Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 2883 ggr
Zawty
0

Avskiljare?

Skulle behöva något tips på avskiljare mellan rum. Vi har bara satt och högre och högre för jag har några riktigt duktiga klättrare, nu är det långt över en meter och behöver en stol på var sida för att gå över…
Dörr fungerar inte i den dörröppningen, men vi behöver någon sorts avskiljning som man gärna bara kunda kliva över eller lätt flytta på om man ska igenom.

Någon som har något smart tips…?

LisenN
0

Det som fungerar bäst här är att ha en ganska låg skiva + två mindre och sätta två lodräta lister på var sida i dörrhålet med nog mycket mellanrum för att skivan ska gå i. Bara att dra upp och stoppa i hur man vill utan allt för mycket krångel :) Högsta skivan nederst så stoppar den illrarna medans man går in. Hängde du med?

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

Zawty
0

#1: Efter en stunds funderande så tror jag det. Får se vad som fungerar. Man får testa runt lite.

UlrikaD
0

Om du tar ett papprör och skär upp på mitten och sätter ovanpå avspärrningen så kommer inte illrarna över. De får inte tag över kanten i och med att den är rund. Då räcker det att ha avspärrning på kanske 70, 80cm och de kommer inte över ändå.

[Nathalie62]
0

Mycket bra fråga :-)
#3, Vad är ett papprör ? Skulle man kunna använda sig av draneringsrör också ?

UlrikaD
0

#4 Papprör, ett rör av hårdpapp. Sådana som säljs på byggvaruhus bl.a.

Vilka sorts rör som helst med slät yta funkar ju, bara att papprör har samma färg som min avspärrning som spånskivan.

Är röret räfflat kan illern fortfarande få tag med klorna och häva sig över, men är röret helt slätt så får det inget tag alls.

Dessutom så sliper man skrapa upp insidan av låren när man kliver över.Flört

[Nathalie62]
0

#5, Jag var och köpte ett draneringsrör igår, det liknar detta men då är det inte bra ?

Aviendha
0

#6 Eftersom de där r'fflorna är vertikalt placerade när du sätter den längst upp på avspärrningen så tror jag att små illerklor har svårt att få fäste så det borde kunna gå. Testa, nu när du ändå har ett sådant :)

[Nathalie62]
0

#7, Tack :-) Kan prova det när jag är hemma och har koll. Avspärrningen med skiva är bara 52 hög så om lillkillen blir en klätterapa eller höjdhoppare så är det nog bäst att köpa en längre modell också :-D