Toa-lätt
Jag bad sambon att köpa katt sand och han kommer hem med det billigaste han hittade vilket var toa-lätt strö så visst tänker jag och provar ja… Dexter badar i det och ligger just nu och sover i ena lådan efter lite krigsdanser och bad och gräv…… han tycker ju i alla fall om det 
hahah vi har bytt till samma strö (en sådan gråaktig, mjuk lite som papper menar du?) typ 2 veckor sedan då både katt sand och vanlig pellets kändes jobbiga men toa-lätt är ju faktiskt jätte skönt den bara byter färg när det är kiss på den och inte går sönder som vanliga pellets och när de kastar det ut från låda och man trampar på den så det gör inget ont :)
Välkommen till ferretplanet.se :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
haha, ja här är Toa-Lätt inget illrarna uppskattar. Vilket visserligen passar mig bra, för jag uppskattar det inte heller :)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Mina går på lådan om jag så har jord i den (japp en av mina förra illrar gick på låda i en kruka en gång ;)). Toa-lätt fungerar bra om det ska bäras då det är så lätt och har jag detta eller kattsand att välja mellan väljer jag toa-lätt varje dag i veckan.
Dock älskar jag träpellets! Billigare än toa lätt och mycket fräschare!
Men risken finns alltid att illrarna tror man har fixat en gräv/plog/sovlåda till dom innan de har hunnit gå på den ett par gånger.
Har man svårt att vänja över kan du alltid lägga lite gammalt bajs i nya lådan! :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag kör med katt sand, har en liten hand dammsugare som alltid är framme :-) Vad är Toa-Lätt för sand ?

#4 Det är pressade pappers-pellets som man brukar ha till smådjur.
#4 Hade kattsand första året till mina illrar men höll på att bli galen på alla små korn :O
Toa lätt är smidigare men bäst är helt klart träpellets, och jag vet många illerägare som håller med :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#5, Pappers-pellets oki.
#6, Jag brukar också bli tokig hihi, på vilket sätt är träpellets bäst ?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag kör med Ever Clean kattsand till mina illrar och är super nöjd. :) Sedan använder jag kristaller i reseburen, inte lika tungt att bära på och det blir inte cement av det när illrarna busar i vattnet och sedan går på lådan :)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#7 Det är BILLIGT (en säck på 16 kg brukar ligga runt 50 spänn)!! När illern kissar blir det till spån i lådbotten. Det blir inte en massa skräp som följer med ut ur lådorna förutom lite spån om man har lite för lite pellets i lådorna, men då går det lätt att förhindra att det sprids om man köper billiga 20.- mattor på IKEA och har under lådorna (även hett tips till de med kattsand), går att rysta och tvätta!
Sen så luktar träpellets väldigt gott och det blir liksom aldrig någon kisslukt i lådorna. När man häller upp nytt luktar det gott trä!
I transportburen kan jag dock hålla med om att toa-lätt är smidigt då det inte väger så mycket.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#9 Kan inte annat än att hålla med dig! Eldningspellets är det absolut bästa jag någonsin testat!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Jag föredrar riktig kattsand och Ever Clean ligger mig varmt om hjärtat men eftersom sanden var slut och sambon kom hem med toa-lätt blev det bara att försöka men nu har Dexter i alla fall slutat upp att sova i lådan och kissar och bajsar där istället 
10 kg toa-lätt för 26 kronor det var inte så farligt
Vi har bytt från Toa-Lätt till eldningspellets. Eldningspellets luktar bättre speciellt när lådan är välkissad och det far ut väldigt lite ur lådorna när illrarna flänger ut och in ur lådorna eftersom pelletsbitarna är lite tyngre än Toa-Lätt.
Nån större skillnad på viljan/oviljan att gå på lådan mellan Toa-Lätt och eldningspellets har jag inte märkt. Har funkat bra med båda.
Kör f.ö. med eldningspellets från Byggmax då vi har väldigt nära dit.
Sen han slutat upp med att sova och bada i lådorna har jag inte hittat en ända pellets utanför lådan.