Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 2163 ggr
[Fagmag]
2011-06-13 22:06
0

Iller Piper

Hej, Jag passar en iller kille just nu på prov som kompis till Felicia!

Han går runt o pratar en hel del. Piper osv, Inte jätte mkt men endå ganska mkt! :) Det gjorde han innan också sa dom..

Frågan är..

Varför gör dom så? O,o

FerretCrow
2011-06-13 22:11
0

Det kan vara precis vad som hellst. rädsla för det nya. ropar på sin rätta familj och omgivning. eller bara prat glad ;)

[Fagmag]
2011-06-13 22:38
0

Super! :) Då är jag inte orolig då ;P

FerretCrow
2011-06-13 22:41
0

Nja verkar han stressad, orolig och rädd och kanske skygg när han piper och håller på så en längre period kan det ju vara bevis på att han inte trivs så håll baar koll på hans beteende ;)

VeronicaKahlbäck
2011-06-13 22:47
0

Hur låter pipet? Vad har han för kroppspråk? Var går han? Hur levde han i det andra hemmet? Har ju en här som piper, numer mindre och mindre så det har berott på att hon är osäker, nu piper hon mest när hon är förbannad på mej..

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

[Fagmag]
2011-06-13 23:06
0

Han har precis slutat pipa medans han går runt..

Dock värkar det inte funka för han är VÄLDIGT på Felicia. Och piper medans, Och hon skriker o blir jtäte rädd osv…

VeronicaKahlbäck
2011-06-13 23:29
0

Är han Kastrerad? Har han varit med andra illrar tidigare och hur har det fungerat Isåfall? För dom flesta illrar tar det lite tid att bli vänner. Allt från några dagar till månader. Mina har bott tillsammans sedan oktober och älskar fortfarande inte varrandra, dom bråkar inte men vill inte umgås om man säger så..

[Fagmag]
2011-06-13 23:32
0

Han är inte kastrerad, Ja det har han.. Det har fungerat bra.

Jo jag förstår det.. Men jag vet inte ritkigt hur jag ska " Hantera situationen " när hon börjar tjuta jätte högt och han piper och biter henne lixxom…

VeronicaKahlbäck
2011-06-13 23:50
0

Tjutet kan med stor sannolikhet bero på att han är okasterad personer med okastrerade hanar brukar inte ha dom med honor då hanarna försöker våldta dom.. Det kommer alltså inte fungera..så länge han är okasterad..eller i brunst..

UlrikaD
2011-06-13 23:50
0

Du kan inte ha en okastrerad hane tillsammans med en hona i brunstsäsong.

Han försöker ju para sig med henne, vill det sig illa blir det våldtäkt och han kan skada henne rejält.

Dela på dem genast innan det går illa.

[Fagmag]
2011-06-13 23:55
0

#9 Då har jag officielt blivit lurad av dom två.. Dom sa att det var helt okej.. Jag ska lämmna tillbax honom direkt imorgon isåfall.

VeronicaKahlbäck
2011-06-13 23:56
0

Jag skulle ju hålla mej lugn men hur dum får man vara? Kan du försöka tänka först för en gångs skull?

UlrikaD
2011-06-13 23:57
0

#10 Du måste ta reda på saker själv också. Man kan inte lägga allt ansvar på andra. Ska du behålla honom så är det ju bara att kastrera honom.

Det tar ett tag innan hormonerna går ur kroppen på honom och du måste ha det avdelat ett tag, men sen går de ju att sätta ihop.

Man har ju inte honor och hanar okastrerade ifall man inte ska avla på dem. I många fall är det stressande för djuren. Och speciellt att sätta ihop en okastrerad hane med en hona är ju bara elakt.

Han har en tjej framför nosen som han vill sätta på. Medans hon inte är brunstig och skriker för livet.

Men de kan ju bli bästisar sen, efter att han blivit kastrerad.

[Fagmag]
2011-06-13 23:59
0

Grejenäratt jag inte köpt honom ännu, Det var bara på prov. Och jag vill inte köpa honom om jag kommer behöva kastrera osv första jag gör. Så jag letar vidare istället,

Och Vermonica vad handlade det där om? :S

UlrikaD
2011-06-14 00:04
0

Tror Vermonica sa exakt samma sak som jag gjorde fast på ett annorlunda sätt.

Det är ju ganska logiskt att man inte sätter brunstiga djur ihop med andra djur. De vill ju para sig, det spelar ju ingen roll vad för djurslag det gäller.

Och tog du emot en okastrerad hane så måste du ju ha vetat att han behövde kastreras ändå. Eller tänkte du hålla honom okastrerad?

Tycker bara synd om illrar som får hoppa fram och tillbaka mellan hushåll så där. Det är som om de har svängdörrar i rumpan.

De är ändå varelser med känslor och förmåga att tänka. Vad tänker han nu när han kommer hem igen och kanske ska säljas till någon annan nu?

Att ingen tycker om honom?

Jag är väl av den åsikten att även om säljaren kanske inte håller reda på hur saker och ting fungerar så borde köparen göra det. Då är det iallafall 50% chans att någonting blir rätt.

Jag blir ledsen bara:(

[Fagmag]
2011-06-14 00:07
0

Jag blir också ledsen, Jag vet att det är svårt för illern också.. Men just det där med HAN kastration har jag inte läst om.. Så jag frågade dom och dom sa att det absolut var okej osv…  Men jag ska lämmna tbx honom o ta ett snack med dom..

UlrikaD
2011-06-14 00:18
0

Är det någon av illrarna från annonsen med igelkotten, de som säljs pga att de inte går ihop med de andra illrarna?

Om den är okastrerad så är det ju därför det inte funkar. Kastrerar de så funkar de ju i flock igen.

[Fagmag]
2011-06-14 00:26
0

#16 Ja, Fast de går inte ihop med andra iller KILLAR. Och det visade han faktiskt tillomed. Han hadde en tjej som den gick jätte bra ihop med där osv.. "/ 

Men vadå om jag kastrerar honom så kommer allting vips bli bättre?

UlrikaD
2011-06-14 00:33
0

Okastrerade hanar går inte ihop med andra hanar. De kommer att slåss om revir. Uppfödare har inte brunstiga hanar ihop. Det blir slagsmål helt enkelt. Man har alltså inte okastrerade hanar ihop.

Nej, ingenting blir vips bättre. Men djur som inte ska avlas på bör kastreras för sin egen skull om inte annat. Det kan vara ganska stressande att gå och leta efter någon att para sig med hela tiden.

Det kommer att ta ett tag innan hormonerna går ur kroppen vid en kastrering/implantat. Men sen så kan man göra en introduktion som man gör med vilka andra illrar som helst.

[Nathalie62]
2011-06-14 06:43
0

#0, Är din hona också okastrerad ?
#9, begå våldtäckt ? Jag trodde inte djur gjorde det, fy så hemskt :-(

VeronicaKahlbäck
2011-06-14 07:56
0

#13 jo jag menade det som Ulrika förklarade, var bara alldeles för trött för att skriva allt. I princip allt har varit struligt runt felicia så varför har du inte istället för att skaffa en till iller läst på lite om illrar? Du kan i princip ingenting om illrar och enligt mej så är det ett djur du bör ha kunskap om för att ha. Förutom ditt strulande runt felicia och djur överlag så är det nog en av orsakerna till varför många har svårt för dej, du visar inte något intresse för att lära dej någonting utan gör bara vad som faller dej in just då. Jag kunde knappt mer än dej när jag hade min första iller men så fort jag började älska henne ville jag lära mej precis allt. (hon kom på köpet med en pojkvän)

Banankaka320
2011-06-14 08:29
0

#19 Ja det är den som tur är O.o

Delfiner kan också våldta! :s

[Sophia.]
2011-06-14 09:21
0

#21 Det kan katter och andra djurslag också göra.
När min illerkille var i brunst försökte han våldta allt i hemmet, katter, filtar, människor allt men efter kemiskkastrering gick det en vecka eller två och han slutade upp med allt sånt och nu är vi alla vänner igen. Tungan ute

FerretCrow
2011-06-14 12:01
0

Att det inte går att ha en kastrerad hona och en okastrerad hane är lite fel. men oftast blir det problem. Jag har min miilo som är okastrerad och min lilla dam som är kastrerad och han inte ett enda intresse för henne vid brunst. men alla individer är ju olika ;) Men kastrerar du honom blir det nog kanon. Vad du än köper för iller så tillkommer det ju kostnader som antingen kastrering, vaccin eller andra vett kostnader.

[Fagmag]
2011-06-14 13:14
0

#20 det är inte sant, jag försöker lära mig jätte mycket.

madison
2011-06-14 14:39
0

Du borde ha läst på om iller rejält innan du skaffa. Pluggat in fakta i några månader innan för annars kan det gå illa till som det jusst gjort. Jag tycker tillochmed jag skaffade iller ganska fort, men hadde ju pluggat i över ett halv år om dem, gått in på iFokus VARJE dag och läs o läst. Men nu äre ju lite försent för dig, men du får väll ta emot den fakta du får av alla folk här och borde börja läsa på lite tycker jag. För fatta inte hur du kan tro att du kan he i hop 2 okastrerade djur och att hon apsolut inte blir med "barn".

Men som sagt man lär sig av varje dag som går. Men tänk lite innan,och läs innan du gör något, så att det inte sker ngt misstag igen. :)

Banankaka320
2011-06-14 15:21
0

#25 Hans iller är kastrerad

Zandrama
2011-06-14 15:31
0

#25 det handlar ju även mycket om mognad hos personen :) Desto mer mogen man är desto mer kan man förstå hur, vad, varför många gånger. Och då brukar man ju även läsa på rikligt o hos dem me intresset brukar det mesta fastna :) Men ja, jag förstår vad du menar..

//Belinda aka Zandrama

madison
2011-06-14 16:01
0

#26 jaha men då vare ju en annan sak.

#27 Jo förstår det… men det bästa sättet att få dom att lära sig är att säga till och förklara varför osv.

[Nathalie62]
2011-06-14 18:09
0

#21, Om illern är kastrerad och hanen kan begå våldtäckt så är det nog bäst att ha dom åtskilda så länge. Jag trodde inte dom para sig med någon som inte var redo:-0

Nussen
2011-06-14 18:40
0

# 29 Hanen är ju redo. Du vet väl hur karlar är Flört

Kan någon berätta vilka skador som honan får så att det verkligen sjunker in vilken risk man tar om man inte är illerkunning vill säga.

[Nathalie62]
2011-06-14 18:50
0

#30, Hihi :-)
Det vore kalas om någon kunde framföra riskerna.

Banankaka320
2011-06-14 19:04
0

Kan tänka mig att hon kan få infektioner i musen och det går nog ont när hon inte vill och han kommer förmodligen bita sig fast xo

JossanH
2011-06-14 19:06
0

En chippkastrerad illerhona kan fortfarande få ungar, men hon går inte i löp så hon inbjuder inte till det (som en katt på p-piller).

Om en hane parar sig med en hona som inte vill kan hanen skada hennes vulva! Det är extremt viktigt att illrarna inte får gå ihop om hanen är på henne och försöker para sig med henne! Det kan som sagt skada honan.

Och så var det det där med pengar igen.. Du vill köpa en till iller men kan inte lägga en femhundring på att kastrera den?

Illrar kräver en del vård. Kommer du ha råd med det? Vad händer om båda blir sjuka samtidigt och måste in till veterinären? Klarar du av att betala det?

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Fagmag]
2011-06-14 20:52
0

#33 Klart jag kan.. Ja det kommer jag ha råd med. Ja det klarar jag av,

[Nathalie62]
2011-06-14 20:54
0

#33, Förlåt för mina dumma frågor :p. kan honan fortfarande få bebis om man har gett denne chipp och en hane begår våldtäckt ? Om man har gett chipp till en hane och en hona är i närheten, ska man se till att hon är kastrerad först innan dom träffas ?

JossanH
2011-06-14 21:14
0

#35 Sålänge ingen av illrarna är i brunst så är det ingen fara. Man kan ha chippade honor och hanar tillsammans utan problem. Sålänge inte hanen har någon lust händer inget.
Rent teoretiskt så borde hon kunna bli dräktig om parningen blir fullbordad trots att hon inte är i löp då allt i honans kropp fungerar som det ska förutom "driften".
Dock är jag dålig på området, då jag själv aldrig sysslat med avel, och är lite osäker på hur honans kropp fungerar när hon inte är i löp, men hon borde ändå vara mottaglig, trots chipp, känns det som..

#34 Du kan lägga en femhundring på en kastrering men du vill inte?

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Fagmag]
2011-06-14 21:51
0

#34 Inte så heller. Skit i det här bara. Ingen förstår mig endå så orkar inte ens försöka förklara mig. Tråden handlade om varför dom piper o inget annat så nu lämmnar vi dethär..

TRÅDEN KAN LÅSAS

[Nathalie62]
2011-06-14 21:52
0

#36, Tack! Det var mycket intresseväckande :-)

duholm
2011-06-14 21:59
0

Alltså det där med att inte kunna ha brunstiga hanar ihop beror helt på hanarna. Jag hade 3 okastrerade hanar ihop i våras och det fungerade alldeles utmärkt. Har de redan stabiliserat rang så är det i regel ganska lugnt. Dock har två av dem fått implantat, men går fortfarande ihop med varandra.

Och personligen har jag aldrig hört om en hane som lyckats para en obrunstig hona. Honans vulva är så liten att jag har svårt att tro att han någonsin skulle hitta rätt. Han kommer ju säkert att försöka till hon spöar upp honom, men i regel lär han sig efter ett tag. Har hört om illrar som skadat sig på annat vis, alltså genom sår i nacken, öronen, ögonen och andra utsatta delar av kroppen, men aldrig i vulvan. jag har svårt att tro att hon skulle låta honom komma så långt innan hon sa ifrån. Men som sagt, även om inte jag hört talas o9m det så kan det ju kanske hända ändå.
Dock har nog alla uppfödare haft en okasterad hane ihop med både kastrerade och icke kastrerade honor, då borde man ha hört om något liknande hänt tycker man.

Jag har Delphi här hemma som dels gick med en brunstig hane i 3 veckor innan hon släppte till, sedan går hon även med en superbrunstig Java när hon får springa av sig och slippa mammarollen ett tag, och där har heller inte varit några som helst problem. Visst försökte både Malo och Java att få till det, men hon sa ifrån och de gav sig ganska snabbt.

"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

www.optimusferrets.se

www.classicferret.se

[Nathalie62]
2011-06-14 22:13
0

#39, Det måste vara frustrerande för honan om han försöker bege sig på henne hela tiden så det är bra om hon själv säger ifrån. Skönt att det gick.

duholm
2011-06-14 22:17
0

#40: Delphi är inte riktigt som andra barn! Lite vassare kan man säga! java ska vara glad att han kunde stå upp efter han varit på henne för 10.e gången… Nu tar han dock omvägar för att slippa se henne!

"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

www.optimusferrets.se

www.classicferret.se

[Nathalie62]
2011-06-14 22:31
0

#41 Hihi, Nu vill han inte se henne mer, låter som killar i allmänhet :-D. Trevligt att hon är speciell på sitt eget lilla sätt.

Sarah
2011-06-14 22:54
0

#37 och du fick svar… det är för att han är okastrerad… och, trådar låses inte bara för att TS vill det ;)

VeronicaKahlbäck
2011-06-14 22:54
0

Daniel nu ska jag vara ärlig och säga min personliga uppfattning om dej.. Eftersom du velar angående alla dina djur konstant, vägrar lyssna på tips och kritik, inte verkar ta in informationen någon annanstans ifrån heller, inte verkar vilja lägga ut pengar på dina djur öht, verkar inte vara ärlig då kan ge olika svar på samma fråga samt har ett väldigt begränsat språk så får jag en bild av dej som en bortskämd, trångsynt, destruktivt impulsiv, extremt omogen och en person som borde vänta några år till med djur. Det här kommer låta helt galet men ta det inte på fel sätt, jag vill verkligen bara att du ska förstå att dom som ger dej tips har så mycket mer kunskap och erfarenhet av dej och det är något du borde dra nytta av. Jag med flera här inne får lätt en kort ton när samma person gör misstag gång på gång men vi alla blir mer än glada när någon är villig att lyssna på våra råd eller åtminstone lär sej något på vägen.

Sarah
2011-06-14 22:59
0

Alla försöker på olika sätt… och jag håller med om att tonen är för hård mot fagmag. Visst, kunskapen är låg, men han vill göra det bra för felicia, trots velande hit och dit. Men, det är inget hon har mått dåligt av. Ex #11 skulle jag kalla ett jäkligt onödigt personangrepp, vilket det kommit många av sista tiden. Man måste kunna prata med folk utan att gå till personangrepp.

[Fagmag]
2011-06-14 23:07
0

#44 - #45 Där är jag missförstådd igen.. Saken är ju den att jag blir arg och ledsen och omogen osv för att jag bryr mig så FRUKTANSVÄRT Mycket.. Och att höra hur dålig jag är fast jag trott att jag varit jätte duktig gör mig ledsen och jag känner ig EXTREMT korkad.. Och det är mitt JÄTTE IDIOTISKA sätt att komma undan.. att bli arg.. Velandet var ju för att jag försökte få det bästa för Felicia. Jag gråter nästan aldrig men låg ärligt talat och grät en hel natt pga jag var så osäker med Felicia osv… Det har varit JÄTTE SVÅRT! Och jo jag lyssnar faktiskt. Även det kanske inte värkar så.. Men jag har skolproblem just pga läraren inte tror att jag lyssnar osv också.. Så allt är ganska uppenbart bara att det är svårt att se.. Det är därför jag alltid säger att alla missupfatar mig.. FÖr det är inte som det värkar… Önskar att jag kunnde bevisa det på ngt sätt… Men allting har blivit jätte fel här…

Jag blir arg osv för att jag bryr mig FÖR mycket..

Och jo jag lägger gärna pengar på djur.. Men det känns bah enklare att köpa en färdig iller… " missförstånd " hoppas iaf ngn förstår o kan förklara bättre..

Sarah
2011-06-14 23:09
0

#46 jag riktade mot vermonica och inte mot dig :) läs igen, jag är ganska snäll mot dig i #45

madison
2011-06-14 23:14
0

bra att du bryr dig om henne, det gör vi alla här! Vi försöker inte bara att vara taskiga utan försöker att hjälpa dig för att vi vill att dom ska få det bra. Tråkigt att missförstånd förekommer. Men som sagt,om du känner att folk trycker ner dig eller är taskiga, försök att ta det så bra som det går och ta del av faktan så du lär dig till nästa gång. Det är ditt djur och dina val, vi försöker hjälpa dig att göra rätt och att förstå. Håll ut och kämpa för Felicia. :)

[Fagmag]
2011-06-14 23:18
0

#47 Jag vet : )

Sarah
2011-06-14 23:20
0

vad bra, för i #46 ser det ut som att du blir lite mindre glad på #45

VeronicaKahlbäck
2011-06-14 23:20
0

#46 va skönt med ett inlägg där du pratar från hjärtat, nu är du som du var på telefon när jag verkligen vill tro att allting löser sej. Bara försök visa mer av den sidan, jag tror alla här inne vill att allt ska få en så bra lösning som möjligt. ALLA här inne har varit nybörjare men det är det att du behöver planera bättre och inte bara göra det som faller in.

[Fagmag]
2011-06-14 23:22
0

#51  Jo…

VeronicaKahlbäck
2011-06-14 23:24
0

# 45 ja för du har alltid den där supertrevliga tonen mot alla;) Jag kan ta att man ber mej lugna ner mej men inte av någon som inte är bättre själv..

[Fagmag]
2011-06-14 23:34
0

#53 Vem har gjort vadå?? ;P 

CITERAR *  Jag kan ta att man ber mej lugna ner mej men inte av någon som inte är bättre själv..*

FerretCrow
2011-06-14 23:40
0

Fagman: Va dig själv och säg ärligt vad du tänker med mera så löser det sig bättre. Och blir du arg över vad någon skriver, läs då om inlägget flera gånger och försök se det dom skrivigt på ett positivt sätt. och sedan svarar du personen. Blir du osäker på vad dom mena så fråga ;)

Sarah
2011-06-15 00:06
0

#53 Nej jag är absolut inte supertrevlig, men jag går inte till personangrepp, vilket är emot sajtens regler bla… När till och med jag(!) som är jäkligt luttrad och själv kan vara väldigt hård börjar lessna på alla personangrepp på sajten (inte bara du) så har det gått ganska långt. Det är skillnad på att angripa argument/ ord och företelser och att gå på person.

[Fagmag]
2011-06-15 00:07
0

#55 Tummen upp! Nu ska jag iaf krypa i säng med mina två älskling flickor!  Iller Fisia ( med smeknamnet GROTTO av någon retarderad anledning ) och Karin ( min flickvänn! ) :3  

Vi ska diskutera mycket ang iller grabben osv och tänka mycket.

FÖR ATT ALLA SKA BLI GLADA HAR JAG LÄST PÅ OM ILLER SJUKDOMMAR I UNGEFÄR 1 TIMME NU :) Inte bara sjukdommar men men :) ADJÖ!

VeronicaKahlbäck
2011-06-15 00:14
0

#54 det lät större än vad det är, Sarah har aldrig gjort mej något personligen. Min irritation var för att det är tredje gången hon påpekar min otrevliga ton men att hon själv kan häva ur sej otrevliga saker när det passar henne. Inte sitter jag och kommenterar saker andra gör om jag sitter och gör samma sak själv, tycker det är dubbelmoral. Btw trodde jag ursäktat mitt tidigare inlägg men när jag läste igenom tråden hade jag inte gjort det, kunde ha skrivit bra mycke smidigare.. Jag är även väl medveten om att jag har blivit något bitter av att se samma saker upprepa sej gång på gång, mina fyra första år här var jag inte otrevliga mot någon vad jag kan minnas men en dag brast allt.

VeronicaKahlbäck
2011-06-15 00:23
0

#56 jag ser ingen skillnad på mitt personpåhopp och din ofta överlägsna attityd samt snäsiga kommentarer och ofta mot de som annars är lugna eller nya. Du var inte så trevlig mot Daniel tidigare och så är det ofta du går in för att kommentera någon otrevliga kommentar där du tidigare varit med i diskutionen eller där du kommer in senare och gör samma sak.. Jag har bara svårt att förstå det beteendet, att det bara ska vara när det passar dej. Vad jag vet har jag heller aldrig sagt något otrevligt mot någon som inte visat sej kunna vara otrevlig själv.

Sarah
2011-06-15 00:26
0

Som sagt, det är skillnad på personangrepp och att säga emot, även om emotsägandet kan ha irritation i det… jag förstår väl hur arg och irriterad man kan bli. Men, igen, jag kommer inte gå till personangrepp.

Det är väl efter den dagen det brast som jag påpekat det…

Sajten har kryllat av personangrepp sista tiden, inte bara av dig, men det har varit tvångsvård, tvångströjor, dum i huvudet etc etc etc från en hel del.

Btw, roade mig nu med att gå igenom de senaste 50 trådarna jag varit med i… några halvspydiga kommentaer och ngt som kan ses som ganska otrevligt mot alltiett och sen har jag tyckt att två andra gått till onödiga personangrepp. Men såg inget där jag sagt det till dig tidigare. Kan ju ha missat det dock. Kan ju vara så att du irriterar dig på mig för att jag säger ifrån generellt om personangrepp. Men aäg till om jag är obefogat otrevlig så ska jag tänka på det.

PhulPhisk
2011-06-15 11:32
0

Varför ska du skaffa en iller till, när du har haft så mycket problem med Felicia, plus att du är helt ovetande om vad illerägande innebär?

Jag väntade 5 år med att skaffa en till iller, kanske lite väl länge, men minst ett år skulle jag vilja säga. Då är man beredd på det mesta vardagliga som kan gå fel, och man vet hur och vad man ska göra. Det blir även lättare att uppfostra en iller väldigt mycket innan man skaffa en till, då den första illern kan gå tillbaka ett par steg i uppfostran om detk ommer en ny, busig iller in i gänget. Det är allmänt lättare att uppfostra en iller än två, ganska logiskt.

Jag var också 16 år när jag skaffade min första iller, men jag var påläst och observant. Tänk efter ett par månader till innan du skaffa iller nummer två. Illrar är inte som marsvin.

[Fagmag]
2011-06-15 13:33
0

#61 Oj vad töntigt… Jag har bestämmt mig för att behålla osv. Det är mitt ansvar. Mina djur mår inte dåligt. Så det går bra!

FerretCrow
2011-06-15 14:47
0

#61 visst har det velats fram och tillbaka men det är väl upp till var och en och bestämma om man vill ha dubbelt arbete att uppfostra en eller flera, Min hane var mer trottsig då han var ensam än när han fick sällskap så det är helt olika det där ;)

[Fagmag]
2011-06-15 14:49
0

#63 Jag förstår inte varöfr jag får så mkt skit pga velandet? Det var ju för att jag tänkte o funderar massor för att jag funderade på vad som vore det bästa för Felicia.. Det var ju EN BRA SAK? och endå får jag skit? :S helt otroligt..

FerretCrow
2011-06-15 16:33
0

#64 ja det är ju bra att tänka på vad som är bäst för illern men tror mest att du la ut annons sedan valde att behålla sedan blev det en annons till. går man i sådanna tankar ska man bestämma sig helt innan man lägger en annons. Sedan kanske du inte var helt påläst men man blir aldrig full lärd i något ;)

PhulPhisk
2011-06-16 20:45
0

#64 Det jag (vi) reagerar på är ditt velande med alla dina djur, samt att det kom upp ett antal trådar där du skrev att du skulle göra dig av med henne, sedan behålla, sedan plötsligt göra dig av med henne igen. Sedan trådar där du frågade OSS om du skulle behålla henne. Och allt detta EFTER att du redan har henne hemma hos dig.

VeronicaKahlbäck
2011-06-18 00:14
0

#60 du har rätt, person angrepp är både onödiga och emot sajtens regler. Däremot tycker jag också att det finns andra sätt att skriva på som är likvärdigt, det är det jag tycker du kan lyckas med i heta trådar. Ne, du har aldrig vad jag kan minnas varit otrevlig mot mej men du kan allt ha en hård ton gentemot vissa. Det kan också ha med tolkning att göra, då det är här på nätet och då är svårt att egentligen veta om det var så det var menat.