Iller Köpes! ( PÅ TEST )
Hej! nu när vi bestämmt oss för att vara iller människor funderar vi på en till. Vi tror inte att det blir av men vill gärna prova en kortare period på några dagar kanske, :) Hona eller Hane spelaringenroll.
Så är det någon som måste sälja och kan låta oss prova lite först eller någon som behöver iller passning eller någon som heltenkelt kan tänkasig låna ut sin iller till oss som kompis till Felicia osv så vore det super! :)
Vi kan även tänka oss att betala en slant som Tack! :D
Om ni bara vill ha illern hemma i några dagar kanske du inte borde skriva "köpes"?
Sajtvärd på Iller.ifokus
Nej men det är ju köpes på sättovis, Och sen om vi trivs jätte bra med den om någon måste sälja ETC så kanske vi bestämmer oss för att köpa den ?? : )
Alltså jag tycker du får tänka igenom dina beslut lite bättre. Allt är eventuellt, kanske möjligtvis, troligen.. Är det inte bättre att ta med Felicia till någon som har illrar och låta henne busa och se vad hon tycker om andra illrar där?
Sajtvärd på Iller.ifokus
Fagman, är du och fillan släkt eller?
#4 Men herre gud, du måste ju tåla att folk frågar eller har en åsikt? Är det att bli "trackad"?
Du skriver själv att du förmodligen inte kommer skaffa en till iller, men dåså, varför inte hälsa på någon med iller istället? Hur ska jag kunna veta att du gått från att "inte tro att det blir av" till att du bestämt dig för att prova på 2 illrar på 1,5 timme?
Sajtvärd på Iller.ifokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#0 För Felicias skulle det vara bättre om du började med att åka och hälsa på någon som har iller och låta dom träffas ute, innan ni går in. Då får dom träffas på neutral mark först och det brukar vara lite lättare.
Funkar det bra och det verkar som Felicia kanske skulle gilla att ha en kompis, så kan du erbjuda dig att ställa upp som semesterhem över en helg eller några veckor.
Mvh Ammi Gottfridsson
#7. Det lät som en bra ide :). Men nu ska jag sova!! Störtförkyld!! :(
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#8 Hoppas det ordnar sig på ett bra sätt. Krya på dig.
Mvh Ammi Gottfridsson

#4: Det är bättre att anta det bästa, än det värsta. Då slipper man massor av bråk! Folk menar väl oftare än man tror.
För att svara på tråden så… Vad jag kunde läsa i din tråd bor du i sthlm, brukar vara där ganska ofta så.. Beroende på om jag kan hitta en kompis som jag får ta med mig illrarna till kanske en lekträff kan ordnas!
Annars finns det nog många i de trakterna som kan gå med på det!
Lycka till Daniel. 
#10 okej! :)
Du har varit MÅNGA gånger i tankarna att sälja Felicia och nu ska du skaffa en till?!?! skulle inte du flytta så att du inte kunde ha illrar?
<3 ferrets is the life <3
Jag har ju precis skrivit att vi har bestämmt oss och allting har löst sig! :) Jag hadde nämligen missupfattat Iller Regeln att det var MINST 20 Kvadrat men det är ju minst 5. Så det kommer lösa sig! :)
Okej, vad bra :)
Och dessutom så har vi insett att vi aldrig någonsin vill skaffa Barn! xDDD Så vi har gott om tid för massor fina snälla Illrar! xDD Men 3 blir för mkt, 1 är lagom men lite för lite. 2. blir Bra! :D
man ska aldrig säga aldrig när det gäller barn frågan :P haha
Haha nej jag vet! Men jag är 15 snart 16 nu och hon är 17, Vi var riktigt nära ett tag! Fett sugna osv. Men nu när vi varithos mig 2 dagar ( Har en halv lillebror på 9 år ) så har vi fått nog av barn några år framöver! xD

#18 Är det inte i den åldern man ska fundera på att gå i skolan istället?
Finns ju faktiskt mer skilsmässobarn och barn som inte har föräldrar som tar hand om dem än det finns omplaceringsillrar om man är lite krass.
Ojj .. Det där lät hyfsat Elakt av ngn anledning men förstår att det inte var illa menat ;P Jag kan berätta allt om du nu vill men skolproblem , död mamma och en jävla massor skit = inte så mycket skola nej…

#20 Det var inte alls elakt menat. Menar bara att att ta hand om ett barn är ju ganska långt mer krävande än att ta hand om en iller.
Plus att man inte kan sätta ut barnet på blocket när det inte funkar längre.
#18 Har ni varit sugna på att skaffa barn vid 15 års ålder och sedan bestämt sig för att ALDRIG skaffa är det för mig en mognadsfråga och något som jag kan svära på kommer ändra sig.
Jag har själv varit 15 och trott att jag har vetat allt då, men med den lilla livserfarenheten man har vid 15 års ålder så ska du se att du hinner ändra åsikter och fatta nya beslut minst 20 gånger till innan du är "vuxen".
Naiv är ett ord jag gärna använder i liknande situationer. Jag har själv varit grymt naiv men insett, med åren, att allt sällan är svart eller vitt..
Och det är ju inte bara barn allt hänger på. Med illrar kan ni tex inte åka iväg och jobba utomlands, inte alltid bo vart ni vill (boende i samband med skolor brukar ha djurförbud tex). Man får göra många uppoffringar. Jag trodde att jag var redo för alla tänkbara husdjur (framförallt iller) när jag var i din ålder, men vad mycket jag hade missat av min tonår om jag suttit uppbunden med ett så pass krävande djur då.
Men nu när du är helt 100% säker att behålla Felicia skulle jag nog coola ner lite när det gäller att skaffa ännu en iller. Jag skulle låta henne träffa andra illrar och lära känna er ännu bättre. Har illern man har dåliga vanor blir det lätt nästa illers dåliga vanor också. Prova och se vad hon tycker om andra illrar innan ni kastar er in i ännu ett ägandeskap.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#22 här var man fruktansvärt bokstavlig :/
#23 Ta det som ett råd vettja! :)
Sajtvärd på Iller.ifokus