Hjälp
Hej.
Jag har sen innan en kastrerad illerhane som heter Tyson & e 4 år gammal. I våras fick jag avliva Tysons kompis p.g.a. cancer =o(
För 2 veckor sedan köpte jag en illervalp för att jag ville att Tyson skulle få sällskap. Detta e också en hane, han e tio veckor gammal nu.
Nu e det så att de inte alls går ihop =O( Första dagen lilleman skulle lukta på Tyson så högg Tyson honom rätt över nosen så han fick två djupa bett. Detta resultera i att lillenman blev livrädd för Tyson. Nu efter det så e både lilleman & Tyson lite nyfikna på varann men så fort lilleman kommer i närheten ev Tyson så hugger Tyson efter honom & tar honom i nackskinnet & "slänger" runt han så lilleman skriker av rädsla. På dagarna när jag inte e hemma så får jag ha lilleman instängd i tvättstugan =O(
Det e ju inte så att de e på varann hela tiden men de kommer inte alls överrens =o( Ska man ge upp med att försöka göra dem till kompisar? Saken va ju den att nu när vi flyttar till hus så tänkte jag bygga en stor utebur till dem så de kan vara ute så mycket som möjligt.
Några tips??
Tacksam för svar =o)
Ge inte upp, de finns de som hållit på i flera månader innand de fått sina att gå ihop.
Jag hoppas du kan få bra tips av någon med erfarenhet av detta för även om det händer att vissa individer inte alls går ihop så kan det lösas de allra flesta gångerna.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Eftersom dom inte är på varandra hela tiden, så löser det sig antagligen med tiden.
Gör uteburen/gården, stor nog att ge dom "eget utrymme", så att dom inte behöver "snubbla" på varandra hela tiden. Då har båda möjlighet att dra sig undan eller söka kontakt med varandra, när dom själva vill. Det brukar underlätta :-)
Ja, ibland kan man behöva låta valpen växa på på sig lite så att den kan försvara sig lite bättre innan man kan få ihop dom ordentligt.
Jag tycker inte det låter som ett hopplöst fall! Verkligen inte :)
Lycka till!
Sajtvärd på Iller.ifokus