Illerkaos!
Hejsan! Jag har ju nyligen fått hem världens sötaste lilla illertjej vid namn Dashing Dream Aura.
Hon är väluppfostrad, snäll och försiktig av sig MEN min äldsta tjej Lilith tycker inte om henne! Så fort Lilith får syn på henne så tar hon ett väldigt hårt tag om Auras nackskinn och skakar henne snabbt fram och tillbaka, precis som hon gör med råttorna hon får att äta.
Jag är lite förvirrad på hur jag ska göra, ska jag låta dem träffas regelbundet och ta isär dem om Lilith är elak mot henne? Eller ska jag låta dem sova i burar bredvid varandra ett tag så att de vänjer sig vid varandras dofter?
Tacksam för hjälp! /Sanna

Lilith har ju precis haft valpar så hennes hormoner kanske inte har lugnat ner sig riktigt ännu. Låt dem träffas men dela på dem ifall det blir för våldsamt. Får de inte umgås kommer de inte att lära sig att gå ihop heller. Men om du ser att Aura hamnar i underläge hela tiden så måste du ju gå in och bryta.
Jag skulle ju inte stänga in någon i bur för den sakens skull.
#1 Okej, tack! Ja det verkar ju lite som om hon ska beskydda "sina små pojkar" här hemma från den farliga valpen xD
Jag får helt enkelt ge Lilith den tid hon behöver, det är väl inte så ovanligt att detta sker?

Nej, det är inte ovanligt alls. Låt dem reda ut det själv så gott det går, så länge det inte går överstyr åt något håll. Då måste man ju reda upp det åt dem.