Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 591 ggr
mamman30
0

lösa lr i bur??

Vore intressant att höra hur ni har era illrar:-) Alltid lösa lr tidvis i bur?? Bara nyfiken….Mina är alltid lösa…kan på min höjd (sker väldigt sällan avgränsa våran femma så dom inte har tillgång till alla rum) Hur funkar det för er :-) Sköter dom sig lr e dom små busfrön:-)

JossanH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tror nog de flesta här inne är emot att hålla illrarna i bur.. Jag själv har mina lösa dygnet runt. Beroende på tidigare boendesituationer har jag haft avgränsat som när jag bodde inneboende, då delade jag och illrarna rum, och med min förra sambo, då hade vi ett illerrum där dom var när vi inte var hemma.

När jag har bott själv och nu med min nuvarande sambo så springer våra skitar löst överrallt och dom är väldigt skötsamma måste jag säga :)
Trägolv i alla rum utan problem då dom är duktiga på lådan och sköter sig allmänt väldigt bra. problemen är när dom är obevakade i badrummet så det får dom inte vara och att min ena kille vill riva ut husses LPskivor och bita i fodralen ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

mille09
0

Mina är lösa :)

<3 ferrets is the life <3

mamman30
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

haha….ja dom har sina små egenskaper…mina älskar skor och dom kan man få leta lite överallt efter och sen e dom ju helt galna i ungarnas gosedjur men det verkar dom flesta illrar vara för det va min första oxå:-)

Sarah
0

de har källare, nedervåning och ca 15 kvadrat utegård tillgängligt dygnet runt, övervåningen har jag och katterna för oss själva, förutom då celadon hoppar över avspärrningen och kommer på besök uppe.

Aviendha
0

Med tanke på att en bur på minst 5kvm är ganska otymplig så skulle jag hellre stänga in dem i ett eget rum om jag nu inte kan ha dem lösa av någon anledning :P Enda buren jag har är transportburarna som står öppna som sovplatser och en utställningsbur som står nerpackad när vi inte är iväg och visar upp oss.

Mina går lösa i hela hemmet, eller ja, här så har jag hägnat av sovalkoven så att jag får vara ifred nattetid. Flyttar strax till hus, och troligtvis kommer några rum att vara illerfria, men de kommer att röra sig löst i flertalet rum så som de alltid gjort.

mamman30
0

#4 låter ju helt idealiskt!!! Att dom har tillgång till att vara ute när dom vill:-) Mina e ute ganska mycket i koppel, plus att vi alltid har balkongdörren öppen hela tiden nu på sommaren så där är dom gärna. även i vintras så ville dom ofta ut dit för att leka i snön som dom älskade:-)

VeronicaKahlbäck
0

Mina går i kök, hall och vardagsrum. Om Aylinh slutar äta på mej får dom vara i sovrummet med, i badrummet badas det bara i avloppet och jag tycker det är lite snuskigt med dess innehåll utspritt över hela lägenheten så badrummet är stängt.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

[Nathalie62]
0

Min iller är där jag är. När man tar tåget till släktingar får han vara i bur men ofta vill han ligga i famnen och titta ut så det får han göra :-)

mamman30
0

Illern jag hade för tio år sen var med mig precis överallt…han hade jag tom lös i skogen…han kom så fort jag ropade om det var så att han gick några meter i från mig men oftast satt han som ett plåster på mig…och han älskade att sitta i cykelkorgen när man trampade runt:-)

Sarah
0

#6 ja det är perfekt. Men man blir lite lat och går inte ut med dem lika mycket som innan.

HannaM
0

Alltid lösa i lägenheten, självklart. Dock inte sovrum och badrum av egoistiska skäl. Dom har fri tillgång till balkongen året runt och när vi är på landet har dom en utebur att bo i.

kredka
0

Mina är lösa hemma förutom på nätterna då sover de i köket, och de har inte tillgång till badrummet, klädkammare och rum med produkter :)

Välkommen till ferretplanet.se :)