Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 109 ggr
Faxlin
0

OT. Marinader

Vi ränkte grilla i morgon och behöver lite tips på smaskiga marinader eller liknande att använda. Inte något som köttet ska ligga och dra i flera timmar i, för jag glömmer alltid sådant. Men något behändigt så där. Har ni några tips?
Ja självklart kan ni skriva med om ni har recept på marinader som kräver tid också. vem vet, jag kanske kommer ihåg någon annan gång.
Och grilla gör vi ofta på sommaren. :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Malin-A
0

den santa marias marinad med honung i e god =) haha har inget eget recept mer än att ibland tar jag soya o vitlök o lite goda kryddor o lägger köttet i en liten stund bara.. o så smetar jag på allt eftersom.. =D

[tiiia]
0

grillolja funkar ju väldigt bra annars om man inte har haft lång tid på sig att föbereda, den tar du på precis innan och under tiden ni grillar. appliceras med pensel dock :) Kan tipsa om vitlöks grilloljan, hur gott som helst på det mesta Räcka ut tungan

sarae
0

ooh jag har bästa marinad receptet ;)

Häll i olivolja, en skvätt soja, krydda med cayenne peppar och chili pulver (rätt mycket) och häll sedan i rätt mycket honung. Jag brukar blanda allt i en plast påse och sen slänga ner köttet i. Jag kör även samma marinad till grönsaker. Så gott! å man behöver inte göra den flera timmar innan!

Vi grillade i går för första gången i år…hjälp vad gott det var ;)

Robinsnel
0

Jag gör ungefär samma som ovan, fast med sweet chili sås i stället för honung.. o lite sesamolja.. och så sojaköttet med marinaden i en påse och klämma in det lite.. mums..

Sara
0

Använder oxå santa marias marinader. Jättegoda även om man bara steker kycklingfiléer i ugnen.

Sara