Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 1133 ggr
Theres
0

Valp valp valp

Gah… det rycker i valp-nerven.
Ge mig massa bra anledningar till att jag inte ska köpa en :(
Var beredda på motargument :P

golf.ifokus.se

emelieaxelsson
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Finns inga bra anledningar att inte köpa valp, dock finns det många bra att man ska köpa ;)

Sarah
0

Att de illrar du har är gamla och itne vill ha valpsällskap?

VeronicaKahlbäck
0

Vassa valptänder och massa små bajshögar väl placerad så de är omöjliga att städa upp utan ryggskott som resultat?

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Theres
0

Epona vill ju ha en tjejkompis… jag tror att de ääälskar valpkompisar :D

Jag har redan ont överallt, så lite ryggskott skulle inte märkas ^^

golf.ifokus.se

TottsiGirl
0

De kostar mer pengar med ännu en iller till..
Som någon redan skrivit, vassa tänder, massa bajs och kanske massa bråk om dom inte går ihop. Sen tycker ja alltid att man glömmer hur livlig och påhittig en liten valp är.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Theres
0

Åhhh… valp valp valp :D
Jag har pengar :)

golf.ifokus.se

Sara
0

Att kanske Melwin är sjuk och det är stressande att plocka in en valp och stress är det sista han behöver om han är sjuk. ;)

Sara

Theres
0

Men när jag har ultaljudat honom på måndag så kanske det visar sig att han inte äääär sjuk. Vad säger du dårå? Flört

golf.ifokus.se

Aviendha
0

#8 Att stress kan utlösa vissa saker som ligger och "pyrar"…?

Theres
0

Doh… En liiiiten valp bara? :)

golf.ifokus.se

Sara
0

Jag säger att det inte alltid syns på på ultraljud. ;)

Sara

Theres
0

Men jag har ju baaaara 4 illrar. Är inte det för lite? :)

golf.ifokus.se

Aviendha
0

Stress är ju en subjektiv upplevelse (ur melwins perspektiv). Litet för dig är inte synonymt med litet för honom.

Ceciliaolucifer
0

Jag säger att du ska följa ditt hjärta! Skrattande(Men ha i åtanke att en valp förhoppningsvis lever i 6 år till eller mer. Kommer iller som husdjur att passa dig i ytterligare 6 år framöver?)

Theres
0

Eponas gammelmormor blev 14 år, så jag har ju räknat med att ha iller som husdjur i minst 10 år till :)

golf.ifokus.se

Ceciliaolucifer
0

Då tycker jag att du ska slå till! Flört

Theres
0

Yeay! :D
Ska bara kolla om Melwin mår bra först :) Sen ska jag försöka att hitta på 100 anledningar till att inte skaffa en valp igen :)

golf.ifokus.se

TottsiGirl
0

Kan ju oxå vara så att även om han inte är sjuk ida så som dom andra säger stress kan utlösa saker. Jag hade en iller som blev jättesjuk efter en illerträff just eftersom de blev så mycket stress. Men om inte annat ska man ju även tänka på att äldre illrar kostar pengar och mycke pengar så att man känner att man har råd även med detta i bakhuvudet.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

[Nathalie62]
0

Hihi,

duholm
0

Tänk på all tid det kommer att ta att maila uppfödaren om alla roliga saker valpen gör! Det är jobbigt! ;) Sen kanske du får ett krafsmonster som föröker gräva ner möss under ditt huvud när du sover?! Eller en pussgurka som pussas så mycket att dina läppar blir nariga?! Eller en som vägrar gå på lådan?! Eller en som klättrar i gardinen och föröker imitera en kamakaze-pilot och dyka ner på dig från gardinstången när du intet ont anande går förbi?! Eller bosätter sig inuti soffan genom att krafsa hål underifrån och som sedan frenetiskt gräver dig i rumpan från gömstället när du föröker titta på TV?! Eller kanske gömmer kött och dagsgamla kycklingar i soffan eller i de svindyra högtalarna! Eller en som snorklar i bajslåda och bajsar i matskålen?

Ttror bestämt att jag råkade beskriva mina egna illrars egenskaper! Men lycka till om du väljer att skaffa en! Vi ses på psyket där vi båda har matchande snygga jackor och likadana rum med madrasser som tapet!

"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

www.optimusferrets.se

www.classicferret.se

[Nathalie62]
0

#20, Skulle sova men snubblade över ditt skojiga inlägg som allt våra illrar kan hitta på hihi.

ElinaPersson
0

Haha vilken fantastisk humor du bjuder på Skrattande man får aldrig nog av deras upptåg :P

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Theres
0

De har en egen soffa som det redan är hål i rakt igenom, så det är lugnt :D

golf.ifokus.se

UlrikaD
0

Har du tid, råd och valpsug så skaffa valp.

Men går de du har nu ihop ordentligt? Och hur löser du det ifall någon av dina inte går ihop med valpen? Kan du dela upp på något sätt utan att några får alldeles för liten yta för att trivas.

Du ville ha för och nackdelar.Flört