"Mjällig" päls...
Sedan igår har Toxi fått "mjällig" päls… Pälsen är fin och så annars bara det att det ser ut som mjäll… Vad kan jag göra för att "få bort" detta?
det kan bli så under fällning och under stress. det kan komma väldigt fort och försvinna lika fort. Inget att göra åt. det försvinner av sig självt!
Sajtvärd på Iller.ifokus
jaha okej… tack för svar=)

Det funkar inte att borsta bort? Ellar bara bada henne. Kanske inte ens behövs schampo, testa att skölja av och borsta..
jo men jag klappar ju bort det å så är det borta.. sen när hon sovit är det tillbaks igen.. men det är väl pälsbytet som spökar
#4 det tror jag nog. huden är nog redan lite irriterad så jag skulle nog inte välja att bada just i detta läge iaf.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Min Skorpan fick också mjäll i början på februari, 2 veckor efter hennes kastrering. Vetten sa att det berodde på en infektion efter operationen. Fick antibiotika och fiskolja mot det. Det hjälpte!
Det kan mycket möjligt vara pälsbyte.. Men fiskoljan är bra mot pälsen, organen, hjärnan och mjäll m.m.
Var rätt så dyr dock, 230 kr.
hmm toxi har ju precis blivit kastrerad med.. (ca två veckor sen) Borde jag kanske ringa vet. och höra?

Det tycker jag! Bättre att höra vad dom tror och få veta vad det är!
Vetten tog en massa olika prover. På henne å på pälsen.
Hoppas det går bra! :)
det var nog ingen fara för nu fäller hon som aldrig förr, så det var nog bara päslbytet som spökade där :P

Min skrollan hade också så ett tag, men klappa som du gör :) det försvinner :)