Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 1020 ggr
[MissCaandy]
0

ECE / Magsjuka

Mina illrar har precis haft det och börjar repa sig, utom Satyr som inte klarade det. Har hört att man ska ha dom i karantän i minst 8 månader efter det.

Hur är det med andra djur? Kan min vän komma över med sin hund idag, ca 1-2 veckor efter?

Och en till fråga.. Hur kan mina illrar ha fått det utan att ha träffat andra illrar? Kan det vara för att Satyr har vart ute mycket?

FerretCrow
0

Har du kanske träffat andra illrar?

JossanH
0

Dom borde rent teoretiskt inte kunnat få det om dom inte träffat andra illrar. Men det är inte så att de fått dricka ur samma skål, ätit ur samma mat eller gått på samma ytor eller toaletter som andra illrar?
Det låter dock skrämmande likt ECE.

Sajtvärd på Iller.ifokus

FerretCrow
0

#2 men om hon tagit i sjuka illrar och sedan hållt på med sina egna utan att tvättat och bytt kläder kan ju viruset oxå sprida sig,

JossanH
0

#3 Ja, det var väl lite så jag menade. Illrarna måste ju inte vara i direktkontakt.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[MissCaandy]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ingen som vet om det smittar till andra djur? Känner ingen annan med illrar i närheten.. :S

Hayley
0

Ece är väl artspecifikt om jag inte missminner mig, så det smittar bara från iller till iller o inte iller till hund…

[MissCaandy]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Okej, tack. Det låter vettigt.

Får hem 2 st råttbebisar om en månad också :)