleoparden.se! kommer inte ihåg vad den kostade men det var över 1000kr iallfall.
Lycka till :)

Oj vad mycket fint de hade! Och det va ju sjukt låga priser! Undrar hur det är möjligt att producera och sälja dem så billiga….