Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 1345 ggr
[MissCaandy]
0

less på bett

Nu dog mitt tålamod lite.. Klev ur sängen och satyr hängde sig i min fot.. 2 saftiga sår blev det.. Fattar inte va ja gör för fel. Han fyller snart 1 år och jag visar mig inte rädd för honom, han vet att jag bestämmer och jag säger nej när han gör fel. Men han fattar tydligen inte.. Ville bara dela med mig..

Kalendula
0

Låter som att han är osäker. Innan du stiger upp på morgonen kan du ge honom godis som du kastar lite längre bort så att du kan sätta ner fötterna på golvet.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

reira
0

Helbror Samson springer och gömmer sig under soffan när man kommer. sen vågar han komma fram och hälsa. Härom natten rusade han fram och bet min inneboende i foten när han skulle upp till badrummet, dock biter han sig inte fast längre. Och han naffsade efter mig igår… Det går långsamt med våra pojkar Glad

[MissCaandy]
0

Vadå för godis? Hans favorit är hjärtan och det är svårt att ha vid sängen. Plys att han e så puckad aå han bara äter godis ur händerna.. Jaa ja märker det. Det har verkligen vart blod svett pch tårar med satyr.

Kalendula
0

Då kan man släppa en godis framför honom och sedan slänga en godis en liten bit bortanför den första innan man sätter ner ner fötterna på golvet. Eller hitta på en egen avledningsmanöver som funkar på honom, godis på en pinne kanske funkar med.Skrattande

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

UlrikaD
0

Eller så har du ett par tofflor bredvid sängen som du tar på dig innan du sätter ner fötterna på golvet. Tofflor är inte lika roligt att bita i, vilket kanske gör att han slutar ligga och vänta vid sängen.

reira
0

Just det! Jag sprang i gympaskor när Samson va som värst!!

VeronicaKahlbäck
0

Ts, var kommer han ifrån? Har kämpat med en tjej på heltid i tretton månader och hon nöp till ordentligt imorse så vet hur man kan känna men man måste tänka på alla framsteg man gjort. Är inte säkert att du gör något fel alls. Jag skulle nog prova att ha lite vetegroddsolja om han gillar där han biter om du inte redan prövat? Nu när jag ser så väl när Aylinh tänker hugga till lyfter jag upp och myser för att avleda och då har hon glömt sin plan när hon kommer ner. Eftersom det är det första han gör på morgonen så kan det vara ett rent uppmärksamhet nyp. Hur är han annars?

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

reira
0

Murgrönans kull 2 från förra året

Nea
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tips ring eller maila till uppfödaren och fråga om råd.

[MissCaandy]
0

Jag har gjort det och använt alla hennes råd.. Det var svårt det här med illervalp :P

Idag är ja inte arg på han för nu har vi busat o haft kul, det var bara igår.. hah..
MEN han bits ju ändå >< Vi kan ju inte direkt mysa eller så för man "får inte" lyfta honom.. Man får va snabb som satan annars blir man biten.

UlrikaD
0

Hur länge har du haft honom?

En del illrar har ju en bitperiod när de precis flyttat hemifrån, men det brukar ju gå över efter en stund.

reira
0

Ååå att de e så lika ändå brorsorna! Har backas det när man ska lyfta upp och man får va snabb som fasen! Va kul att han leker med dig i alla fall! Samson leker bara med de andra djuren!

Hur reagerar han när han väl är upplyft? Sitter han still eller sprattlar han bara och vill ner?

[Nathalie62]
0

Han kanske inte gillar att bli upplyft så låt honom komma till dig när han själv känner för det. Prova att locka med något som han tycker om när han söker sig till dig.

[MissCaandy]
0

Han sitter still men han hänger inte som en iller "ska" han spänner bakbenen och har tårna upp i vädret :P

reira
0

Hihi förresten! Snor han också saker man har i handen? Jag brukar locka Samson med ett klädesplagg, så biter fast sig och ska ha det in bakom soffan. Då drar jag ut honom och lyfter upp honom. Så sitter han där sen med kläderna i munnen och undrar vad som hände… det roliga är att det fungerar varje gång. Sen släpper han kläderna och pussar på en istället :)

Hm… Undra om han gör samma sak. Samson klänger sig fast med bakbenen runt armen som att han är rädd att bli tappad… Låter jag honom bara hänga så är det bredbent med tårna i vädret där också… Men så gör Alba gärna också och hon visar inga tendenser till otrygghet alls, för henne är det mer "jag vill ner"-otålighet att spänna ut benen så

[MissCaandy]
0

Jaa han snor ALLT han kommer åt, haha!

Du ska se mina tanter.. Även fast dom aldrig är i badrummet, så ligger alltid gossedjuren under duschen av någon anledning.. Och saknar man något ska man kolla där, eller under kylskåpet :P

Nussen
0

För att undvika att bli biten när du vill lyfta illern ge honom något att ha i munnen som ovan tex ett klädesplagg en leksak vad som helst som han kan bita tag i innan du lyfter upp honom . Funkar varje gång här hemma Skrattande

Vidare så har Lillstrumpa haft två bitperioder den sista/senaste ;) vid ca 8 månaders ålder då hon var extra bitig och bråkig och ännu envisare än vanligt. Så håll ut Satyr kommer att bli en finfin & bitfri iller snart Glad

Våra illrar brukar gilla att stäcka ut sig i famnen precis när dom sovit och då kan man passa på och kela lite. Ser riktigt roligt ut som man håller i en iller stock men av någon skum anledning måste vi stå upp, sätter vi oss ner med illern i famnen så skuttar den iväg. Sen om han inte vill vara i famnen distrahera honom med att visa honom saker högt upp som han inte kommer åt normalt som  hyllor tex men ha kvar honom i famnen låt honom nosa på massor med saker då blir det mycket roligare att vara i famnen. Om du är ute med honom ofta brukar de flesta illrar vilja komma upp i famnen när de blir lite osäkra då är du och famnen hans trygghet och då brukar de inte bita & då får man en chans att pussa lite på dem Skrattande