Övertrött
Kan illervalpar precis som barn bli överaktiva av trötthet? Misstänker att fallet är sådant här -.-' :P Han far runt som en tok, men vill inte leka Trotsar och biter och fräser när man säger till honom.
Njae de brukar däcka lite var som helst när de är trötta, i.a.f. våra.
Nu vet jag inte hur gammal din tuss är men är han valp/ungdjur så är det inte omöjligt att kan kommit in i trotsålder. Allt man tidigare lärt sig om att inte bita eller vara pricksäker på lådor ignoreras och man kan göra sig riktigt pestig mot mattar och hussar.
#1 Han är snart 10 veckor så trotsålder är kanske inte helt omöjligt?Försökte att intala mig själv att "Neej, men inte min lilla ängel! Trotsålder? Nej, inte han", men det är nog som du säger då :P. För lådorna har han börjar "missa". Han går upp i den, kliver ur, tittar på mig och sen bajsar eller kissar han på golvet och som en blixt försvinner han in i ett gömställe efteråt.
Aha, bara 10 veckor, då har du bara hunnit ha honom nån vecka eller så. Då skulle jag nog vilja påstå att "smekmånads"-veckan är över och han har nu börjat testa sin nya matte & husse och se vad han kommer undan med.
När du sen har fått fason på honom igen och livet är underbart så kommer sen trotsådern när han blir tonåring runt ½-året.
Dessutom är ju en del illervalpar som kattungar på speed. Energin tar aldrig slut.
Ditt liv som illerägare har precis börjat 
#3 Oh, dear! Aja, det är bara att härda ut då! Tur att man hinner få ett litet andrum emellan iaf :P Haha! Tack för svaret =)