Bästa försäkringen.
Jag vill försäkra min iller. Men den stora frågan är vilket försäkringsbolag man ska välja. Har läst många trådar om agria och åsikterna verkar vara delade. Hade tidigare försäkring för min hund hos agria men bytte sedan till Sveland.
Vilket bolag fungerar bäst för er? Priset spelar inte så stor roll, hellre eN dyr och bra försäkring än en billig som inte täcker mycket.
Tack på förhand :)
Vi har inte så mycket att välja på, det är bara Agria som försäkrar iller i dagsläget såvitt jag vet.
Paulina

Som Paulina säger, bara Agria som försäkrar illrar.
Jag har dock aldrig haft några problem med dem.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min djursjukvårdslärare på gymnasiet jobbar med försäkringar för Sveland. Hon sa att de försäkrar allt från hamstrar till hästar. Därför trodde jag att det fanns ett större utbud av försäkringsbolag. Troligen hon som fått det om bakfoten. Ska fråga henne om det är möjligt att försäkra där annars får det bli agria. Tack för snabbt svar!
#3 Svealand har ju en hel del olika djur, och jag vill minnas att jag hört att de haft iller förr iaf, men jag kan ju ha fel. Skulle de ha börjat med iller nu så får du gärna hojta till :) Som jag förstår deras hemsida har de "bara" minigris, hamster, kanin, råta, chinchilla, marsvin, fågel, hund, katt och häst + lantbruksdjur.
Paulina
Pratade med min gamla lärare nu och hon ska kolla upp detta tills imorgon, hojtar till när jag vet :)

Är det en valp du ska försäkra? Många uppfödare försäkrar ju sina valpar redan hemma så nya ägaren bara kan ta över försäkringen.
Det är ju lättast och smidigast för alla parter. Du har ju 20 dagars karens för sjukdom när du försäkrar så därför är det ju bra att ha försäkrat så tidigt som möjligt.
Och illrar är ju otroligt olycksbenägna. En iller som svalt något olämpligt får lätt en räkning hos veterinären på 10000kr.
#6 Jo de är en valp. Jag är väl medveten om hur olycksbenägna illrar är och hur dyrt det kan bli. Sveland är på gång med en illerförsäkring, det står högt i deras prioriteringslista. Under tiden får det bli agria.