Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 1070 ggr
Nussen
0

Jagad av katter

Jag har just varit ute med illrarna och vi blev förföljda av 4 katter. Detta händer jätteofta och det är supersvårt att konsentrera sig både på illrarna och hålla reda på katterna. Våra promenader blir verkligen lidande. Sen tänker jag ju på att i värsta fall måste jag åka till veterinär med både iller och katt. Så nu till några frågor.

Har era illrar blivit attakerad av en katt? Eller har en katt kommit riktigt nära?

Varför är det ok att släppa lös sin katt utan att ha koll på den som med andra djur?

[Sophia.]
0

Jag anser att det är fel att släppa lös katter utomhus när man bor i typ lägenhet eller annat där det är tätt byggt men jag har innekatter också. Lika väl som jag inte släpper lös hundarna i ett sånt här område både för andras och hundenssäkerhet släpper jag inte lös katterna på grund av andras tycke och deras säkerhet. Det är bara så jag resonerar i alla fall.

Jag eller mina djur har aldrig blivit attackerade av andra djur utomhus, annars är Dexter inte speciellt intresserad av katter, han är ju van Flört Men hur som helst vet jag hur det är när man till exempel är ute med en hund som har väldigt mycket jaktinsinkt och dessa dumma ägare släpper ut sina katter som springer mitt framför nosen på hunden eller hoppar fram ur en buske och jag som människa inte har reflexer nog att slita bort min hund. usch.

Hur som helst är det inte ok för mig att släppa lös katter hur som helst, har jag själv utekatter ska det vara att jag bor i hus och att grannarna är ok med det.

UlrikaD
0

Vi har (tyvärr) en hel del utekatter där jag bor. Brukar också bli förförljd när vi är ute. Men de brukar vända och springa när någon iller skuttar åt deras håll. De verkar mest nyfikna.

Aviendha
0

De katter som förföljt oss brukar hålla sig på avstånd, eller så räcker det med att skrämma bort dem en gång för att de inte ska våga sig fram igen, Kajorna är det värre med… Förstår att det är jobbigt! Jag vet dock inte hur man ska lösa det hela alls.

Tradition. Underskatta aldrig tyngden hos traditioner, och att ha frigående katter är onekligen något som "vi alltid haft" och därför fortsätter med.

Johan-Lindh
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har en hel del katter i mitt område men dom är mest nyfikna.Dom törs inte gå nära nog för att kunna skada mina båda grabbar.Mina är dessutom väldigt bra på att skrämma iväg dom.Prova och lyfta upp illrarna och låt katterna komma nära och se om dom är aggressiva eller nyfikna.Johan

Bogey
0

Katter har sällan varit nått problem. Visst har vi varit förföljda men precis som #2 skriver brukar katterna dra när illrarna upptäcker att de är förföljda och vänder riktning mot katterna.

När Bogey var själv vek ungefär 9 av 10 katter undan med förskräckelse. Nu när de är 2 så är det i princip 100% av katterna som drar när illrarna sätter efter dem. Jag tror våra illrar tycker det är kul att jaga katter Tungan ute

Strumpan
0

Det brukar vara som för #2 för mig oxå. Bortsett från en katt i mitt område som jag tycker är lite obehaglig för den attackerar illrarna som om de vore råtter eller något. Så jag har lite svårt att slappna av när jag är vid ett visst ställe som den verkar hålla till på. Skrämmer jag bort den så är den framme lika fort igen och följer oss hela vägen hem

Mvh Jenny