Iller iFokus

Iller

Etikettin-memorian
Läst 1092 ggr
Sarah
0

Hej då älskade Skitos.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hittade precis Skitos död i källaren. Bara för några timmar sedan var vi ute i skogen och han sprang runt lös :( Han hade insulinom som gick ganska fort och jag hade tänkt ta bort honom i sommar om han blev sämre. Nu verkar han ha dött mitt i ett steg och det gick fort. Det är jag lättad för. Men usch vad jag kommer sakna honom. Han blev drygt 6 år.

duholm
0

Beklagar massor, men tur i oturen att det gick snabbt. Han visste att det var hans tid helt enkelt. {#emotions_dlg.cry}

"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

www.optimusferrets.se

www.classicferret.se

Sarah
0

Jag som förespråkar obduktion kommer inte obducera honom. Det är långhelg och jag klarar inte att ha honom i frysen tills nästa vecka. Inte heller vet jag om att ngn avlar på hans linje. Han ska begravas där min gamla utegård låg. Pga den utegården har jag förlorat 3 illrar, men Skitosen har haft många fina timmar i den. Hans grav får bli en minnesplats över alla de illrar jag förlorat där och för en era av illrar som nu bara Cliff finns kvar av. Tjejen, Iris, Skitos och Cathy har alla en rlation till utegården och Bubs till dem alla även om han inte bodde här under sin livstid. Det blir min minnesplats. 

Usch vad jag gråter :(

JossanH
0

Gud Sarah, jag vet inte vad jag ska säga.. :( Fruktansvärt när de ryks ifrån en utan en ordentlig förvarning, samtidigt som jag tror att Skitos levde lycklig in i det sista, och ska man se det från den ljusa sidan slapp du ta beslutet själv. Det tog bara slut.. Efter att ni varit ute i skogen.. En stor kram till dig Sarah

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah
0

Ska väl tillägga att han genomgick en total undersökning med prover på det mesta för bara två månader sedan, då fanns bara insulinomen.

Sarah
0

Jossan, Ja det var väl egentligen det bästa slutet det kunde bli, men allt för tidigt. Så glad att jag gick ut med honom idag. Hade en stor tenta idag och inte hunnit med illrarna ordentligt på en till två veckor. Ville så gärna ha lite tid till att förbereda mig på :( 

Duholm, tack.

JossanH
0

Ibland tror jag knappt att det är värt med undersökningar, händer det så går det så fort att det inte spelar någon roll…
Det måste verkligen ha gått fort. För 2 månader sedan mådde han med andra ord "bra", trots sitt insulinom. Nyligen var ni ute i skogen. Förmodligen har något brustit. Han har inte känt något. Det gick snabbt och smärtfritt.

Men jag är verkligen ledsen för din skull.. Lille Skitosen :´(

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah
0

Eller hur :( Tänkte idag att han såg lite blankare ut på ögonen och funderade på om jag snart skulle behöva åka in med honom inom de närmsta veckorna. Finns ju inte för tidigt i de sammanhangen :( Men så förbannat svåra beslut. När jag skulle ta bort min häst fick jag vänta på tid eftersom det inte var akut och under de två veckorna från beslut till dagen var jag helt handikappad. Panikattacker etc. Det är det värsta beslut som finns att ta. 

Jag åkte ju in med honom efter vinterildern och då fick han diagnosen, då hade jag misstänk insulinom i några veckor. Min lilla älskling :( Han låg i en "genomgång" där de aldrig sover, så det måste ha hänt pang bom. 

Min kille är påväg hit nu och han blir begravd så fort vi kan se ngt ute.

JossanH
0

Nej, det finns inget för tidigt. Jag är glad över att jag kunnat ta besluten och få tiden mer eller mindre samma dag. Att gå och vänta måste vara ett helvete.

Nu slapp du det. Och nu slapp Skitos det.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Beklagar din förslust.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Doktor-och-Designer
0

Jag beklagar verkligen! Jättetråkigt att höra och jobbigt att hitta honom död. :( Jag förstår att det ändå känns bra att ni fick en sista dag med kvalitetstid tillsammans.

[HannahoHenrik]
0

Beklagar så din sorg, stor styrke kram till dig

Madde
0

Beklagar sorgen. =(

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Sara
0

{#emotions_dlg.cry}

Sara

Theres
0

Säger som Sara

{#emotions_dlg.cry}

golf.ifokus.se

Sevendays
0

Jag beklagar så mycket :-( det är svårt att tro att det är sant när de först är så pigga och sedan bara faller ihop. Men tänk på hur bra han fick det och att han fick vara ute i skogen och stojja de sista timmarna. Tänker på er!

Gottfridsson
0

Ledsen att Skitos lämnat dig, men hans tid var tydligen inne nu

UlrikaD
0

Beklagar verkligen:(

Ceciliaolucifer
0

Åh, beklagar sorgen :( Jag minns honom som liten valp då han busade med Hugo på övervåningen. Skitos var en mycket fin kille. Tänder ett ljus åt honom ikväll Kram

mille09
0

Usch beklagar!!! får tårar i ögonen! {#emotions_dlg.cry}

<3 ferrets is the life <3

Sarah
0

Tack alla. Vi begravde honom i natt så fort det gick att se ngt ute. Nu vilar han under ett äppelträd på tomten. Ska plantera en blomma där i helgen.

[Nathalie62]
0

Beklagar din sorg :-(

[Fillanistheshit]
0

R.I.P skitos <3

sofie
0

Beklagar verkligen sorgen :( Styrke kramar från oss till dig

Sniffit
0

Jag beklagar verkligen sorgen Sara, skitos hade verkligen en underbar personlighet.

Sarah
0

Tack alla. Ja han var en underbar liten kille.

bond-bina
0

Så tråkigt att höra att Skitos är borta{#emotions_dlg.cry} Kullsyskonen Honey, Pussy,Gunnar och halvsyster ChewMee börjar bli gamla och trötta de också. Skitos hade det bästa tamillerliv som går att få. Underbart att du hann med sista promenaden.

reira
0

:(

Bogey
0

Lillplutten…

Beklagar..