Projekt utegård
Håller på och bygger utegård på landet så att jag och alla barnen kan komma dit i sommar….kan väl säga som så att jag nog inte visste vad jag gav mig in på när jag började…självklart kan jag bygga en utegård eller två alldeles själv…. piece of cake!
Nu drygt 12 timmar senare är jag så ledbruten att jag inte ens kan lyfta ett vattenglas :P
Men ja tänkte dela med mig av lite bilder längs projektets gång…
Det blir två utegårdar, som binds ihop med en gemensam sluss (för att hindra rymningar när jag ska in i gårdarna)
slussen på plats och jag har börjat helvetesjobbet med att lägga tillbaka jorden
Ytterst tveksamt om jag tar mig ur sängen för jobb och sedan mera bygge imorgon :s

Holy, fucking crap vilket projekt!
En helt annan sak att se det på bild.
Men vänta nu…..var är vår utegård?
Hjältemedalj! :3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad duktig du är! Det kommer ju bli awesome
Du får gärna komma hit och bygga en oxå 
//Denise
#10 Efter allt hennes jobb uppskattas nog inte det där skämtet!! xDD haha ;P
tackar! ja.. jag kan väl säga att det blev ett ganska rejält projekt nu när jag tänker efter :P
Hade däremot gärna velat ha dem större.. men ja.. övriga familjen har ju faktiskt även de en del att säga till om… och helt ärligt hade jag nog inte orkar gräva ut en milimeter till :P
#10 haha sure bara du skickar mig till västindien på semester när jag är klar :P (alternativt fixar en ryggtransplantation :P)
Grattis till utrymmmet!
Visst är det fantastiskt med givmilda föräldrar som donerar mark bara sådär?
#13 oh yes! Det tog bara 2 år för oss att komma till skott :P
Tips till nästa gång. Cramo hyr ut minigrävare för ca 3000:- för en hel helg. Väl värt pengarna om man ska gräva mycket.
Annars kan jag bara säga att det var strongt jobbat att gräva allt det där för hand. Kommer bli kanon för tussarna.
VAd jag saknar att ha tomt. Borde ha stannat kvar på landet :-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jösses! :) Vilket jobb!!
Lurvet undrar varför du inte bett honom om hjälp han är jättebra på att stjälpatill säger han ;) Om inte annat vill han gärna komma och inspektera burarna sen och leka med familjen och bästaste mormor :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Kommer bli kanon fint verkligen =)

#12 Du kan komma och vara byggchef :) Dom gör inte så mkt
Det är iallafall helt otroligt det du gör, är lite avis här
Kan knappt vänta på att få se när det är färdigt.
//Denise

Jag kan bara tänk mig all busig och rolig inredning dom kommer att få där ;)
Du är grym sarae. =) Det kommer bli jättefint när du väl är klar.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Nu är det inte mycket kvar!
Men jag ska i ärlighetens namn berätta att det inte är jag som byggt resten. Min snälla familj insåg att jag inte skulle hinna snickra ihop den helt själv med skola, valpar & jobb, då de hyrde in ett par snickare som på knappt en dag åstadkom det här!
Det ser grymt bra ut vare sig du har byggt det eller inte. =) Förstår du ser fram emot att få inreda buren åt illrarna. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
#25 ja det ska bli kul… eller ja.. lider av idé torka just nu så vi får se hur det blir helt enkelt. Ska även sätta i ytterligare 1000 märlor i nätet och olja stommen. Men om en vecka flyttar jag och barnen upp :D

Grymt!!!
Snyggt.
Tufft!! :D

Avis.

tackar!
Förutom att jobba 12 timmars pass på landet ägnades även helgen åt att näta klart, säkra och inreda utegården!
Än saknas lite inredning, lite stenar, mera buskar och ogräs och framförallt illrar, men på onsdag beger vi oss till landet och barnen flyttar in!
Så nu blir det lite bildspam ;)
Sett från framsidan av huset
bolådor gård 1
Självfallet får avanti en egen byrålåda ;)
Sista bilden för idag… nästa bildspam får väl bli när det kommit lite illrar på plats ;)
Så grymt snyggt

hmprh, undrar fortfarande vart den riktiga toan, vattenfallet och jaccuzin ska få plats? hur ska jag annars kunna bo där hade du tänkt?! fast jag bugar o tackar för att du tänkt på mina kläder iaf och slängt in en byrolåda till mig där ;)
Shit vilket hästjobb!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag är sjukt imponerad av all inredning du har lyckats få in där! Måste ha slitit ut dig totalt!
När du flyttar tillbaks får du gärna komma och hjälpa mig näta in mitt skjul! Ska min skara växa mer så behövs det!
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida
Vad fint det blev! 
Jag ser inte om du har tak, men jag skulle rekommendera en liten bit tak på en del av burarna. Tyvärr blir inredningen så himla förstörd och sliten fort av regn och det ger lite "stöd" om något skulle falla på taket.
Hur har du nätat i taket? Under stommen eller ovanför?
Jag skulle även rekommendera en avspärrning på väg ut från slussen!
Har du möjlighet så lacka träet också så blir det inte fult så fort. Det är så fint när träet är ljust tycker jag. Dessutom om du lackar så är det lättare att göra rent
.
Jag vill gärna se bilder på betesutsläppet!.
Ps. Själv har jag delat av buren i två och håller på att borra ett till hål i väggen. d.s
Jävlar! Vilket jobb, och vilken dröm för illrarna! :) Men hur stor tomt har du egentligen? Eller är det hos dina föräldrar? =)
#46 kör presenning över gårdarna vid skitväder ;) Förutom bolådorna är inredningen ganska så naturlig, så lite vatten skadar nog inte. Oavset ligger gården ganska så skyddad i ett hörn där det alltid är lä, med häckar omkrin, och ett stort trä ovanför.
Taket är nätat, och löstagbart. Ligger på en list och går att lyfta av när gården inte används. Gården är byggd av snickare, som även byggt hägn på nordensark, vilket innebär att jag litar på att de vet vad de gör. Den enda "svaga punkten" är den del som jag själv hann göra… dvs botten :P Så rymmer någon lär det väl bli den vägen :s
Träet som inte är tryckimpregnerat är även lackat ;)
#47 det är min mormors gamla hus, mina föräldrar bor i huset bredvid, så det finns en del tomt att göra åt vid båda husen :D
Fast jag hade nog fått plats med ett liknande bygge eller större på min egen tomt, men då hade det hamnat precis bredvid en välanvänd promenadväg, och jag är inte så sugen på att ha folk så nära illrarna… det finns ju alltid idioter tyvärr :(
Åh vilka lyckostar ;) Massa tomt, att inte även du flyttar dit sara ;) Ett tält bredvid kanske ;)
#49 3 månader om året får jag ära att bo där hädanefter :D Eller ja, det hänger på om jag får nått jobb i framtiden så klart :P
Så bra du fått till det! Illrarna kommer att ha mycket att göra innan dom kollat in allt 
Sitter med min tös i knät, ser värkligen hur hon dreglar över bilderna! ;)

#52 Mina har data-förbud för den här tråden!