Hund Berettälse! ;P
Som alltid från varje dag har jag en jätte lång historia att berätta.. Bara att jag väljer ut vissa som är roligare / intressantare än andra… :)
Igårkväll skulle jag gå ner till Tågstationen ( 15 minuter bort ) med min tjej och min hund för att hämta Pappas cykel som vi hadde låst där och åkt tåg och fått skjuts hem sen nämligen!
Allting är helt okej och det går jätte bra osv.
Min hund är väl precis som mig, ( tonåring.. ) Det går att lita på oss ibland! :) (dock känner inte jag mig in i det där men antar att jag är en av dom!! ;O )
Vi hadde honom lös och han sprang i skogen och var glad.. HELT PLÖTSLIGT var han borta…
Orkar inte skriva mer så gör det kort..
Vi gick ut ca 23 och vi letade till ca 01…
03 Ringer Polisen och har hittat honom…
03:15 var vi på Polisstationen
04: Går vi och lägger oss! : )
Och prutt Felicia bah låg och sov hela tiden ;P för att retas sov hon halvägs UTANFÖR sov platsen också så vi skulle se att man kan sova! ;P

Tänkte bara att du ville veta så du slipper få böter nästa gång:
16 § Under tiden den 1 mars-20 augusti skall hundar hållas under sådan tillsyn att de hindras från att springa lösa i marker där det finns vilt. Under den övriga tiden av året skall hundar hållas under sådan tillsyn att de hindras från att driva eller förfölja vilt, när de inte används vid jakt.
Regeringen eller den myndighet som regeringen bestämmer får meddela föreskrifter som avviker från första stycket. Om det behövs till skydd för viltet får sådana föreskrifter innebära att en hund skall hållas kopplad.
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida
Jo jag vet ;P
Dessutom där jag bor häromkring får man aldrig ha hundar lösa >.<''
´ Men jag sa till polisen att jag hadde haft honom lös osv och frågade hur mycket böter och bla bla men hon thyckte han var för fin så jag slapp!" :D xDD

Hahaha! Ta det försiktigt nästa gång! Då kanske det inte e en lika snäll polis ;) Hehe eller så va det så att hon snarare tyckte att du va fin kanske? :P
Det tror jag inte ;) Piercings , tattueringar , svart hår i ansiktet :)
Vilken tur att ingen kom till skada.
Sara
Bara min hals efter allt skrikande! ;P

Jag tycker inte historian är så rolig, inte ens om du hade full pli på hunden. I ett tätbebyggt område anser jag att man ska ha respekt för andra människor och alltid ha sin hund kopplad. Det är många människor som är hund rädda och att möta en lös hund kan bli jätte traumatiskt.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Det var mittinatten och vi var mitt i en skog, just för det du sa.

#8 jo, vi har en hel del grannar här som säger samma sak: det är mitt i natten… liktförbannad höll jag på att få en hjärtattak när jag, mitt i natten, gick igenom den pyttelilla skogen vi har utanför oss och blev påhoppad av en rottwiler. och jag kan lova dig, oavsett hur mycket ägaren än bedyrade efteråt att hunden var snäll så hindrade det inte mig från att bli livrädd! det var sista gången jag går själv mitt i natten!
jag har också hund, men den hålls kopplad tills jag kommer till en inhägnad gård oavsett tid på dygnet eller plats.
Det är skitjobbigt att aldrig kunna vara säker på promenad när man går ut med illrarna inte nog med att hundar kommer farande med en skrikande matte/husse bak efter men här är det också jättejobbigt med katter som ligger och smyger på oss och följer efter oss. Vi är oftast ute och går när det är sent och mörkt så då har vi pannlampa så oftast får vi syn på djurens ögon i tid men en hund som kommer springande lös är fn inte kul.
Miiin grythuuuuuuund är såååå snäll