Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 1079 ggr
Soffi
0

Pet Cargo

Hade för mig att Pet Cargo burar kostade en bra bit över 500 lappen här i sverige, men jag råkade snubbla in på en sida som sålde burarna för 450 kr!

http://www.pwss.se/product.php?productid=4102&cat=752&page=1

Dessutom åker hela affären runt på olika platser i sverige ungefär varannan vecka, så man slipper porto avgiften.

http://www.pwss.se/pages.php?pageid=3 

Är det bara jag eller är detta billigt? Om inte, var kan jag hitta buren billigare? Är vekligen jätte sugen på en Pet Cargo.

UlrikaG
0

vad smidigt :)

det är ett bra pris för en sådan bur, betalade samma för mina som är från frankrika :)

Faxlin
0

Både smidigt och billigt. :-)
Billigaste häromkring är Söders zoo i Gävle. De tar 498:-
Så jag skulle köpt därigenom om jag var du och finns i närheten av något av ställena som de ska till. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sarae
0

Åh va smidigt det lät! Min första petcargo köpte jag för 359 i göteborg på zookompaniet. Men det var den sista, och ett par veckor senare höjde de priset till ca 600 kr. så 450 e nog det billigaste du kan hitta i butik. Däremot dyker de upp titt som tätt på tradera med utropps pris 1 kr…suktionerna brukar sluta på ca 300 kr….men sne e det ju frakt till oxå…

Soffi
0

Härligt. Blir nog till att köpa en sån då tror jag. De åker förbi Södertälje, och det tar ca 20 min med bil från mig, så det är inga problem alls. :)

Faxlin
0

Buren är helt klart värd pengarna kan jag säga. Bästa bur jag köpt någon gång. Eller köpt. hihi
Ägt heter det ju. Jag fick min i julklapp av Veronica jag ;-)

Audiatur et altera pars

sofie
0

#3 Ja på tradera har jag också sett. Såg en som sluta på 155 kr bara.

Faxlin
0

haha, de benämner också illern som gnagare. Har faktiskt tagit kontakt med dem och bett om en ändring där. Får se vad de svarar. ;-)

Audiatur et altera pars

JossanH
0

synd att den transportburen är så liten… jag tycker det är dåligt med plats för låda (vilket är ett måste) och det blir alldeles för trångt med 3 illrar i den tycker jag… annars verkar den ju väldigt bra!

Sajtvärd på Iller.ifokus

sarae
0

#8 ja den e lite trång för 3! här har vi 2 i en, å sen får stitch åka själv (han e ju som 2) Men låda får jag plats med.

holtz
0

Jag har också låda i min nuförtiden. Köpte en liten vit, men ändå bra med kanter på, på djurmagazinet! Dock lite förstor kanske för en, eller lyx kanske…hihi

JossanH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag vill ju ha så mycket plats som möjligt för mina.. plus att en låda ska få plats.. jag säger bara atlas 40- det är faktiskt en låda där i!!! ;)

kan inte ni som har pet cargon lägga ut lite bilder på hur ni har inrett den!?

Sajtvärd på Iller.ifokus

babsan
0

åhh, vilken häftigPenga munvart haru köpt den + grejjerna ??Penga mun

sarae
0

#11 riktigt smart inrett! snyggt! visst skulle jag vilja ge pälsarna mer plats, men med tanke på att de kraffsar ihjäl sig å biter på gallret, måste jag ha plas. Både buffy å stitch har knäckt framtänder på bur galler..duck

JossanH
0

atlas 40 är bra då den rymmer 2 hängmattor gott och väl, och vill dom ligga var för sig så finns det även gott om plats på golvet! ;)

#12 menar du mig? ;) jag har köpt den i vanlig zooaffär (700:-), likaså toalåda och matskålar, och inredningen har jag sytt själv!!

#13 jo jag förstår det… det är ju det som är det största pluset med pet cargon- plastframsidan alltså!

Sajtvärd på Iller.ifokus

babsan
0

#14   ja, ja menade dej :) okey vad duktig du är på att sy, ja gjorde oxo en hängmatta men den blev jätteful ;P