Han ar sjuk!
Det ar sa att min grabb som ar lite over aret har blivit sjuk.
Han har diarre och ar valdigt torr och varm om nosen och lite sloare an vanligt dock fortfarande pigg och han ater och dricker som han ska och jag haller koll pa om han blir uttorkad.
Jag och pojkvannen har precis vart sjuka med lite feber, diarre och sant som kommer med vanliga influensor typ och nu ar hans familj fortfarande sjuk sa det smittar - kan min iller ha blivit smittad? Och vad kan jag gora?
Medarbetare på matlust
det är nog bäst om du hittar nån iller forum i nederländerna och hittar en bra iller veterinär där du bor - så att ifall han plötslig blir värre så vet du vart ska du åka.
Välkommen till ferretplanet.se :)
Jag har redan en veterinar sa det ar inga problem. Det fixade jag innan jag ens kom hit. ;o)
Men vad ska jag gora? Bara ta det lugnt och halla ogonen oppna eller kan jag gora nagonting? Jag ar nastan saker pa att han blivit smittad av oss och eftersom hundar och katter och andra djur kan bli smittade bor val aven illrar kunna bli smittade? 
Medarbetare på matlust
Ja, du kan ha smittat honom.
Håll koll så att han inte blir uttorkad och att han sköter toalettbestyren som han ska. Se även till att han har en bra temperatur och blanda gärna några droppar vetegroddsolja i vatten så att han dricker lite extra.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Hur mår han nu?