Midnattssolens Vinter
Nu är valparna fem veckor och de har öppnat sina ögon. Det är god tid att ta en liten stund till att presentera de små :) De har haft sina namn nu ett tag men vi har velat känna efter så att namnen och valparna parades ihop "rätt", så att det passar med personligheten och utseendet.
Kullen kallar vi Midnattssolens Vinter.
#5, naaw, min söta tjej!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Fina kort på vackra valpar 
Önskar jag var lika duktig med kameran, eller bodde närmare dig 
Jag är kär i allihop… 

Vilka ljuvliga namn de har fått. Passar perfekt ihop med uppfödarnamnet. Snöa är ju så sött så man bara smälter.
Angorapojken är än så länge lätt en av de finaste angororna jag sett!
Och min pojke kan jag ju inte säga annat än att han är en av de finaste tomtarna jag sett ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Dom är helt underbara! lite chock faktiskt över hur söta illervalpar är 
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
#14 Som jag brukar säga- kattungar och hundvalpar är söta men illervalpar slår allt :)
Förresten har jag blivit lite hemligt kär i Frysa också. Tycker hon är så sjukt fin!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Frysa eller Flinga är min Aimée! :D hihi alla är sjukt fina! ^^
#16 Ja, Flinga är ju så liten och söt :) Men som sagt, jag är lite förälskad i Frysas utseende ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#17 ska bli spännande att få se vilken som blir min. Har ju inte tillfälle att gå och titta på allihop iförväg så får nöja mig med bilder. :) Önskar jag kunde ha hela kullen haha ^^ Alla är så sjukt söta! :)
Att det ska vara såna problem med namn! Har suttit o googlat runt länge nu utan att hitta något perfekt. Måste ju vara något på W eftersom jag har Willow :) tips?

#19 Varför byta? Namnen är ju helt underbara.
Wafa - faithful
Wilda - untamed
Willa - desire to protect
Winta - desire
Whitney - white island
Winda - chasing for food
Wynn/Wynne - light complected
Wakanda - inner magical power
Waneta - shape shifter
Weeko - Söt, fin
Wachiwi - Någon som dansar, vad är härligare på en iller än just någon som dansar med deras krigsdanser 
Åh jag dör!
Har under de senaste månaderna varit extremt intresserad av att skaffa iller(trotts att det inte går då jag ska bo på Dingles internat.. Men drömma går ju^^) & nu har jag totalt fallit pladask för Rimfrost!
Från början ville jag absolut ha en mörk iller med tydlig teckning(banditmask) men den lilla krabaten har totalt nockat mig.
Du är inte lite elak du som krossat min mur av förnuft med din lilla sötnöt, nu måste jag ju bara ha honom ;)
#23 Då får du nog slåss om saken med JossanH för han är redan tingad av henne ;)
Ja om jag hade haft möjligheten Att skaffa iller så hade jag nog inte gett mig utan strid :P
Får hoppas att hon bor i närheten så jag någon gång får möta den lilla gullgrisen irl.
Inte illa menat mot någon annan iller men måste nog säga att det var den sötaste jag någonsin sett & kan inget annat än gratta JossanH ;)
#25 Bor du i Östergötland så har du tur 
(Vad hände med resten av texten jag skrev? :S Får väl skriva om det då…)
Jag skrev att jag också tycker att Rimfrost är supersöt, men även Mörke, angoran som Midnattssolen skall behålla. Han ser annorlunda ut mot de angoror jag sett förut… på bild. Har aldrig sett en angora på riktigt så kanske inte ska uttala mig :P
Tyvärr, Västragötaland.. Mer specefikt på Orust. Jag har själv ändast träffat Dingles illrar Nova & Tootise så ska väll inte heller uttala mig innom ämnet men men^^
#8 är min älskade Aimée Snowflake <3 Namnet är inspirerat av Amy Rose från Sonic the hedgehog spelen som jag älskar. Aimée är franska versionen av Amy som betyder My Beloved.
Aimée är min lilla unika älskade snöflinga <3 Längtar tills jag får pussa henne och gosa med henne! :)
Vad roligt att det blir tre syskon som kommer bo i Norrköping :)
Sitter mest hemma nu och planerar och dreglar över bilder på min lilla Frysa
#29 Nämen guuuud vad kul att du får hem ett syskon!! Och den lilla tjejen som jag tycker är sååå fin :)
Jätteroligt att du ska ta en från Midnattsolens!
Vi måste ju ha syskondate/playdate med dom sen.
Sajtvärd på Iller.ifokus
3 styck i Norrköping, 1 i Råneå/Luleå, 2 i Stockholm.. vart hamnar de andra 2? :P
Oj vad många som har skrivit, jätteroligt :D
#10 Gottfridsson: Tack så mycket! Har du vägarna förbi med dina så fotar vi gärna dom.
#11 Sophia: Ja vi också :)
#12 och #20 UlrikaD: Jätteroligt att du tycker om namnen. Det tar emot att släppa iväg Snöa men vi måste sätta gränsen någonstans (ang hur många vi ska behålla). Eftersom vi har tänkt fortsätta aveln så kan vi ju inte behålla tre per år :O
#14 ElinaPersson: De tackar så mycket :) Man vill nästan äta upp dom ;)
#13 JossanH: Roligt att du tycker det, jag kan inte annat än hålla med, men de är ju våra små bebisar så det är svårt att se dom på ett objektivt sätt :)
#15 JossanH: Va, gillar du en av tjejerna :O Roligt att du kommer kunna träffa henne ibland.
#9 och #19 emoflickan: Jo hon är ju det, alltså både söt och din :D Ja du, inte lätt med det där med namn. Tänkte du ett engelsk så det passar med Willow? Nu har vi kallat dom enligt de namnen de har fått av oss i några veckor så för oss är hon självklart Snöa, men det borde ju gå att hitta något fint på W också.
#23 och #25 adirf1: Roligt att vi kunde få upp dina ögon för små tomtar också :) Som du har sett är han redan tingad av JossanH, där hade hon väldigt tur ;) Du är välkommen att höra av dig om några år, när det passar dig att ha iller, så kanske vi har någon mörk skönhet eller någon liten tomte.
#26 HerrDevin: Roligt att du tycker om Mörke. Vi har inte varit så väldigt förtjusta i angoror tidigare, men Mörke är så fin tycker vi. Det kanske bara är för att han kommer från oss, eller så är det verkligen något särskilt med honom.
#28 IzzyR0xx Ja det är din lilla tjej :) Jag gissar att de här veckorna kommer gå väldigt snabbt för oss och väldigt segt för dig.
#29 SofiaBjork: Roligt att du har hittat hit också :)
#30 JossanH: Ja precis. När Sofia först hörde av sig hade vi redan hem till alla valparna, men vi fick ett återbud och hörde då av oss till Sofia. Så alldeles nyss blev det bestämt att Frysa flyttar till Sofia i Norrköping :) Jag hoppas verkligen att Frysa, Rimfrost och Snöa får träffas ibland på busa :)
#31 Så här ser det ut: 2 stannar hos oss, 3 till Norrköping, 2 till Stockholm och 1 till Råneå/Luleå. Roligt att alla är så pass nära oss (eller där vi är ibland) så att vi tror vi kan få träffa alla valparna då och då.
#32 så då är det alltså bara jag som blir stolt ägare till en Vinter valp i Norrbotten? ^^ Tur man har bröder och vänner i Stockholm så man kan åka ner ibland. :) Tyvärr inte så ofta som man skulle vilja!
Min käraste lilla snöflinga <3 Kommer gå riktigt segt ja.. :/ Men ni får gärna skicka bilder och filmer på henne! :)

Fina namn och fina bebbar :)
#30 Absolut!! Låter jätteroligt :)
#29, vad kul att du också får hem en liten tjej! :)
#19 varför inte Snövit? :D

#19 walnut ;) ett träd på w
emoflickan: Om du vill ha ett namn som passar på W så är ju Winter perfekt! ;)
Emoflickan: Snow som rimmar på Willow kanske :P
Mvh Frida
Tack för alla tips! Jag tänker för fullt, kanske det blir lättare att tänka ut när jag får gosa med min tös om 2 veckor :)
#41 Willow och Winter ? :D
Jag tycker också alla namn är underbara som Midnattsolens har gett valparna, men man vill ju gärna att namnen ska passa ihop med varandra :)
Jag håller på Wizzel!
Sajtvärd på Iller.ifokus
#43 Roligt att du också tycker om namnen. Jag förstår att ni som har illrar sen tidigare vill ha namn som passar ihop. Vi får se om någon av våra valpköpare väljer att behålla namnet vi gett valpen. Vi gör det i alla fall på valparna vi ska behålla :D
Fler bilder finns på hemsidan :)
#46, det där var min favoritbild när jag tittade på hemsidan! åh världens sötaste..vill ha hem nu nu ;)
#32 Tackar
Uppskattar verkligen att du vill åta dig att fota valparna. Jag hör av mig, när de små sett dagens ljus och hunnit pälsa på sig lite.

jag är kär i Rimfrost! <3
#50 Kolla in den frillan! Helt sockersöt!

Snöa är nog den sötaste tös jag har sett!! (Förutom Gwen förstås.
)
Och om ni skulle ändra er om angora-killen så…..bara att skicka hit, ni har ju min adress.
#50 Suck, hur kan man vara sååå söt???
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Ulrika, ja jag fattar inte hur man kan vara så sööööt!..en liten ängel ;)
#58 Om Mörke ska flytta tror jag nog att han gärna flyttar med bror Rimfrost och blir granne med syster Snöa.. Bara så du vet ;)
Det ser verkligen ut som att Rimfrost har världens största valptassar :)
Vill komma och busa och mysa nu!!!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Otroligt söta valpar 
Roligt att Mörke, Rimfrost och Snöa är så eftertraktade :) Vi har ju som tänkt att Mörke ska stanna här, men det är bra att veta att han inte kommer bli hemlös om vi inte skulle kunna ha kvar honom ;)
#55 Ja du får göra så. Fast de blir svårare och svårare att fota ju äldre de blir, de vill inte längre vara stilla 
#62 Rimfrost har verkligen stora tassar för att vara så liten. Jag sitter och tittar på honom nu när han ligger så sött på Jörgens bröst och sover.
Jag kan lägga till, för er som inte har förstått det, att vi är ett par som delar på det här nicket. Det vill säga ibland är "jag" = Jessica och ibland är "jag" = Jörgen. Det är tur att vi är så överens om det vi skriver här :D Det är även båda som fotar.

#64 Hemlösa, ha, ha!
Snarare, bilda kö till höger!!
Bedårande, ljuvliga små vappisar!
#64, av nån anledning får jag alltid för mig att det är Jessica som skriver…ni skriver helt enkelt för lika!! ;)
#66 haha, samma här :P
#64 Säg till den där Jörgen att inte gosa upp allt gos innan jag hämtar hem björnlabben!
Sajtvärd på Iller.ifokus
#66 Oftast är det jag, Jessica, men ibland är det Jörgen. Det har till och med hänt att Jörgen har skrivit en sak som jag har tänkt. Jag blev helt förvirrad, "skrev jag det, jag trodde bara jag tänke det", och så visade det sig att det var Jörgen :P Haha, ibland är jag lite knäpp 
#67 Jag gosar så mycket jag vill! Å andra sidan verkar den här lilla busen ha rätt mycket gos inbyggt ;)
#64 jo, dom blir svårare att få på bild ju äldre dom blir, men just nu är dom omöjliga att fånga på bild
Tror du ca 5 veckor kan vara en lagom ålder? Så har jag förhoppningsvis hunnit chipmärka dom innan fotograferingen och kan hålla reda på vem som är vem 
#70 Ja ca 5 veckor är en bra ålder. Gärna ganska snabbt efter att de har öppnat ögonen. Då är de mest förundrade över allt de kan se men ännu inte så framåt så att de springer iväg 
#71 Låter toppen, då är det bara för mig att hoppas att allt går bra med valpning och sedan kan vi planera en ungefärlig tidpunkt. Önskar mig en liten kull, men Martille är förstföderska och hittills har det gett stora kullar.
Mer bilder snart? :) Längtar tills jag får gosa med henne!

Åååh dom är ju så fina! Finaste killen ska ju bli min "granne" så de är tur för Jossan att hon har en Skit som skrämmer bort små tjuvar;-)
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Jessica & Jörgen!
Skulle ni ha lust att fota mina yrväder? 
Aww, Snöa är ju bedårade söt!
#74 Du, den där illerträffan vi pratade om kommer nog inte hända :O Skit hatar ju andra illrar så kan inte ha med min vaktiller (som säkert iof mer än gärna skulle ge bort lille Rimfrost då han som sagt- hatar andra illrar ;))
Sajtvärd på Iller.ifokus
#73 Ja det är på väg :) Sen så glömde vi lägga upp förra veckans bilder här, de finns på hemsidan i alla fall.
#75 Ja det kan vi göra, men det kommer ta ett tag. Nu är det fullt upp med valparna och annat, sen så när valparna flyttat åker vi på semester. Vi är tillbaka i augusti, då borde det gå bra :)
Nu kommer det bilder :) Vi börjar med bilder från förra veckan, alltså valparna 6 veckor.
Mörke
Hihi, så söta, älskar att se dessa ljuvliga bilder!

Önskar man hade fått träffa hela gänget "live".
#96, det har jag gjort idag! :) sötaste sötaste sötaste..8 galna valpar klättrandes och tuggandes på en..himmelriket ;)
Gud så söta bilder, man blir ju inte ett dugg sugen på att skaffa illervalp igen. Hehe.
Sjukt duktiga är ni på att fota illrarna i alla fall.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#97 Jag kan tänka mig det, smått avundsjuk faktiskt!
Tur att jag har ett helt gäng vuxna lika goa terrorister här hemma att trösta mig med iallafall.

Åh jag dör. Ge mig en valp :( Fy så söta de är.
golf.ifokus.se
Kan man bli sötare än så här??
Sajtvärd på Iller.ifokus
I helgen träffade jag valparna irl, helt underbara och väldigt pussvänliga. Så grattis alla valpköpare till era små gullungar.
Pappa Zoral (På Vinterildern 2011)
#94 <3
Det år så roligt att ni tycker om valparna, och våra foton, så här kommer lite fler bilder :)
#102 Pappa Zoral är så fin och ståtlig kille :)
TS: Har du sett att du fått PM? 
Jättesöta tussar f.ö. Snöa och Rimfrost har fallit mig på läppen.
#108, 109, 111
Mörke, Rimfrost & Snöa må vara de finaste illrar jag sett
speciellt lilla Rimfrost som jag ger Jossan en avundsjuk blick för 
Hade velat se dom live, synd bara att man inte kan ta sig kors & tvärs över landet med studiebidrag & utan körkort :/
#111, stockholms sötaste tjej! kan ju inte säga världens för då har jag en grinig tjej här hemma ;)
Min tös har för övrigt hittat ett namn, det blir Welma, förkortat Wella! Willa och Wella allså, blir fint ;)
#115 Med tanke på att du redan kallat Snöa för Willa ett antal gånger så ser jag en stor möjlighet till total förvirring när sen båda är på plats ;P
#114 Men eller hur :D
Snöa och Rimfrost blir ju grannar och går allt enligt planerna så tänker jag stjäla med mig Mörke på köpet haha
dock verkar matte och husse till Mörke ana att något lurt är i görningen så risken finns att det bara blir tomtar här i Norrköping ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Ni kan inte tänka er att flytta för min skull?
jag loooovar att ställa upp som illervakt i ur & skur! *smile*

Äntligen har jag hittat hit också!
Jonas och jag kan knappt vänta tills på torsdag då lilla Vintra blir vår på riktigt. Nu håller vi tummarna för att femåringarna Ebbe och Gizmo blir lika glada.
Vi kommer definitivt att behålla det fina namnet. Hade funderat på Selma, men Vintra är MYCKET bättre.
Hälsar illermatten Jenny
Hej Jenny, roligt att ni också har hittat hit :)
Vi hoppas att Ebbe och Gizmo blir glada av att få hem lilla Vintra. Ja glada kanske är att överdriva, de tycker säkert hon är för busig, men att de kommer tycka det är ok med en liten kompis.
Roligt att hon kommer få fortsätta heta Vintra 
Nu är valparna 10 veckor och de har börjat flytta hemifrån.
Mörke, stannar hos oss.
Frysa letar en familj eftersom tjejen som skulle bli nya matte visade sig vara allergisk.
Som sagt ovan, den lilla mörka skönheten Frysa letar efter ett kärleksfullt hem. Hör av dig om du är intresserad! Mer information om vår uppfödning och fler bilder på Frysa finns på hemsida www.midnattssolensuppfodning.se. Tveka inte att höra av dig om du har frågor.
Hihi så söta dom är.