Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 1273 ggr
Tesan
1

Foderköp!

Tänkte höra med er om vart ni köper erat foder till illrana!

Finns det ingen djuraffär som säljer illerfoder längre!?

Vet att Zoocompaniet i gbg säljer Duo-ferret men vad ja fattat det som så é det ju inte så bra!

Beställer ni alla över nätet?

Runt gbg!

sarae
0

Jag köper på mig foder när jag träffar på amhs….Går i princip inte att köpa foder i gbg längre :( Däremot så köper jag orijjen Cat i göteborg, och det är jag mycket nöjd med…har du inte möjlighet att själv åka till amhs eller träffar amhs e med på kan jag alltid köpa med mig när jag åker dit om det skulle vara så!

Robinsnel
0

jag köper anf i min djurmagazinet här i stan. Totally ferret beställer jag hem i 7.5 kg's säck. det blir billigare än anf i butik även med fraktkostnaden. TEBA eller amhs illertorg…

AlbaStiffler
0

Många djuraffärer kan tänka sig att beställa hem foder om man bara ber dem. Inget problem för de flesta… Och vet de att du och andra illerägare återkommer så kan de säkert se till att ha det hemma. Så funkar det iaf i Uppsala där Gunnars hund & katt erbjudit sig att beställa hem flera ggr.

Annars är det ju enkelt att beställa på nätet med, så numer gör jag nog bara det… behöver jag desperat foder så köper jag en säck bra kattfoder i väntan på internetleveransen.

TottsiGirl
0

Jag gör precis som #1 köper på mig på träffar eller när jag träffar Nettan på Amhs illertorg, har fungerat kanon för mig hittills!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

[HannahoHenrik]
0

Vi köper ANF iller mat på Brazoo i Örebro

sofie
0

Vi tar hem Ferret Complete från Åland då och då.

skrollan
0

Finns ahms affär att hälsa på? Jag trodde man bara kunde beställa på intenet? Har jag misstolkat allt? Vart finns affären såna fall? :)

sarae
0

#7 om man e snäll kan man få komma å hälsa på dem i deras fina butik i skövde ;)

holtz
0

Japps, jag kom precis från AHMS nu. Jag och Pradisen tog oss en promenad i blåsten, hujedamej. Iaf.. Finns en maaaassa ting där..Mycket som matchar min lägenhet också =)

illernettan
0

#7 Vår butik ligger i Skövde och det är bara att skicka ett mail om du vill komma och hälsa på. Senast idag har jag haft besök av Sanna och hennes Prada. Du mailar till amhsiller@amhs-illertorg.se  Onsdagar är vikta åt butiken men det går även bra att komma på en helg. Vardagskvällar är lite svårare då jag arbetar med annat fram till 19,00.

Alla är hjärtligt välkomna att komma och hälsa på.

#8 Tack för ditt beröm för butiken. Det gjorde mig glad.Glad

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

skrollan
0

Okej, men hur lånbgt dit är det från södertälje? Jag måste såna fall fixa skjuts. Åhh det skulle vara så kul att få komma och kolla i den berömda affären ju! Har kollat in hemsidan :)

Robinsnel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

60 mil?

är nog smidigare att beställa skrollan…

holtz
0

Det tog runt fyra timmar med bil när jag åkte från skövde till södertälje nån gång har ja för mig. De är E20 hela vägen. Men annars går de nog rätt så bra me tåg tror jag också!

illernettan
0

#11 Vi kommer att vara på STIFS årsmöte den 28/4. Sedan kommer Anders att åka med butiken till Sorunda den 2/6. Kan något av dessa datum passa dig? Jag törs inte svära på att vi passera Södertälje utan får kolla med sambon då han bestämmer resrutten Glad så jag återkommer till dig efter jag har diskuterat med honom.

Vi räknar med cirka 40 mil till Stockholm ifrån Skövde. Så det är ju en bit att åka. Men det är klart, till helgen får vi besök från Norge som ska handla och har man inget bättre för sig en helg så kan man ta en tur till Skövde Flört

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

ferretgirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag handlar mest i en djuraffär som numera heter Anjisnsan ( fd. Sea Hund&Katt) och hon ligger bara ett stenkast från där jag bor i Helsingborg. Hon har bl.a Iams, RC, ANF (även till iller om man ber om det), Frankies Pro Gold, Eukanuba och några andra sorter. Går något att få tag på via hennes leverantör, så tar hon gärna hem på prov och ser hur det sälger. Hon har även RC katt och hund välling, kattsand, transportburar, leksaker till både katt och hund och sen där uppe har hon klätterställningar för katt/iller som finns i priser från dryga 200:- och uppåt

Just på denna bilden brevid ser ni lite av det urval hon har, på bilden är det Nutro som syns. Det dock inget jag köper, för det mesta så blir det RC, ANF för iller och Frankies Pro Gold hos henne, och Hills hos min veterinär då hon har slutat att sälja detta foder för ca 1 år sedan.

Sabina-old
0

Jag har alltid köpt illerfoder till Max, har inte vågat provat något annat. Jag har beställt från AMHSillertorg, men jag vill gärna prova några nya sorter… Några bra förslag? Behöver inte vara ekonomiskt (fast det gör ju inget om det är billigt), bara det är pålitliga säljare så att allt inte krånglar, och att det är ett jättebra "märke" (alltså bra innehåll). Tänkte beställa ny mat i dag, men jag vet inte riktigt var ifrån. Så kom med massa förslag så hinner jag kanske beställa i morgon… Är nämligen lite krisigt här hemma snart!!! Skrattande

sarae
0

Totally ferret finns ju hos Butiq. Har aldrig testat det själv, men de som gjort säger att det är bra. Sedan finns det ju ANF för iller, men det säljs inte överallt. Själv kör jag med Vitalin och orijjen cat

Illercafe
0

# 16 Jag skickar gärna Totally Ferrets provpåsar till dig.
Mvh
Liselott

sarae
0

#18 *viskar lite försiktigt* finns det fler *blink blink* är oerhört nyfiken på TF och vad mina pälsar säger

Illercafe
0

# 19. Jadå, skicka din adress i ett PM så ska du oxå få provpåsar Skrattande

UlrikaD
0

Hum di hum, fler pm på väg…..Generad

NoraDede
0

mina tjejer har aldrig fått iller foder eftersom dom alltid ätigt katt mat. vad har nu för tipps att man ska prova att börja med?

Sara
0

Anf, Vitalin och Ferret complete har jag prövat till mina och de har mått finfint av det (de som inte fått ordentlig mat innan de kom till mig alltså.)

Sara

sarae
0

Själv gillar jag vitalin..har kört med det i flera år. Tycker att det är ett utmärkt foder. Ferret complete finns ju inte kvar längre, och TF har jag själv inte provat som sagt, men jag har hört att det skall vara bra

Sara
0

Ferret complete kan sofiemanne plocka hem från Åland, Vitalin är det väl bara Amhs som plockar hem har jag för mig!?

Totally ferret finns bla på Teba, butiq och lite varstans.

Vilka foder finns mer som är illerfoder här i Sverige?

Sara

sarae
0

ANF ;) sen finns det ett gäng foder för iller jag personligen inte skulle rekomendera

NoraDede
0

tack så hemskt mycket för alla tips. ska natta nu jag så jag orkar upp till jobbet imorgon.

Tesan
0

Tack alla, massa bra tips har man fått nu!

Ser ut som om ja ska testa o beställa lite ifrån amhs!Skrattande