Bortsprungen iller! :(
Min lilla älskade Stella sprang bort inatt, bor precis vid Årsta skogen så hon springer runt därnågonstans :( om någon har något tips eller hört något så hör gärna av er. Har ringt till polisen och satt upp lappar. Har ni tips ring 114 14 polisen i västberga.
Om någon har andra tips hur man kan hitta henne mottages det med öppna armar :( jag är så ledsen… har sprungit runt i skogen sen 4 imorse med hennes pipleksaker… snälla stella kom hem nu
viltfärgad illerhona
Håller tummar o tassar att hon kommer tillrätta igen!

Lappar överallt, i alla lokala butiker, prata med alla du känner och alla du ser på gatan. Ha med dig en iller eller en bild på Stella så du kan förklara. Känner ud någon med spårhund kan det vara värt ett försök. Skramla med godis och pipa med pidjur.
Tur i oturen så är vl iaf skogen där rätt full med folk så här års?
Jag har letat med spårhund och tror vi fick upp ett spår men hittade inte Stella. Har letat i tio timmar nu helt slut :( hon sover säkert i värmen… Det är mycket folk här omkring.. och mycket hundfolk förhoppningsvis reagerar dem på lapparna och gör något.. min lilla pälskling :( gör ont
Åh vad jag hoppas att du hittar lilla Stella! Ila är helt slut efter dagens spår, och jag är jätteledsen att vi inte kunde hitta henne. Hör som sagt av dig om du behöver något mer, och kolla återigen cykelbanan, Ila markerade NÅNTING iaf. Kramar!
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Även om hunden tappade spåret så försök imorgon igen ;)
Tack Madde och Ila, vi har letat igenom hela dagen inte hittat något ännu, men sätter upp mera lappar ikväll nu. Jättefint att ni hjälpte mig leta!
Så lite så! Hur har det gått ikväll?
Men börja grina då!
Oj då! Jag tar gärna med mig både hund (har tränat viltspår i sina yngre dagar) och iller ut och letar i helgen. Mer exakt var försvann hon och var markerade hunden? Det går ju att rita in punkter på en karta från t ex hitta.se.
Nu har det gått över 24 timmar sen hon försvann, jag letade i 15 timmar igår.. och hon har inte dykt upp inatt sov med öppen dörr… Hon försvann genom ett fönster i vardagsrummet och ut i en stor skog. Vi är ganska säkra på att hon har knatat rakt ner i skogen. Hunden Ila markerade ett ställe där hon kan ha varit, men vi har återvänt dit flera gånger och inte sett henne. Frågade alla människor jag såg igår, då var det någon som sa att hon såg något springa på marken… men hon var inte säker på om det var en ekorre eller vad det kan ha varit… Tar emot hjälp med öppna armar!! Mitt nr är 0707910518. Bor i årsta och hon har försvunnit ut i årstaskogen…
Försöker få hit folk som kan hjälpa till, så man kan söka igenom området ordentligt. Och styra upp sökningen på ett organiserat sätt. Hur pass bra hörsel har illrar?? finns det risk att hon blir uppskrämd om alla går med pipisar och det låter från olika håll?? hon har dock alltid reagerat på sina pipisar, jag brukar använda dem hemma för att hitta henne snabbt. Även lekt utanför huset och då har hon alltid kommit…
Jag delade på facebook. Men kan itne göra så mycket mer än hålla tummarna.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Nu har vi fått in lite tips om att hon kan befinna sig bakom ica i årsta, men folk vet inte vad det är, vi har satt upp lappar och tryckt ut ca 500 lappar… ska dela ut överallt, ska hitta henne jag bara måste…
Vi håller både tummar och tassar, hoppas verkligen att hon kommer hem!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här hemma håller vi alla tummar och tassar vi har att ni hittar henne SNART och att hon mår bra!
Tack så mycket! Det är många som engagerar sig och pratar med ALLA i området, speciellt hundägare och sätter upp lappar över hela stan och hoppas att det ska ge resultat!
VI HAR HITTAT HENNE!!!!!!!! Någon hade fått inne henne i sin lägenhet och visste inte vad det var hon hade bitit en kille i foten… och hon ville inte gå ut därifrån men dem hade slängt ut henne. Sen skrivit på fb och då hade nån reagerat över lapparna och så ringde dem… kutade dit och hittade henne under en veranda runt husknuten!!!! :D jag är så lycklig hon ser frisk ut lite uttorkad ska se över henne dygnet runt här nu!!

Jippie!!
Om hon är uttrokad och du vill få henne att dricka mer är mitt hetaste tips att ta lite äggula och röra ut i vatten, då smakar det mumsmums=)
Jätteskönt att höra!
Jag hörde det, åh va glad jag är!!! Super!
Men börja grina då!
Så rädd jag blev när jag läste din rubrik men blev lättad när jag läste att du äntligen hade funnit henne, ett stort grattis ! Säkert har hon haft riktigt roligt på sin utflykt :-)
Oh så härligt o höraatt tjejen är hemma igen!!
Ja helt underbart skönt!!! NU kan jag ta hand om mig själv lite också sova äta en stor sten har släppts från mitt bröst! Tack för tips och hjälp helt fantastiskt! Och en stor ros till fina Lycia här på iFokus som hjälpte mig leta hela natten!! Med sin lilla iller Maska :) Jag är bara så lättad
Ja, nu får du ta hand om dig själv lite!
En lång dusch med hårtvätt (och fästingkontroll av oss båda…) var inte så tokigt, kan jag lova. Nu blir det några lata timmar här hemma för både mig och henne.
Nedan: Den lilla rymlingen blir noggrant undersökt av damen som letat efter henne i många, långa timmar. (OBS Lillfemman har inte en underligt flouricerande vardagsrumsmatta - det är min mobilkamera som är helt från vettet.)
Vart finns gillaknappen när man behöver den? Så skönt att höra att det gick bra.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Åh vad underbart skönt att läsa! =)

Härligt att höra att hon är hemma igen!
Härligt! =D
Sara
Nu ringde en man nyss och sa att dem fångat in henne i köket på en resturang som ligger här nere igår natt.. vid 12 tiden, sen hade dem släppt ut henne.. och idag hade han sett lappar om illern och ringde nyss… folk vet verkligen inte vad en iller är!! hur ska man upplysa mer?? tre personer har sett henne men inte förstått.. utan alla 100 tals lappar hade det inte gått. Vilda illrar i stockholm??? nej du man borde börja fundera…
Gud vad skönt att du har hittat henne och att hon mådde bra!
<3 ferrets is the life <3
Vad härligt att hon har kommit hem. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Gud så skönt!
Stella bara sover och sover i sin favorit säng och gosar med sin favorit gris! Det är så härligt att hon är här <3
Tänkte bara säga det att utan lapparna runt hela stan här, satte nog upp hundra lappar, så hade det aldrig gått! Så om någon annan iller rymmer så är detta ett tips för alla… Flera personer hade sett illern och inte förstått vad det var för djur hon hade försökt ta sig in men blivit utkastad. Men tack vare mycket info och att vi pratade med alla vi såg på gatan hundägare och alla möjliga så kunde vi hitta henne.
#33, Skönt att höra att hon är hemma igen och verkar må bra, en förslag kan vara att lägga upp bilder på illern som har försvunnit och på lapparna lämna lite information om vad det är för djur.
Åh vad härligt att det löste sig!!