Kliar sig !!
Ja förstår inte, Skrollan bara kliar sig hela tiden, läste här inne att det är vanligt när dom sovit för att typ få igång kroppen. Men jag tycker hon gör det mer än då. När jag var och kastrerade henne för bara lite mer än två veckor sedan så bad jag dom kolla om hon hade skabb eller något eftersom att ni rekomenderade mig att kolla hennes öron. Och det gjorde dom naturligtvis eftersom att det ingick att undersöka henne. Men när jag hämtade henne sa dom att dom inte såg någonting men tyckte naturligtvius att jag skulle komma tillbaka. Jag tar det inte snällt, känns som dom bara vill käna pengar på att jag ska komma tillbaka på en undersökning!?
Snälla jag behöver hjälp, mern jag tyucker själv iaf att det har lugnat ner sig! Vet inte om jag kanske bara var överdrivet nervös när jag fick höra om att ni trodde att hon kanske kunde ha skabb.
när man tycker att de kliar sig extra mycket är det alltid värt att utesluta skabb, eftersom det inte är helt ovanligt. Men det kan ju också vara ex pälsfällning.
Men om veterinären inte hittade några skabbdjur för 2 veckor sedan och ni inte har träffat andra djur sedan dess så är det antagligen pälsfällningen som är orsaken, det är ju den tiden nu.
Illrarna kan ju även få skabb om de stryker sig mot gräs osv om det gått skabbinfekterade djur där innan.
Sara
Okej, tack! Jag visste inte att dom kunde klia sig extra mycket för att dom har pälsfällning! Nej, hon har ju inte heller träffat ett annat djur än vanligt, det är ju mina andra katter bara, men mina två äldsta katter håller sig på långt avstnd från henne för att hon är ju en läskig liten sak ;) Men tack så mycket! :)

Brukar du vara ute med henne kan hon få skabb ute då det sprids lätt med katter. tyvärr är många som har utekatter inte speciellt duktiga på att skabb kolla sina missar.
Bara ett tips:-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

men om du har badat henne ofta så kan dom ju bli torra i skinnet, o då kliar dom sej lite mer… men dte är bara vad jag har hört vet inte om det är sant :P… Men Bab´s har oxo börjat klia sej ovanligt mycke :S
#5 jo det stämmer!

Precis, det kan ju även vara helt vanlig rävskabb… som alltså sitter i pälsen.
Okej, tack för alla tips. Nej, jag badar henne inte alls ofta! Men vi tycker att dets er ut som om hon skulle kunna ha mjäll, kan detta vara möjligt? :S Undrar om man kan ha mjällshampoo på henne så dom vi människor kan ha? Är otolig!
Skulle tro att mjället kommer av pälsfällningen. Mjällshampo är rätt starkt så jag skulle inte rekomendera det.
Sara
Okej, men vad ska jag göra då? :S 
#10, kamma o klappa bort den pälsen som släpper.. Pälsfällningen är ngt vi får leva med..
Ev kan du ge henne ett bad också när pälsfällningen kommit igång som mest, då släpper mycket av den lösa pälsen. Det behövs inget schampoo då, men om du vill använda något är det milt kattschampoo eller illerschampoo som gäller.
Okej, jag har ett katt shampoo som inte är populärt, hon blir röd av det! Okej, men man ser inte att hon fäller, unge hår eller någåt löst S: