Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 964 ggr
IzzyR0xx
0

Funkar den här maten?

En ny djuraffär har öppnat i Råneå och då hittade jag lite olika foder.. Pratade med ägaren och hon sa att detta http://foderbilen.se/carnia-lynx-original-5kg.html var det mest proteinrika de hade.

sen hade de också Taste of the wild foder.

http://www.hemfoder.se/taste-of-the-wild/?gclid=CMCSieTpo6kCFQys3godWSPNuw

Är det något som funkar för en iller? Vill kolla med er som är mer erfarna innan jag eventuellt köper fodret. :)

Aviendha
0

Carnia Lynx tror jag nog att man kan ge och jag personligen skulle ge det fodret före många andra. Fick hem en provpåse av det och alla mina tre älskade det så jag har planer på att köpa en säck och blanda ut vitalinet med om inte annat. Det andra fodret har jag inte hunnit kika på och kan inte uttala mig om.

Doktor-och-Designer
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tycker du ska satsa på Carnia Lynx. Det är ett bra foder som flera illerägare nu har börjat testa. Det ser ut att vara mycket bättre än det andra fodret som de hade. Sen kommer Flinga/Aimée Snowflake få med sig torrfoder härifrån som valparna har fått. Blanda då det nya fodret med det du får av oss så att hon får en övergångsperiod.

IzzyR0xx
0

Men kanon! :) Då finns det bra illermat bara 200 meter ifrån mig ungefär! :) Slipper fraktkostnaden ;)

kredka
0

Taste of the Wild är lika bra som Orijen och har bara 23,4% osmältbara ingredienser i sig där Orijen har 22,8 % osmältbara för iller ingredienser :)

Välkommen till ferretplanet.se :)

IzzyR0xx
0

Jag kommer nog göra som Doktor-och-designer säger och köpa Carnia Lynx. :) De är erfarna illerägare och tar hand om min lilla bebis just nu tills hon får flytta hem till mig. :)

Det fanns Orijen hundmat där också.. första djuraffären jag hittat det på men blev jätteglad att Carnia Lynx fanns där så jag har nära till illermaten så man slipper dyra fraktkostnader! :)

Bogey
0

#5 Har precis själv köpt en säck Carnia Lynx efter en tids funderande och jämförande. Verkar vara ett av de kolhydratfattigaste fodren på marknaden just nu.

Nu får förstås vår pälsar inte enbart torrfoder då de halv BARF'as men Carnia verkar funka bra och inge konstiga i magen som de blev när jag provade Orijen cat.

Zandrama
0

Hur länge skulle en sådan 5Kg påse räcka? på ett hum? :) Till, låt säga, en iller?

//Belinda aka Zandrama

Bogey
0

#7 Förmodligen för länge. Eftersom våra 2 tussar även får BARF så kommer säkert påsen inte vara slut när BF-datumet går ut i okt-nov. Är nog jämförbart med att ha endast en iller kan jag tänka