Zarah Göthe
Hej.
Idag 11/7-2011 skulle Zarah Göthe fyllt 63.
Du som klickade in dig på detta inlägg kände troligen Zarah på ett eller annat sätt. Kanske träffades ni och hade illerträffar tillsammans, eller så var du en av alla dem som nyss skaffat iller och fick råd & hjälp av henne.
Kanske var du en vänlig själ som tog emot en iller som behövde ett nytt hem? Jag minns att Zarah kämpade hårt för att alla illrar skulle ha ett bra liv - ända tills cancern slutligen tog hennes eget.
Det var en mycket svår tid för mig. Så svår att jag faktiskt tappade greppet lite.
Därför:
Om du har foton på Zarah så skulle jag oerhört glad om du kunde skicka dem till mig. Gärna med illrar på sama foto. Jag blir fortfarande alldeles varm i hjärtat av att se dem.
Råkar du ha bilder på Illy, Jumjum, Turbo, eller kanske till och med Poppen blir jag givetvis extra glad, eftersom det var våra illrar.
Och om du var en nära vän till Zarah får du gärna höra av dig oavsett, även om du inte har några bilder.
Och om du heter Britt-Marie (tror jag), som var den som ringde mig från mammas lägenhet oktober 2000 och bad mig komma, får du mer än gärna höra av dig. Jag tappade bort dig. Förlåt.
STORT,varmt tack på förhand.
Linus Enström (son till Zarah)
linus74@hotmail.com
ps.
Iggy Pop (aka Poppen) var en av våra absolut första illrar, troligen år 1985/1986. Därav smeknamnet.
Jag kände inte Zarah så väl, men vi hade långa telefonkontakter många gånger. Jag minns henne som väldigt rar, vänlig och hjälpsam.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag lånade ut min Baalzebub (Joe Louis) till en av hennes honor och våra telefonmaraton är en historia för sig.
Kan bara instämma i Blueshift, jag minns också Zarah som vänlig, hjälpsam och hennes stora tålamod med alla korkade frågor jag lyckades ställa.
Jag har inga bilder på Zarah men minns henne med tacksamhet. Tänk vad fort tiden har gått.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Även jag fick god hjälp av henne när jag var ny illerägare. En fantastisk människa!
Sara
Ojoj, vilka minnen det här rör upp.
Zarah var en mycket speciell människa. Jag hade nog inte börjat med uppfödning om inte Zarah hade funnits - hon var en av dom som uppmuntrade mig att börja med uppfödning och en av dom som alltid fanns där med stöd och råd. Hon lärde mig otroligt mycket och inte bara om illrar utan också om människor.
Jag har tyvärr inga foton på Zarah, men kan kolla med en bekant om inte han ev har kvar några…
Linus, vi träffades nog på Zarahs begravning tror jag!
Blueshift, illernettan, sara och Pirjo:
Tack för era svar. De värmer fantastiskt mycket en dag som denna.
Pirjo: Ja, jag har ett svagt minne av det. Var inte helt närvarande.
Stor kram på er!
#4 Där kan jag också instämma. Funderingarna på avel fanns men det var tack vare Zarahs och mina diskussioner som dom blev verklighet.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Kände inte henne men vill ändå beklaga, 63 är inte gammalt :-(
Jag är en av dom som hade turen att träffa Zarah, tyvärr blev det bara en gång men det blev massa trevliga telefonsamtal.
När jag idag träffade en tjej som haft mer kontakt med Zarah så passade jag på o fråga henne om foto men hon trodde tyvärr inte hon hade några men skulle kolla.