Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 4298 ggr
[Fillanistheshit]
0

Mjölkstockning...

Hur ska jag göra?

Noomi har fått mjölkstockning, och jag fick tipset att massera henne och värma upp henne runt det området..

men vad mer kan man göra? behöver tips & råd..

är öppen att ta emot all information.

om inte detta försvinner, rekomenderar ni operation?

Mvh Fillan

UlrikaD
0

Man är väl egentligen inte särskilt intresserad av att ge någon råd som brukar be en fara åt helvete varje gång man skriver. Kanske därför du inte får några svar….

Men med tanke på att illern mår dåligt så gör jag väl ett försök.

Värm med blöta, varma trasor, men gör det försiktigt, mjölkstockning gör skitont. Kommer det inte fram någon mjölk så är det veterinären direkt som gäller. Valparna behöver konstant mjölk.

Man opererar inte mjölkstockning. Antingen får hon medicin och mjölken går igång igen eller så kommer hon att förlora valparna.

Ju fortare hon får hjälp desto bättre alltså.

duholm
0

Valparna får inte dia förrän det har gått över eftersom mjölken med största sannolikhet är full med bakterier, antagligen kommer hon heller inte att dia dem förrän hon mår bättre. Massera inte eftersom det ökar mjölkproduktionen, utan värm en handduk eller en vetepuff och lägg den mot hennes mage. Mjölkstockning smittar från spene till spene så om du inte gör något direkt så kommer det baraq att bli värre.

Är spenarna svullna, rödaktiga, varma eller hårda så åk in till veterinären direkt. Går det så långt att hon t.ex slutar äta så är du ungefär tyvå timmar försenad till veterinären…

"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

www.optimusferrets.se

www.classicferret.se

[Fillanistheshit]
0

#1 inte konstigt att jag säger såna saker så som du behandlar mig.. du vet ju inte riktigt vad du säger själv, och du borde tänka på vad du säger innan eftersom det bara brukar komma skit från dig. det är min åsikt om dig som person! trycker ner andra i skiten och tror att du är den bästa och vet bäst.. om du har något mer att säga mig om hur jag behandlar andra eller mina illrar så kan du ta det på mail, orkar inte tjaffsa här då det handlar om min iller.. och jag vill ha råd..

#2 hon diar ungarna nu, och fick väl detta idag tror jag.. det är inte uppsvullet och hon äter vanligt som hon brukar göra och är pigg.. har lagt varma handdukar på henne och hon accepterar det.. så försöker mitt bästa, om det blir värre så blir det veterinären.. men just nu är allt normalt med henne..

UlrikaD
0

#3 Du ville ha råd om din iller och jag gav dig råd.

Och återigen spottar du folk i ansiktet som försöker hjälpa. Men jag kan väl inte säga att jag är förvånad direkt.

Jag lovar att jag inte ska försöka hjälpa dig någon mer gång, inte ens om din iller håller på att dö. Lös det själv!

duholm
0

Men varför tror du att hon har mjölkstockning?

"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

www.optimusferrets.se

www.classicferret.se

PhulPhisk
0

Varför söker du hjälp på denna sidan om allt här är, enligt dig själv, "bullshit"?

[Fillanistheshit]
0

#6 för att vissa är verkligen idioter här.. om du fått så mkt skit som jag fått utan att jag gjort någon något så skulle du själv förstå det.

#5 en kompis sa att noomi hade det då hon är hård runt omkring bröstvårtorna. jag har ju aldrig varit med dom detta innan..

#4 såna saker behöver du inte ens dra upp, och återigen gör du samma sak mot mig. jag spottar inte dig någonstans, om jag skulle göra det så skulle det bli irl.. trött på att du klankar ner på mig hela tiden utan att jag gjort dig ett skit. dra inte in min iller i detta, jag kan vara lika jävlig mot dina illrar..

JossanH
0

Problemet är väl att varje gång du får ett råd eller en fråga som inte passar dig så beter du dig som en liten unge och vräker ur dig vad som helst. Att det fortfarande finns människor som åter igen biter ihop och hjälper dig är ett under.. Antagligen för att din iller ska slippa ha ont. Och nästa gång du får hjälp av någon kanske du inte ska svara hur mycket skit det kommer från den som hjalpt dig! Försök att för en gång skull inte bara vända allt alla skriver mot dig utan försök se hur extremt hjälpsamma många sk "idioter" här inne är!

Sajtvärd på Iller.ifokus

FerretCrow
0

Jag tror inte att hon har mjölkstockning om hon diar ungarna. Har själv haft stockning och det blir tvärstopp för mjölken och det gör så ont att man inte vill andas…

[Fillanistheshit]
0

#9 det kommer mjölk hur vi än pillar och pressar.. då kanske det inte ens är mjölkstockning, ska dra in till veterinären imorgon och kika på det.

#8, jag är tacksam för ulrikaD råd, men hon säger ju mer än bara råd, och då menar jag ALLT hon har skrivit någonsin till mig. och såhär är jag inte mot ALLA, finns 3 personer härinne jag hatar.. om dom är otrevliga mot mig, så är jag det tillbaka.. betyder inte att jag är så mot alla, eftersom ulrikaD säger "än en gång spottar hon folk i ansiktet" om nu inte ulrikaD ser sig som flera människor..? Schizofren kanske?

*http://sv.wikipedia.org/wiki/Schizofreni

UlrikaD
0

#7 "Dra inte in min iller i detta".

Det var väl din iller du bad om råd om? Det är ju lite svårt att låta bli att dra in den då.

Men som sagt, jag svarade på din fråga, det passade inte. När du pissat på i stort sett alla härinne så har du snart ingen hjälp kvar att hämta.

Med tanke på hur många människor du bett dra åt helvete på det här forumet, dina egna valpköpare inkluderat så behöver man inte direkt sträcka sig särskilt långt för att använda uttrycket "folk" istället för jag.

Jag svarade på din fråga om mjölkstockning, men i och med att det inte är det hon har, så var det ju enbart dumt av mig. Jag trodde väl att du kanske visste vad det var för fel på din hona och svarade därefter.

Återigen, fel av mig.

FerretCrow
0

Om det kommer mjölk så är det ingen fara alls. Men bra om du kollar iaf med vett så det inte är något annat fel.

[Fillanistheshit]
0

#12 jo precis..

#11.. du påstod att du skiter i om min iller dör.. därför jag sa så.. det borde du inse själv..

tänker inte skriva mer till dig nu, så var glad att du inte hör något från mig!

FerretCrow
0

Om du åker med henne till vett Fillan så berätta gärna sedan i denna tråd vad det var om det är något så andra kan lära sig ;)

UlrikaD
0

#13 Och det sa jag efter att du spottat på mig….igen.

Om du läser mitt första inlägg en gång till så kanske du ser att jag svarar på din fråga. Men du kanske hoppade över hela inlägget och bara läste mitt namn och började häva ur dig saker?

Och hot från en tonåring biter inte så mycket på mig. Ta hand om din iller istället för att lägga energi på att vara så otrevlig du bara orkar.

[AlltIEtt]
0

#13 Fillanistheshit

Bry dig inte om att svara på det som inte rör din tråd, tyvärr kommer man ändå ingenstans.

berätta gärna hur det har gått hos vett sen Skrattande

[Fillanistheshit]
0

#15, du verkar endå inte fatta du är ju lika otrevlig du.. och jag hotar ingenstans..

isf vet du inte vad hot är..

och tonåring? jag e faktiskt 21.. tar hand om min iller mer än du vet, eftersom du aldrig tar reda på fakta innan du spottar på mig med dina ord. Jag ger bara skit tillbaka då jag får skit.. och det får jag ju för det mesta av dig. men nu orkar inte jag mer, kan du ta och växa upp någon jävla gång och sluta skylla på folk som inte gjort fel. tänk på vad du gör istället och på ditt liv. eftersom du har väl ett eget liv? än att lägga dig i andras.

#16 nej nu har jag sagt det sista, så nu kommer jag inte bry mig mera av vad hon/som säger.

#14 jo jag ska berätta sen efter jag har besökt vett :]

UlrikaD
0

Hur kan du få det till att du får skit när jag ger dig ett råd om hur man löser mjölkstockning? Du läser ju bara det du själv vill.

Om jag hade velat lägga mig i ditt liv, och om jag ville ställa till det för dig som jag hittills inte velat men tänker ändra mig nu.

Om du nu tar hand om dina djur, vilket jag i denna tråden inte sagt någonting alls om…svarade enbart på din fråga om mjölkstockning.

Varför kom då djurskyddsförening och tog din hund för några månader sedan. Och gick ut med att den inte fått vare sig mat eller vatten på flera dagar och höll på att dö. Den fick åka direkt till veterinären för uppvätskning och vård.

Vet att ordföranden i den djurskyddsföreningen la in en anmälan mot dig om vanvård av djur. Det är offentlig handling, så lycka till att bortförklara den.

Men det har jag inte nämnt någonting om alls faktiskt. Det var väl snällt?!

Svarade inte i den här tråden för att bråka med dig, utan för att hjälpa din iller. Men det sket du i så nu får du skylla dig själv, nu orkar jag inte med dig och ditt skitsnack mer!

[AlltIEtt]
0

#17 Fillanistheshit

Bra, man ska inte mata dom, tyvärr ska det tvunget vridas och vändas på precis allt till deras egen fördel så det tjänar inget till att svara, dom slutar inte förrän dom tror dom har rätt i alla fall Flört

Lycka till med henne

[Fillanistheshit]
0

#18 precis vem är det som snackar skitsnack?

det var inte dom som kom och tog min hund, hunden hade en hjärnsjukdom och jag gav bort den. han fick alltid mat och alltid vatten.. inget dom har bevis på.. dom kan ju liksom fråga alla jag känner för dom fick se hur jag behandlade mina hundar.. men detta är ju rent sagt ord mot ord.. något du bara vill säga eftersom folk ska tro på dig och tycka skit om mig? su kan ju lika bra hålla käften! eftersom du är en äcklig hora som inte fattar sig på andras liv, du vet inget! fattar du det INGET!!

du förstör andras liv, du har bevisat det nu.. och nu kommer jag göra lika dant för dig, ta det som hot eller ej men jag har fått nog av att du vet allt osv.. och tror en massa skit som du inte vet om!

JÄVLA CP SKADADE FITT LUDER ÄR VAD DU ÄR! fyfan att du ens vågar ta upp sånt här, det kan du lika bra ta på mail.. men varsegod så jävla mycket!

UlrikaD
0

#20 Och där bevisade du just för världen hur störd du är. Lycka till alla årets valpköpare är väl allt jag kan säga.

Och angående vanvård om hund så finns det i registret och är ren fakta. Det finns alltså veterinär papper och intyg från tjejen från djurskyddsföreningen som tog hunden.

Vad hände med den andra hunden, syskonet som de inte fick loss från dig? Har du lyckats "ge bort den" också, eller tog polisen den kanske?

Eller så hamnade väl den i omplaceringskarusellen som resten av dina djur.

Förutom de du vill tjäna pengar på förstås…får ju inte glömma det.

[Fillanistheshit]
0

#21 visst jag är störd,men du är äcklig. för att en viss människa som dig själv sabbar allt o inte vet något.

jag har kvar den hunden! :3

nej jag behöver inte pengar, jag har jobb.. det handlade om att jag mådde skit och djuren behövde ett bättre hem! inget mer du kan säga om.

visst det finns papper hos veterinären, men fortfarande så var det inte vanvård, var mer att syskonet tog mer mat än vad han gjorde. men dom fick grymt mycket mat eftersom mina djur får mer mat än vad jag själv får.

Du behöver ett ligg kärring! :]

UlrikaD
0

#22 Det finns papper hos länsstyrelsen om vanvård. Du kan själv hämta ut dem om du vill.

Och om en hund är i så dåligt skick att veterinären säger att den vare sig fått mat eller vatten i sig på dagar då har man tydligen inte särskilt stor koll på sina djur.

Men det kanske hör till vanligheten att du låter dem klara sig själv bäst de kan.

[Fillanistheshit]
0

#23 nej faktiskt inte.. jag är alltid med mina djur utom när jag jobbar..

men nu har jag bara mina illrar, eftersom hunden bor hos pappa :]

men du får säga precis vad du vill, lilla ulrika!

JossanH
0

#20 Är du säker på att du är 21 år?

Sajtvärd på Iller.ifokus

emoflickan
0

#20, det där var så vidrigt skrivet, jag hoppas sajtvärden slänger ut dig härifrån!

UlrikaD
0

#24 Kopierar från rapporten:

"Maltes syster är kvar hos målsägande, hon ville inte lämna ifrån sig henne. Hon hade inte haft pengar till mat till dem dem, så de hade inte ätit på några dygn när Malte hämtades."

Det är ju dumt att ljuga för de som kommer och hämtar hunden då….

JossanH
0

#24 Omplacering på 4 minuter, det var snabbt ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

enbartmalin
0

#20 Du bör tänka på hur du skriver!
Hoppas Sajtvärd uppmärksammar detta.

Hälsningar Malin

IzzyR0xx
0

Alltså hela den här tråden är ju  väldigt mogen.. från att be om råd om sin iller till massa påhopp hit och dit.. vet inte alls något om någon men seriöst.. ta det på mail eller något istället för att skämma ut sig inför hela iller.ifokus.se?

Hoppas sajtvärden uppmärksammar språket och att djuren mår bra för det är det viktigaste!

JossanH
0

#19 Ja, du har ju verkligen bevisat att "vi" har haft fel om det som kommit upp till diskussion i dina trådar… Obestämd Likasinnade verkar ju ofta hålla ihop..

Fillan: Du säger att du är 21 år. Du beklagar dig över hur elaka alla är mot dig hela tiden. Det är knappast bara inne på iller.ifokus som du blivit totalt galen och härjar om hur alla säger att du vansköter dina djur.. För det första är det nästan jämt du själv som säger att folk skriver sådana saker om dig men att det är du som drar upp det i varje tråd.. För det andra så reagerar folk när de märker att något är fel..

Inne på flera olika djursajter har du blivit osams med folk för att du avlar på allt som rör sig och har omplacerat fler djur än vad jag (27 år gammal) ens har ägt!
Så fort någon reagerar på att du gjort något galet så vräker du ur dig alla möjliga omogna, barnsliga och rent av elaka kommentarer om personerna i fråga, för att sedan försvinna från sajten i någon månad.
När du sedan återvänder (med nästa problem) och inte får de svar du vill ha så är det samma visa igen.

Och att skylla på att du mått dåligt!? Vet man om att man har fått omplacera djur för att man mått dåligt så skaffar man inte nya så fort man mår minsta lilla bättre! Om man tycker om djur det minsta lilla (nu menar jag mer än som bara tidsfördriv eller "roligt för stunden") så gör man inte så. Man införskaffar inte djur till höger och vänster. Det hör liksom till sunt förnuft!

Jag förstår inte hur man kan ha ett samvete om man omplacerar flera illrar för att sedan skaffa 2 hundvalpar, vilka du inte ens har kvar nu!

Inser du inte själv att något är lite galet om alla dessa människor (där flera inte känner varandra eller ens är vänner) blir "osams" med dig över internet pga saker du gör med/mot dina djur?
Är det "alla oss" det är fel på eller är det du som gör något galet?
du kanske borde fundera på det. Du kanske borde fundera på vad det är för tomrum som du fyller med djur. Djur som du inte ser något värde i då dom helt tydligt får gå utan mat eller omplaceras så fort de "gjort sitt". Fyll ditt tomrum med grejer istället för att vanvårda fler djur som måste omhändertas.

Du har verkligen satt ett ansikte på uttrycket "slit och släng-vara".

Sajtvärd på Iller.ifokus

UlrikaD
0

Jag hoppas inte någon tar bort alla svordomarna (och de andra trevliga sakerna) i Fillans inlägg #20.

Tycker det är bra att det står kvar så folk får upp ögonen. Raderas det så kan hon ju fortsätta i samma spår hela tiden.

Alltid kan det varna någon, speciellt nu i valpsäsongen.

[AlltIEtt]
0

Precis som jag skrev, det vänds på allt så det blir till  er egen fördel, tyvärr är det tragiskt, hoppas snart någon vettig moderator/värd kan sätta stopp för denna hetsjakt. Det har gått för långt nu.

JossanH
0

lika barn leka bäst som man brukar säga..

Sajtvärd på Iller.ifokus

UlrikaD
0

#33 Hur kan du försvara en människa som vanvårdar djur? Eller är det verkligen så att likasinnade söker varandra? (personligt påhopp? Jomen visst!)

Hur kan det bli till min personliga fördel att djur bli omhändertagna av djurskyddet? Förklara den är du snäll, för hur du kan vända och vrida på det är för mig en gåta.

Hur vinner jag på det?

UlrikaD
0

#34 Skrev visst samtidigt..

Ceciliaolucifer
0

Fillan, är du släkt med Fagmag?

[AlltIEtt]
0

Det enda som försvaras är er hetsjakt på andra! Lägg av istället.

JossanH
0

#38 spännande att du plötsligt försvarar vad du kallar för en "hetsjakt"..

Sajtvärd på Iller.ifokus

UlrikaD
0

#38 Och återigen kan du inte svara på en fråga. Har du någonsin gjort det?

Kan du inte överraska mig en endaste gång.

Bruksanvisning: När en mening slutar med ett ? så är det meningen att man ska svara på just den meningen.

Inte gå i baklås och säga någonting helt annat.

Ska vi prova igen?

Hur är det till min personliga fördel att djurskyddet åker hem till Fillan och tar med sig hennes hund därifrån pga vanvård?

Förklara det för mig.

[AlltIEtt]
0

Nu gjorde ni det igen. I era ögon handlar detta bara om vem som har rätt och fel, har ni något otalt med personen ifråga så ta det privat, att hänga ut folk så här gynnar ingen så låt tråden dö ut istället och låt det hela vara.

UlrikaD
0

#41 Nepp, inte denna gången heller.

Undrar om det räknas som ett handikapp. Fysiskt oförmögen att svara på frågor.

Men vill du försvara en människa som vräker ur sig sådana saker som i tidigare inlägg så får det ju stå för dig. Och försvara en människa som har flera anmälningar på sig för vanskötsel av djur. Det säger tyvärr även en del om dig.

Andra människor kanske kan välja själva om de tycker att sådana människor är trevliga och går att lita på eller inte.

Sen kan ni ju gå på stan och fika tillsammans och diskutera djurhållning eller vad annat ni kan ha gemensamt.

Ceciliaolucifer
0

AlltIEtt, det är inte första gången som du stödjer någon som vanvårdar sina djur så jag blir iallafall inte förvånad.

Sen hur du själv anser att man tar hand om djur är också ett kapitel för sig.

[AlltIEtt]
0

Lägg av med era påhopp !! Ta det privat om ni nu måste vräka ur er en massa skit.

Det finns ingen här som stödjer vanvård så lägg av att snacka en massa, kan ni inte hantera andras åsikter så håll er borta från trådarna istället.

Detta är så jävla löjligt. Ni vinner INGENTING på ert uppförande och er hetsjakt är inte okej, nu blev ni återigen helt ot.

Ett välmenande tips, ta och läs igenom reglerna NOGA än en gång för som läget är nu så bryter ni mot allt.

UlrikaD
0

#44 Hmm, hittade ingenstans i reglerna att det var ok att skriva hora, fitta osv i ett inlägg.

Men du kanske hittar det?

Och jag vet inte, bryta mot regler. Sist jag kollade så var vanvård av djur även olagligt.

JossanH
0

#44 Som vanligt "ta det i ett pm" är något av en standardfras för dig.. Tom i ett av dina pm till mig undvek du frågan och skrev "ta det i ett pm"..
Så det är ju lönlöst. Inte får man några svar på sina frågor där heller.
Jag vet inte vad det är du sitter och försvarar här. Verkar som att så fort någon av de som du inte gillar här inne har en annan åsikt än någon annan så går du emellan och upprepar samma saker, som du även gjort i denna tråd, om och om igen.
Känner inte du att det är nog snart? Sluta med din hetsjakt?

Sajtvärd på Iller.ifokus

UlrikaD
0

#46 Tom i ett av dina pm till mig undvek du frågan och skrev "ta det i ett pm"..

Allvarligt? Är det fel av mig om jag fnissar lite?

[AlltIEtt]
0

Och det fortsätter, fortsätter, fortsätter….

Håller med, det är lönlöst haaha.

JossanH
0

#48 Hur lyckades du återigen vända tråden att handla om dig!? :O

Sajtvärd på Iller.ifokus

cacao
0

Tråden är nu "läst 610 gånger" Tusan vilken bra PR för iller och illerfolk det här är OR NOT! :P

Att ni bara orkar…

Medarbetare på sajten irishcob

VeronicaKahlbäck
0

Det är så sjukt tragiskt att komma in här gång efter gång och se dessa personer som anser att ägandet av ett djur är en rättighet och att det är andra människors skyldighet att lösa problem som uppstår.
Hur kan man ha fått flera kullar på sitt djur och inte veta om hon har mjölkstockning eller inte, man borde ju veta hur hon brukar kännas?
Sen dessa personer som bevisat otaliga ggr vilka urusla djurägare de är som ska komma in för att skydda en annan djurmisshandlare..
Hur kan man ens vilja skydda ett sådant beteende?
Det finns en gräns där bevisen är nog och man får varken man vill eller inte inse hur hemska människor kan vara.
Förut blev jag arg men nu har jag insett att det är lönlöst, nu blir jag sjukt sårad och mår bara förjävligt av tanken hur alla dessa stackars djur har det.
Alla djur som jag är precis lika underbara och oskyldiga som mina och alla andras älsklingar.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

[AlltIEtt]
0

Och det är sjukt tragiskt att det ska behöva bli så här  nästan varje gång. Hur kan man bara vända på allt och bara köra med antagande. Det är sjukt dålig stil, Ja förrut blev man arg, nu blir man inte ens förvånad längre. Det är verkligen lönlöst att säga ifrån. Det kommer inte vara mycket av sajt kvar om det fotsätter på det här viset men det är väl det som är tanken bakom beteendet.

UlrikaD
0

#52 "Det kommer inte vara mycket av sajt kvar om det fotsätter på det här viset men det är väl det som är tanken bakom beteendet."

Hoppas att du inser att det är du som beter dig.

Och jag gillar det där med antagande. Så om någonting står svart på vitt i något offentligt register, då är det antagande? Det kan ju inte bli mer fakta än så.

Dumt av mig att skriva frågetecken i meningen ovan. Jag vet att du har fobi för sådana. Så jag förväntar mig inte ett svar…..den här gången heller.

Men jag tycker du ska ta reda på dina fakta innan du slänger dig på magen och sparkar med benen som en bortskämd unge. Fast jag antar att du redan vet att det inte är antaganden utan faktiskt är sant.

Och det är väl det som är mest skrämmande, du stöder det ändå.

[AlltIEtt]
0

#53 UlrikaD

Det gör du så bra själv, lägger dig på mage, sparkar och galar, hahahaha

[Nathalie62]
0

Hej alla. Tycker att vi ska ta ett djupt andetag för våra illrars skull och lugna ner oss lite. Det är så tråkigt att läsa när det inte är någon trevlig stämning.

Itchy
0

som vanligt fillan…såfort ngn kommer med konkret fakta på att du, IGEN får djur omhändertagna för vanvård, börjar spy ur dej svordomar & skällsord

You can't spell Bitchy without Itchy

VeronicaKahlbäck
0

I mitt inlägg (#51) ska inte ordet jag var med i sista meningen.. #52 Om du släppte en självbiografi skulle jag vara först i kö på bookia för hur du har blivit som du är skulle jag bra gärna vilja veta. Varför är du ens här inne fortfarande? Du och fillan som hatar alla människor, hatar hela forumet, inte ens skulle kunna ta hand om en dammråtta… Varför tröttnar ni aldrig? Eller något som jag bara kan drömma om, varför tänker ni inte till och inser era problem? Tycker det är brist på antaganden i den här tråden, av allt fillan gjort är det knappt en bråkdel som diskuterats i den här tråden.. #55 så svårt… Djur i misär och personer som stödjer det råkar jag ha lite svårt för.

[Sophia.]
0

Den här användaren finns inte längre på iFokus.

Theres
0

Jag orkade inte ens läsa allt tjabb, men lite kul var det :P

golf.ifokus.se

VeronicaKahlbäck
0

Hon dyker snart upp med ett nytt nick..

becka89
0

haha kan inte låta bli att skratta, har läst hela tråden och det är alltid samma visa,Någon som alltid säger emot sig själv:/ fattar inte hur man lyckas.. Även om det är tragiskt att tråden spårar ur men tycker UlrikaD har jäkligt rätt i det hon säger.

Tänk om det inte skulle finnas personer som henne som säger vad dom tycker och tänker då hade det bara varit katastrof…

[AlltIEtt]
0

UlrikaD,

Ta du och visa upp belägg för det du påstår, har nämligen fått veta att det inte stämmer det du suttit och bedyrat så håll igen käften och se om ditt eget hus,

Du har ju själv fått så många anmälningar på dig pågrund av alla djur på en liten yta och all stank som är outhärdlig och självklart kommer du förneka det men snacka fan inte skit om andra när du inte är bättre själv. Du avlivar ju själv dina djur till höger och vänster och säljer för att överleva. Att du inte skäms människa !!

Fattar inte vad man har för glädje av att bete sig så för jämt. Du stampar som en stucken gris så fort det är något som inte passar dig, tycker du ska lära dig veta hut och uppföra dig, det är okej att ge råd men allt annat du öser ur dig är totalt onödigt men du gör allt för att provocera och skapa liv.

Och igen, detta gynnar fortfarande INGEN, Vad du än försöker kommentera så vänder du på allting till din egen fördel och ja det lyser rätt igenom om du inte visste det, se det hur du vill men det är tamejfan inte sanning i allt du säger så knip igen och ta reda på fakta för du har inget sånt framför dig såvida det inte är på dig själv förståss och med det sagt avslutar jag debatten !!

UlrikaD
0

#62 Det spelar mig ingen som helst roll om du tror på mig eller inte. Det är ju fler här inne som vet att hon har anmälningar på sig men de hoppar du inte på minsann. Bara mig. Eller missade du att läsa det, i din enformiga sysselsättning att ge dig på just mig?

Jag avlivar djur som är sjuka efter att ha varit hos veterinär som alla andra. Nej, vänta nu, inte som alla andra. Inte som du som avlivar för att du inte har pengar att operera dem för. Men du kanske tycker att man ska låta djur lida i svåra sjukdomar istället för att avliva? Det får stå för dig isåfall, jag skulle aldrig göra någonting sådant.

Har avlivat Erik, Lurvas och Grizzly det senaste året på grund av cancer. Men om det är fel så är du en större djurplågare än vad jag trodde från början.

Och resten, snälla jag har folk här hemma varje vecka. Jag har barngrupper som kommer och hälsar på chinchillorna. Tror nog jag hade fått höra någonting om allt inte var ok, tror inte du?

Jag har bott i min lägenhet i 12 år. Om jag hade haft anmälningar på mig, om någon klagat på att det luktat, om någon haft problem med mina djur så hade jag fått flytta för länge sen. Jag har en person som jobbar på mitt hyresbolag som var och hälsade på mina illervalpar förra året. Hade hon tyckt någonting så hade det gått direkt till chefen.

Har haft miljö och hälsa hos mig för fem år sedan, helt rätt, det har aldrig varit någon hemlighet. Skrev om hela den historien från början till slut på ett annat forum.

Berodde på att de nya burmåtten gick i kraft då. Mina burar var 10cm för smala (de ska vara 1m, jag hade de gamla burmåtten 90cm i bredd) och jag byggde egenhändingt nya burar till chillorna. Allting blev kontrollerat och godkänt. Jag var inte heller den enda chillauppfödare som fick besök det året utan de flesta reggade uppfödare utöver mig stod och snickrade en hel del i den vevan.

Är det kanske det du menar med mängder med anmälningar? Då har du en ganska stor känsla för att överdriva. Och dessutom slutade hela det återbesöket med att personen som kollade diskuterade chilla-avel med mig och undrade om chillan kunde vara något husdjur för henne, och kunde hon få köpa av mig isåfall. Så snälla…

Och varför lägger du dig i överhuvudtaget, och varför ger du dig på just mig? Det finns folk i denna tråden som känner (eller har känt) Fillan personligen som kan berätta mer historier än vad som någonsin står på forumet. Jag hoppas att de gör det.

Bara för att du känner igen dig i Fillan och beter dig ungefär likadant så behöver du ju inte sparka vilt omkring dig. Det gynnar verkligen ingen, speciellt inte dig när du varit aktiv såpass länge på forumet och folk har fått upp ögonen för vad du går för.

Och inte bara via forumet, vet ju folk som har pratat och försökt hjälpa dig per telefon och det har ändå slutat illa.

Och hur lågt självförtroende har du egentligen som måste vända varenda tråd till att handla om dig? Denna tråden var om Fillan, inte dig. Men så narcissistisk som du är så måste den bara handla om dig, så du får bekräftelse, så att du känner att du finns.

Gör någonting bra istället så ska du se att folk uppskattar dig mera istället för att i varje tråd skriva saker rakt emot de du tycker illa om. Om det så är en tråd på iller, eller en tråd om precis vad som helst. Du läser inte ens vad det handlar om, bara du får säga emot så är du nöjd.

Du avslutar debatten? Folk avslutade den redan igår förmiddag när Fillan avslutade sitt konto. Men du insåg att du var bara tvungen att slänga in lite till 16 timmar senare. Debatten var slut och här kommer du och försöker ge den konstgjord andning.

Som sagt, måste höras, måste synas, för då finns du, då känner du dig bekräftad.

Finns säkert ett namn för sådant men jag är inte riktigt utbildad inom det området.

Lillfemman
0

Borde inte sånna här inlägg plockas bort omedelbart!!!!! Man blir illa berörd när man läser igenom många trådar… Det leder säkerligen till att många som vill ha råd och hjälp med sina illrar håller sig undan från denna sajt. Vilket är synd för det är ju toppen att den finns!! -alla otrevligheter!!

Faxlin
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#64: Ofta plockas sådana här inlägg bort för att sajten ska få vara trevlig och upplysande. Men ibland tar jag beslutet att det kan behöva vara kvar riktigt idiotiska inlägg för att bevisa för andra hur vissa användare faktiskt beter sig. Lite som ett varnande exempel. I detta fall väljer jag att ha tråden kvar och att ha inläggen kvar i sin helhet med för att bevisa varför Fillan numera är en avstängd medlem på iller.ifokus.
Hennes inlägg i #20 är den som är starkast förklaring till varför. Hennes misskötande av sina djur är en annan. Jag har med fått anmälningar på mig till djurskyddet, massor. Men alla kan jag visa med gröna papper vilket innebär att de inte mår dåligt hos mig. I detta fall är beviset omvänt. Och jag hatar faktiskt de som inte tar hand om sina djur. Och sådana personer får mig att se rött. Och med min rättighet som Sajtvärd så räcker det för att jag bannar någon.

Mvh Faxlin

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Nussen
0

# 65 Skönt att du Bannade henne. Kan du se till så att hon inte kan få något nytt användarnamn? Vet att vi hade en sån funktion kopplat till användarens  IP nr (eller vad det nu heter Glad) på det forum jag var aktiv. Glad

[AlltIEtt]
0

#65 Faxlin

Ta då och visa upp ert styrkande bevis om dessa personer istället för att gå bakom ryggen på folk,  Hur lätt som helst att lägga upp om ni verkligen vill sätta dit dom. Mycket prat och lite verkstad och det är både fegt och fult att snacka så här. Ska ni sprida ägare som vanvårdar djur se då till att det verkligen kommer fram!!

Detta bevisar inte hur vissa personer är. Varnande exempel blir det definitivt inte. Håller med att hennes grova ton var lite väl men det är inte så konstigt egentligen när både hon andra får så mycket skit hela tiden. Det går till en viss gräns för alla och det är en jävla skillnad på att "inte ta hand om sina djur" till att vanvårda !

Antingen vill ni inte se det eller så struntar ni i det men i vilket fall som så är det många gånger inte för illrarnas bästa, ofta handlar det bara att ge sig på personer som ogillas! När Fillan t.e.x. ställe en enkel fråga så räckte det att enbart svara på det, helt befängt att dra upp annat som inte hade med ämnet att göra, trådarna spårar ur pågrund av en massa ot. Då blir det inget trevligt forum (därför påpekar jag det väldigt ofta för att det inte ska bli tråkigt i trådarana) men det är tydligen bara okej för vissa att säga !

Det är bara vissa som "får" säga ifrån, vissa klappas det varsamt på axeln. Det finns många praktexempel på detta om man läser trådar och inlägg, nya som gamla. Att många avslutar sina konto borde ni kunna förstå själva. Att dom sen skapar nya kan bero på att dom vill se om det skett någon förändring.

Vet väldigt många som har avreggat sig pågrund av detta som ts nämnde ovan och som nästan aldrig är här inne längre och så ska inte ett forum behöva vara. Med det sagt så betyder det inte att man ska gilla alla men det är skillnad på sak och person som det tydligen står i de regler du skapat Åsa men det följs inte. !

Faxlin
0

#66: Tyvärr kan vi inte blocka någons IP adress här. Så kommer hon tillbaka får jag stänga av henne igen helt enkelt.

#67: Vi får i enlighet med PUL inte skriva ut hela namnet på personen ifråga men det kan lämnas ut till de som efter strävar att själva inhämta bevis från berörda myndighet.
Att snacka skit bakom ryggen kallar jag det inte för då det är styrkt från myndighetshåll att det rör sig om en person som vanvårdar sina djur. Om hon har en anledning till det skiter jag i. För i min värld finns det ingen anledning för att inte mata sina djur. Så enkelt är det. 

Och ja det är skillnad på sak och person. I den här debatten gäller det faktiskt person, hon ska inte ha djur och inte föda upp djur heller anser jag. Så då gäller det inte att hålla isär sak och person längre. du får kolla från ärende till ärende det gör jag och oftast funkar det bra. Klart man kan missa saker, men sedan finns det också saker man kan se mellan fingrarna med. Varför jag väljer att se mellan fingrarna för vissa saker ibland för vissa användare har inget att göra med om man är min vän eller inte. Utan där spelar annat roll. Jag vet att det finns flera av de gamla rävarna som kan vara oerhört hårda i sin  ton ibland, och jag vet att jag ofta ser mellan fingrarna där med. Varför? Inte för att vi är bästisar. Tror många av dem med glädje skulle gasa lite extra med bilen för att lyckas köra över mig om jag passerade gatan de körde på faktiskt. :) Men de gör oavsett vad många som känner sig påhoppade av dem anser ett otroligt bra jobb här inne med att ge tips och råd. Och JO det handlar om illrarnas bästa varenda gång. Annars hade de inte suttit och gett tips på tips gång på gång hela tiden. De kämpar sig blåa för att ge tips samtidigt förstår jag att de blir frustrerade över att folk inte tar reda på saker i förväg. Men de som ändå är öppna för att ta åt sig av kritiken när de gjort fel får ännu mer hjälp enbart och dessutom en klapp på axeln för att de trotts allt vill göra rätt.

Nu blir detta ett långt inlägg igen. Men jag är faktiskt heligt trött på att behöva försvara de som är gamla här inne oavsett det sker i trådar eller per pm. Oftast av folk som i alla fall vill ha deras hjälp när de får problem med sin iller sedan. Och som hör och häpna faktiskt får hjälp också. Så sluta lanka ner på dem som sliter öven av sig för att sprida info om illrarnas välfärd och se till att själva försöka hjälpa till att göra tonen trevlig. Ni som klagar på dem är inte trevligare själva heller så det så.

Audiatur et altera pars

PhulPhisk
0

#37 HAHA Årets skratt! Funderar på om man ska ta och köpa Fillans alla illlervalpar, och sedan bryta kontakten med henne. Ingen annan kommer vilja köpa av henne, och e som gör har ju inte koll på uppfödare direkt. Tänk att köpa sin första iller från en som henne? Stackare.. Kan man inte få någon sorts bidrag för att ta hand om vanvårdade djur? Typ för kastration eller andra "måsten". Lite dyrt om man ska betala kastration för 4+ illrar samma vecka. Men ja, man får väl gräva i sparkontot. ;)

VeronicaKahlbäck
0

#69 jo låter som en prima plan att rädda alla valpar från fillan bara det att då kommer det en ny kull, ska du rädda den med då? Jodå oseriösa uppfödare utan några som helst krav på köpare får alltid sålt då de redan blivit ratade av alla andra, sen finns det de som bara vägrar lyssna och tror minsann att allt är lögn och att det inte alls är något fel på uppfödning, sen har hon ju fått lite roliga färger vilket för många är det enda som har betydelse, sen har vi de som är på jakt efter sin första iller och går ut på blocket för att hitta sååå sööööta valpar i annonsen och inte ens har haft orken att forska lite i uppfödare och troligtvis heller inte inom något annat område heller så när de står där med tusen problem och fillan har gått upp i rök då är det dags att dyka upp här.

VeronicaKahlbäck
0

Glömde; varför skulle de vara synd om den som "råkade" köpa valp av henne? När slutade vi ha ansvar för våra egna handlingar? När du köper ett djur, det gäller alla men speciellt de som är mer krävande så är det väl ditt eget och bara ditt ansvar att leta efter den mest lämpliga uppfödaren? Ni som vill ta åt er nu, gör det (!) men skyll er själva! Ni har inte bara lyckats göra livet svårare än nödvändigt för er själva utan också för djuren - det är dom som får lida för eran brist på förberedning. Sen att man även stödjer en för djuret på flera sätt missgynnande avel gör det inte direkt bättre.

PhulPhisk
0

Jag köpte min första iller när jag var 16, av Camilla från Malmö. Bra uppfödare och jag fick en underbar iller! Men jag gjorde inte mycket efterforskning då jag var 16 år och tog för givet att de som var och kallade sig för uppfödare var seriösa. Nu, efter att ha följt detta forumet i ett par år, har jag förstått att så är inte fallet. Men ja, jag fick ju träffa hennes illrar innan jag köpte Nova och såg hur bra tränade och hur snälla de var, så jag gick ju efter den referensen. Men om man bara har en dåligt uppfostrad iller att visa upp sina köpare så kan man alltid skylla på något, om nu köparen är ny och inte har haft iller innan. Nej, jag hade aldrig köpt en iller av, eller stöttat någon som Fillan. Förstår inte hur hon fortfarande kan och får hålla på med djur.

VeronicaKahlbäck
0

#72 När du var 16 hade dina föräldrar det yttersta ansvaret.

Banankaka320
0

#34 1+

PhulPhisk
0

#73 Ja, de var väl inte direkt mer insatta än mig då de heller inte har haft illrar innan.

Nea
0

#72 Vad skoj då har vi iller från samma uppfödare och troligen är de släkt med varandra. Vilken kull (föräldrar) kommer din infrån?

PhulPhisk
0

#76 mushu och sessan :) kull från 2006! Själv då?

Nea
0

#77 Jag har Amazon från samma kull och det är jag som är ägare till Mushu. Jag har även deras halvbror Topaz som är från kullen mellan Mushu och Rizz. Tog en kull på Amazon och behöll valpar från den så här finns det bara släktingar. ;-)

[Billkampfisk]
0

DET är så jävla synd om fillans djur så som hon har bettet sig och beter sig i dagsläget man kan ju liksom fråga vad hon gjorde mot sin hund igentligen varför hunden inte fick bo kvar hos henne och stackars alla hennes illrar som hon har haft..

Hon sa i år: att hon inte skulle ha några valpar på sin illerhona ändå så tar hon valpar på illerhonan då är hon verkligen en ljugare som sitter och ljuger för folk..

och vad hände med dom andra djurern??

*redigerat av sajtvärden då det var personpåhopp.

[Billkampfisk]
0

man kan ju fråga sig själv om ALLTIETT är syster med fillan som dom två håller på hela tiden…

FerretCrow
0

#79 #80 lite väl grova texter och påhopp va

[Billkampfisk]
0

#81 nej verkligen inte eftersom jag hatar djurplågare och dom borde inte få vara på detta forum..

och ALLTIETT skyddar ju liksom fillan hela tiden. och då kan man ju tänka till lite och undra om dom är syskon med varandra.

FerretCrow
0

#82 ja men bara för att man hatar något har man inte rätt att bete sig hur som hellst. Hatar jag min granne har jag inte rätt att gå dit och slå den på käften… Du beter dig ju bara i samma nivå som fillan.

[Billkampfisk]
0

du har din åsikt och jag har min åsikt..

Hanneliina
0

Ville bara lägga till där du sa att hon inte skulle ta fler kullar på sin hona.. Hon sa att hon inte ville det och därför var hon "tvungen" att sälja sin hane som nu bor hos min kompis, men ändå tog hon en till kull, då undrar man varför hon var tvungen att sälja sin hane.

Blev bara lite nyfiken hehe Flört

PhulPhisk
0

#78 Halva släkten där ju :D

Vinternatten
0

#85, det var inte min hane, jag lånade honom från en annan..

PhulPhisk
0

#87 Oh, welcome back Fillan! *tung sarkasm*

Vinternatten
0

- mitt konto blev ju trackat.. någon visste tydligen mitt lösenord

PhulPhisk
0

Ditt förra konto blev bannat.

Banankaka320
0

Jag tror du blev avstängd

JossanH
0

#89 Japp, du får egentligen inte ens vara här. Sajtvärden kommer plocka bort ditt nya konto också.
Du har helt enkelt blivit avstängd från iFokus.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Vinternatten
0

#92 lycka till! :) inte bara ni som säger falska saker härinne.. ni vet ju inte från början hur det är..

JossanH
0

#93 Vad menar du nu? Du har blivit avstängd efter att ha brutit otaliga gånger mot skrivreglerna. Sajtvärdens beslut. Mer än så finns inte att säga.

Sajtvärd på Iller.ifokus

PhulPhisk
0

#93 Lycka till med vad? Även om du gör nya konton och inte blir IP-bannad så är det ingen som vill prata seriöst med dig ändå. Så lycka till själv! :)

FerretCrow
0

And we are back on track Flört

Banankaka320
0

#93 Dt är ingen mer som kallar andra medlemmar för Hora osv.

Hanneliina
0

#87 vadå så du sålde en hane som inte var din? :/ nu hänger man inte med

[Billkampfisk]
0

#89 är du och elin clegg släkt med varandra?

Faxlin
0

Nu kan vi lägga ner. Hon är ännu en gång avstängd av mi gsom Sajtvärd och jag ber er att inte skriva med henne igen. Samtidigt ber jag er alla att hjälpa mig att hålla nere mitt jobb med att redigera i trådar genom att hålla en mogen nivå på era inlägg. Och ser ni något inlägg som jag har missat att redigera i så säg till så fixar jag det genast.

Mvh Faxlin

Audiatur et altera pars

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.