Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 4568 ggr
Cahira
0

rosafärgad iller!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en vän i USA som precis räddat en iller. Kvinnan blev lämnad av sin man så hon färgade hans iller ROSA.

Och Illern är en hane. :(

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Bogey
0

Taskigt!! Det är väl inte illerns fel att han stack!?

Cahira
0

nej hon ville "ge tillbaka" genom att göra så mot hans iller..

fyfan för vissa människor!

[AlltIEtt]
0

Förvånad

Norrskenets
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad lågt att ge igen på sin man genom att ge sig ett oskyldigt djur. Vad det måste ha varit hemskt för illern att känna den starka lukten och svidigt i skinnetRynkar på näsan Hon kunde vell ha gett sig på någon sak istället som betydde mycket för hennes man istället.

Hoppas kvinnan blir anmäld för djurplågeri!

ElinaPersson
0

Fyfan va hemskt :( fast det är ju inte första gången ett djur blir färgat… Människor som håller på att färga sina hundar osv, det är skit..

Ursäktar mitt ovårdade språkObestämd

Måste dock säga att illern ser vääääldigt söt ut i det rosa fluffet fast det var en hemsk sak att göra Skäms

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

lizzu
0

Usch vad hemskt, att ge sig på ett litet djur..
Hur är det med illern nu? Och kvinnan är hon anmäld?

[Billkampfisk]
0

stackarn det måste ha gjort ont och bli färgad :( hoppas kvinnan blev anmäld för djurplågeri..

Cahira
0

Jag vet faktiskt inte om kvinnan blev anmäld eller inte.. ska fråga han som räddade lillgrabben och se om han vet nåt.

Vad ska han heta? Pinky? *asg*

reira
0

Hon har ju inte färgat huvudet i alla fall så är det bara vanlig rosa hårfärg gjorde det nog inte så ont, kanske kliade lite, men ändå… Förjävligt… Fast han blev ju väldigt söt!

Vosjes
0

Ja du vissa människor får ju mer eller mindre psykiska sammanbrott för saker men hur som helst förstår jag att killen lämnade henne - om hon färgar illern rosa för att de gjort slut tänk vad hon gjort innan? Jag ser ett senario när mannen kommer hem för sent/tidigt och hon börjar göra massvis med psykiskt sjuka ryck genom att raka av sig håret och måla om barn.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Primarosen
0

Det var en riktigt fin färg. Men som alla skriver hur kan man göra så mot ett litet oskyldigt djur. Tar ju tid att få bort färgen, det får ju slitas bort eller försvinner det förhoppningsvis när vinterpälsen kommer. Illern ser inte så gammal ut heller!

[Fagmag]
0

Vi spar pengar o åker dit o slår henne ;P Nej men vafan? Vad hadde Illern gjort? :S

[Fagmag]
0

Om det var djur plågeri eller inte vet jag faktiskt inte, Jag tror inte det… Beror väl på.. BLEKTE hon illern innan är det absolut djurplågeri för sånt svider som satan, Det är nästan som att tattuera sig >,<''

Men bara vanlig rosa hårfärg.. ?? Kan inte ha SKADAT illern direkt.. Sen tror jag inte den går runt o tänker: uuhh uhh uhh jag är rosa ;( ;(

Det var fruktnsvärt dåligt och så gjort men tror inte illenr är värst påvärkad!

[lucke]
0

Nä, kanske inte så skadligt om det är en engångsföreteelse- men hårfärg innehåller massa skadliga kemikalier, så det skulle jag aldrig utsätta ett djur för utan enbart mig själv. Idiotiskt gjort av kvinnan- men vansinnigt söt illerKyss

Cahira
0

Kvinnan har inte blivid fälld, inte så mycket som böter ens!

Banankaka320
0

Usch!!! Vem har illern nu?

Cahira
0

#16: en vän till mig har räddat honom :)

Banankaka320
0

#17 Okej, går det tvtta bort färgen? Om det är manic panic eller stargazer så gör det inte ont att få färgen i håret, men däremot kan man vara allergisk. Färgen försvinner snabbare om man tvttar illern med balsam/olja

Cahira
0

nej färgen verkar sitta där den sitter. Jag sa åt honom att ge illern bad med jämna mellanrum och (när den är torr) sola lite så färgen solbleks. Jag ska tipsa om balsam/olja :)

reira
0

Annars är det bara att vänta. Borde inte dröja så länge innan det bleks åtminstone, klara färger har en tendens att bli bleka och fula fort… Men det bleka sitter kvar läääääänge sen.. Så det blir nog baby-rosa iller efter några bad.

[Nathalie62]
0

Stackars tjej.

Norrskenets
0

Att bada illern med jämna mellanrum, hur ofta menar du då? Och kommer schampoo användas?

Isåfall skulle jag hellre låtit det varit så det fått blekts av sig själv och försvinna helt vid pälsbyte. Att bada en iller ofta är inte bra. Jag schamponerar varje halvår men oftast ännu längre emellan.

reira
0

Skulle nog räcka att blöta litegrann då och då för att en färg i den nyansen ska blekas… Men det kommer nog inte försvinna helt ändå så vänta till pälsbyte är nog bättre ja…

Cahira
0

Ja min kompis verkar inte så förtjust i iden att jobba bort färgen, så det får nog självfällas verkar det som.

tack för alla kommentarer!

satyricon
0

de ser ut att vara karamellfärg….om de är så är de ofarlig, fast varken snällt eller snyggt….Rynkar på näsan

Cahira
0

nej, eftersom det är USA det handlar om tvivlar jag på att det är karamellfärg :/

Ceciltini
0

Va sjukt att ens komma på tanken att göra en sån sak! :O Inte direkt normalt att va arg på nån och tänka "jag ska färga hans husdjur som hämnd!" wow….
Jag kände en kvinna i USA som färgade sin hund efter helgdagarna, orange som en pumpa till Halloween och röd med gröna öron till julen etc. Ganska skumt…

HerrDevlin
0

#27 Folk kan göra mycket underliga saker för hämnd.. det stod ju häromdagen i amerikanska nyheter om en kvinna som stoppat sin månadsgamla bebis i mikron för att hämnas på sin pojkvän efter ett gräl, som jag förmodar var fadern till barnet.

Helt sinnesjukt vad folk kan göra :(

Zawty
0

Nu finns det ju dock färg specialfärg för djur, men knappast det som blivit använt.

Klara hårfärger må vara milda mot människor men kan innehålla medel som djur inte tål.

MEn bara den mår bra så..

Ceciltini
0

#28 Men jeeze! :O Hur tänker man när man gör nåt sånt? Ilskan är ju helt felplacerad det var ju inte barnet som gjort nåt o inte den här lilla illern heller :(

HerrDevlin
0

#30 Förmodligen har man inte alla hästar hemma i stallet helt enkelt. Det är som du säger aldrig djurets eller barnets fel att föräldrarna/ägarna bråkar och därför ska de inte heller behöva råka ut för den ilskan.

Cahira
0

#29: Jadå, jag har fått se honom live i cam och han verkar precis lika frisk och alert som vilken iller som helst.

Han fick namnet Pinky Tungan ute

Zawty
0

#32: Vad bra! Och passande namn haha.

Det är bara en sak som förvirrar mig med denna historia.
Okej, tjej färgar killens iller rosa för att han lämnade henne. MEN, det var ändå hans iller. Varför blev den "räddad"? Ville han inte ha kvar den för att den var rosa…?

Cahira
0

#33: det har jag faktiskt ingen aning om om jag ska vara ärlig. Var väl någon snäll själ som såg vad hon gjort innan han hämtade illern och tog den ifrån henne? Vild gissning.

Cahira
0

Såhär ser Pinky ut idag :)

Svårt att tro att det är samma Iller som för en månad sedan!

Cahira
0

Och en till

Bumblebitch
0

Sötnos Kyss