Iller iFokus

Iller

Etikettin-memorian
Läst 1360 ggr
Sevendays
0

Lilla Lyra :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min lilla tjej har stilla insomnat idag klockan 16.15 på Blå Stjärna i Borås efter två veckors sjukdom. Veterinären misstänkte Lymfom den 2 maj, efter att jag har varit på Blå stjärna i Göteborg, efter att ha tagit Ultaljud och cellprov. De kunde inte konstatera något riktgt svar, men det fanns cellförändringar i kroppen.

Lyra var då fortfarande lika pigg som vanligt, men haltade lite på ena benet. Efter den 2 maj har det bara gått utför, hon förlorade vikt, från 800g till 660g, men hon hade fortfarande livslusten kvar. Igår åkte jag upp till mina föräldrar som bor nära skogen, där Lyra fick skutta och stojja, hon skrämde mina föräldrars katt och sa till på skarpen till min brors hund. Lyra var minsann en respektingivande iller! :) Igår förstod jag dock att ett beslut var tvungen att fattas, lilla tjejen hade svårt att gå på lådan och släpade bakbenet efter sig hemma.

Lyra hittade jag hos djurhemmet Tigerharen i november 2008 i Göteborg, då var hon (som djurhemmet beskrev) 6 månader gammal. Jag blev kär redan vid första ögonkastet. Hon var helt underbar och snäll som få. Hon har ställt till djävulstyg, vart livrädd för mina två andra illrar (som dessvärre gick bort 2009), efter det så har hon varit ensam-iller här hemma och stormtrivts med det. Hon älskade att vara ute och böka i skogen, men hatade kopplet, så hon har vart rätt nöjd de två senaste veckorna när hon har fått gå utan koppel, hon har inte varit lika snabb som annars.

Jag är så otroligt tacksam att jag har fått ta hand om denna lilla tjej, min sista lilla iller. Hon har varit mitt allt och är det fortfarande. Saknar henne så otroligt mycket, min lilla tjej <3

mille09
0

Beklagar verkligen!

<3 ferrets is the life <3

Doktor-och-Designer
0

Jättetråkigt att höra, vi beklagar verkligen förlusten. Det är alltid så tungt att mista en liten en och jobbigt att ta beslutet. :(

sarae
0

beklgara så :( Sov sött Lilla Lyra

[AlltIEtt]
0

Alltid lika tungt beslut.

BeklagarGråter

duholm
0

Beklagar massor. Gråter

"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

www.optimusferrets.se

www.classicferret.se

Sevendays
0

Tack gulliga ni, det känns fortfarande helt overkligt, fast min sambo fick åka iväg med henne. Denna gång kände jag att jag inte skulle orka, men hon älskade min sambo, så hon fick ett bra slut. Hon slapp lida. Det är tomt nu. Man lyssnar efter tassar men det finns inga. Man stänger fortfarande toadörren och kollar extra i soffan, så att man inte råkar sätta sig på lillkorven. Om det är någon som vill låna ut sin päls någon gång så är det välkommet

[HannahoHenrik]
0

Man blir helt tårögd beklagar så sorgen efter din fina tös

JossanH
0

Det är svårt att förstå hur stort tomrum en så liten varelse kan lämna efter sig.. Jag beklagar din sorg Gråter

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sara
0

Gråter

Sara

Ceciliaolucifer
0

Beklagar er fina lilla flicka Gråter.. Hon har det bra nu…

Kramar

UlrikaD
0

Beklagar verkligen:(

Bumblebitch
0

:(

[Billkampfisk]
0

beklagar verkligen sorgen :( R.I.P Lyra

[Nathalie62]
0

Tårarna rinner, beklagar :-(

Faxlin
0

Beklagar så eran förlust. Det är alltid tungt att mista en familjemedlem :(

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

tortoise
0

Stora,stora kramar från oss

Norrskenets
0

Beklagar. kramar