Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 1155 ggr
Zandrama
0

Djurhem med illrar?

Hej allihopa!

Har försökt leta reda på något inlägg om detta, men kunde inte hitta. Så nu skickar jag ut frågan :) (Sen visste jag inte i vilken grupp denna skulle in i heller så flytta gärna om jag lagt den fel :D)

Finns det något Djurhem i Stockholm (eller i närhet med bil) som har Illrar för omplacering?

Tack på förhand för alla svar som förhoppningsvis trillar in :)

MVH

Belinda

//Belinda aka Zandrama

Banankaka320
0

Finns väl nåt som heter Skaraborgs illern? Fast det ligger mot Göteborg

UlrikaD
0

Finns inget djurhem såsom det finns katthem. Däremot kan det finnas illrar för omplacering i jourhem.

Illervänner har en del jourhem så tag kontakt med dem.

Hayley
0

#1 skaraborgs illern är en förening ;) men jag vet inte om den fortfaranda finns kvar dock.

Banankaka320
0

Jaha okej xD

JossanH
0

ofta omplacerar folk illrar genom föreningar eller privat. Finns det illrar på djurhem så är det ofta upphittade illrar som hamnar där. Men det är nog inte speciellt ofta.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Bästa sättet att hitta omplaceringar är att vända sig till föreningarna. Vet att STIF har ett par omplaceringar inne just nu.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JossanH
0

#6 Finns STIF fortfarande?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sara
0

Skills är nerlagt från årsskiftet som var.

Sara

Faxlin
0

#7: Japp det gör det.

Audiatur et altera pars

Sarah
0

#9 det var som f*n… varför vet man inte om det? ;)

Nussen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# 0 Här har vi anmält oss och fått en omplacerings iller våran superfina illerkille Hobbe Skrattande

www.illervanner.se

Lycka till

Glad

Faxlin
0

#10: För att vi är som CSI… hemliga :) Nej men ärligt talat, vi är bara tre som jobbar med den och det är inte så lätt då vi har vissa problem. Men det ordnar sig och än så länge så kör vi mest med att vi är på större tillställningar och informerar om illrar och sådant. Och så iväg på föreläsmningar på skolor och sådant. Men vi ska få igång det mer med annat med snart. Vi har dock rabbater och sådant för våra medlemmar :)

Audiatur et altera pars

[Nathalie62]
0

#12, Får vem som helst bli medlem ? Är det krav att bli medlem där ? Ordnar man ofta illermöte ?

Faxlin
0

#13: Vem som helst får bli medlem. Men det finns inget medlemskrav. På illerträffar och sådant som vi är med på har vi inga krav att du måste vara medlem för att få delta. Vi finns enbart för att sprida information om illrar just nu. :) Men vi jobbar på att få till mer bra för medlemmarna med. Just nu står våran tidning på is eftersom vi inte får i ordning på betalningen till att trycka den. Men vi ska fixa med sådant med så fort vi bara kan :)

Audiatur et altera pars

[Nathalie62]
0

#14, Tidning ?
Har ni någon hemsida ?

Faxlin
0

#15: Japp det har vi :)

http://svenskatamillerforeningen.se/

Audiatur et altera pars

[Nathalie62]
0

#16, Ska in och kika sen måste jag sova  :-)