vincent (blöder)?
det ser lite väl brunt ut för att vara blod, eller? Var sitter fläckarna i förhållande till snoppen? Verkar de har kommit från snoppen? Eller sitter det på huden? är det intorkat, eller är det typ som mjäll om man skrapar på det?

det kommer från snoppen verkar det som, han vill inte att vi ska röra där. njae det ser inte riktigt ut som blod håller jag med om. men typ gammalt blod och var eller någonting..
det verkar vara intorkat.. men han är lika pigg som allid, kutar runt och har sig..
verkar han öm om ni klämmer runt snoppen?

ja
Jag skulle nog råda er att undersöka hos veterinär.
jag säger nog detsamma som robin. Hur är han i övrigt? äter, dricker, avföring? Kan han ha feber? kommer det ut mer gegg om ni klämmer på snoppen?
Kan var en urinvägsinfektion han har fått,illrar som vi kan råka ut för detta. Det är ungfär som för en hanhund, för dom finns det på apoteket som man kan rensa penis med, kommer just nu inte ihåg vad det heter. Detta SKA INTE användas på iller, så jag rekomderar nog som dom flesta att du söker veterinär för det. Troligen så får han antibiotika mot detta.
ja, det kan ju även vara så att han fått in något i förhuden som irriterar och skaver och kanske orsakar en infektion…

han dricker, äter, kissar och bajsar normalt. nej inget mer gegg, vi har gjort rent nu och han är lite röd men det ser inte ut som det gjorde innan. och han busar nästan värre än vanligt
så det kanske inte är så farligt som jag trodde från början.. men om han fortfarande är röd i morgon så kika utifall det är infekterat eller något..

jag missade några ord:) vi ska till vetrinären o kika så det inte är infekterat iaf

Jag skulle också ge rådet att uppsöka veterinären aktiskt. Antagligen behövs det att det görs rent och att han får antibiotika.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#12: Klart man blir blödig när det handlar om ens pälsar. Man vill ju att de ska må bra jämt liksom.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#12 sån är jag också :)
Pegasus fick in en massa hår under förhuden när han var tjejsugen på sina gosedjur här hemma.. det slutade med en massa var (mera gult än på din bild) från snoppen och ett besök hos veterinären så hon fick rensa rent där nere på honom… ;) stackars små..
Sajtvärd på Iller.ifokus

typiskt att veterinären ska börja jobba klockan 13.00. så det är ju inget man kan göra innan dess :\
hans assistent sa något om rensning för hund som kan ev. användas. men #7 säger att man inte ska använda rensningen på apoteket för hund. är det samma sak tror ni?