Iller iFokus

Iller

Etikettkunskaps-trådar
Läst 3727 ggr
AnnaJosefine
0

Lite förvirrad

Googlade lite på bilder av illrar (sökte Iller på Google Sverige) och får fram en del bilder på hundar som apporterar illrar eller poserar med döda illrar.

Jagas illrar precis som andra djur? Visste inte om att det förekom så jag blev aningen chockad när jag såg dessa bilder ligga ute. Känns inte som om att illern är ett djur som orsakar skada för andra i samma utsträckning som andra djur.

Här är bild nr 1

och bild nr 2

Primarosen
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Fy  f a n vad hemskt!

MatildisS
0

Tyvärr är det ju så… Illern både jagas och används för att jaga

skrollan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

=(

Ceciliaolucifer
0

Om det nu är det du säger på bilderna så ta bort länkarna!

Ju fler klick, ju bättre rankning på google.

Itchy
0

fast lite tröst är väl att på bild nr 2 är det en mink, och de tkr iaf jag ska jagas så gott som det går

(de skadar ju vårat ekosystem)

You can't spell Bitchy without Itchy

UlrikaD
0

#5 Bild #2 är ingen mink. Och varför ska de jagas? Det är ju inte deras fel att folk planterat in dem i vår natur från början.

JossanH
0

#5 illrar på båda bilderna.

Egentligen är det ju inte konstigare att man jagar iller än andra djur.. Allt som kan skjutas och dödas faller ju ofta offer för människans enorma jaktlust Obestämd

Sajtvärd på Iller.ifokus

Itchy
0

aha…nu såg jag oxo :/

tog bara en snabbtitt på bilderna & tyckte att det såg ut som en mink

och anledningen att jag tkr att man ska jaga mink är just för att de är en införd art som orsakar en hel sel skada på ett redan känsligt ekosystem

You can't spell Bitchy without Itchy

AnnaJosefine
0

Då finns det typ egentligen ingen direkt mening med att jaga iller så som man jagar andra djurarter för att kontrollera bestånd/skadegörelse eller liknande?

Tråkigt att det verkar som om JossanH i #7 säger att dessa underbara och vackra djur jagas för nöjes skull :(