illertipspromenad 14/5
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Lyckhemspromenaden.
Välkomna till Lyckhem på tipspromenad med iller. En liten, kort promenad i det, förhoppningsvis, vackra vädret. Vill du inte ta med egen iller så kan jag erbjuda fem stycken för lån men jag vill gärna ha dom tillbaka efteråt. Det finns plats för hagar om du vill ha med dina egna illrar. Se bara till att hagen är rymningssäker då grannen har höns.
Självklart kommer det delas ut fina vinster efter tipset.
Det kommer också att finnas ett lotteri med fina vinster.
Efter promenaden kommer grillen fram och vi grillar medhavd picknickförning. Jag står för grill, kol och tändvätska medan du själv tar med vad du vill grilla. Sladdriga papperstallrikar, plastmuggar och plastbestick finns. Ta gärna med något att sitta på då jag inte har så många stolar.
Kaffe och te kommer att finnas, självklart. Men du får ta med egna kakor.
AMHS Illertorg kommer på besök med sin butik. Förhoppningen är att få fler försäljare men lovar inget. Vill du vara med och sponsra några vinster? Vill du sälja något?
Hör av dig då till mig snarast!
Vi träffas på Lyckhem vid 13-snåret och vi håller på så länge vi orkar.
Ta med: eventuella illrar.
Rymningssäker hage.
Något att sitta på.
Något gott att äta.
Adress: Flistad Lyckhem, 549 91 Tidan
För att hitta via GPS så är kordinaterna: N 58 33 457 E 013 57 277
För att få vägbeskrivning ring: 070-940 73 26.
Välkomna önskar Anette, Rickie, Disel, Armani, Alinéa Zephora och Dag-Otto.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Ååh vilken underbar idé! :) synd att man inte har körkort, då hade det blivit inbokat i kalenderna..
Hoppas alla som ska dit får riktigt kul & bra vädrer och att illrarna plockar fram sina bästa sidor 
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

#1 sök efter någon att samåka med?:) eller kanske åka tåg/buss?
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
#2 ska kolla upp möjligheterna :)

Såg nu hur nära det var, hoppas jag är ledig den dagen!
Det är bara ca fem mil från familjens sommarstuga:)
Om jag skulle åka får det gärna åka med både illrar och dess ägare i bilen men vet inte resväg än, antingen från Norrköping eller Örebro.
Gud va skoj det låter! Vilken rolig idé! De vore skoj att åka får kolla upp möjligheterna:)
Åh, snälla kom!!! Det vore så kul att få träffas och prata iller
.
Vad kul också att ni tyckte om idéen. Nu får jag försöka hitta på frågor som inte är för svåra eller för lätta.
Om jag inte sitter mitt i en valphage så kommer jag såklart :D
#7 Dig har jag redan räknat med att du kommer
. Eftersom du bor så nära har du inte mycket att välja på.
Puttar lite om någon har missat inlägget.
Hade ju varit jättekul men tror inte jag kan…
Sajtvärd på Iller.ifokus
Puttar lite 
Shit, jag har inte börjat med frågorna än. Har fått låna böcker av Ammi då mina är ute på vift.
Shit, jag har inte börjat med frågorna än. Har fått låna böcker av Ammi då mina är ute på vift.
Hoppas ni får det riktigt trevligt imorgon! :) ser ut som att det kan bli riktigt bra väder :D
#14 Då hade jag verkligen haft panik
. Det är ju nästa månad 
Ahaa oj!! tjejen med koll 

Men ni får ha det så bra iallafall! *skratt*

åhh varför ska ni bo så långt ner i sverige för ;)

Jag funderar starkt på att åka upp! Men det beror på valpar och grejer här hemma! Men jag hoppas kunna muta sambon så jag kan komma!
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida
#16 Så kan det vara 
#17 Inte lätt att vara alla till lags men jag har för mig att vi ses snart?
#18 Det finns dom som har mutat sina sambos med sex och lyckats få igenom det mesta. Jag har aldrig lyckats men det är ett tips
. Håller tummen för att du lyckas.
#19.. äh saras karl blir bara glad över att bli av med henne ett par dagar :P Dessutom har jag blivt lovad assistans i valpspanandet hos pirayan :D
#20 Håller tummen stenhårt för att det blir några som kommer. Börjar känna lite panik över att inget är klart än. Hoppas jag får till det innan sista minuten.

Jo klart jag jobbar! Om jag förstår schemat rätt så mellan 10.00 och 17.30.
#22 Om du inte har för långt att åka så kan du höra av dig. Har du tur så sitter vi i köket och kuckelurar vid den tiden
.
# 23 i köket? Hädelse! Vi ska ha minst 30 grader varmt och sitta ute med goda bärdrinkar och kallt vitt vin vid den tiden ju! :P
#23 Vid den temperaturen kan till och med fryslorten jag sitta ute. Håller tummen för att din beställning går i uppfyllelse.

#23 eftersom jag jobbar dagen efter blir det tyvärr lite långt att åka:( jäkla skit, tror att hela illervärlden är planerad efter när jag är upptagen..hehe.
#26 Inte lätt att vara alla till lags
men det kanske nästa år och då kanske du kan komma
.
Det börjar närma sig och jag lovade i ett svagt ögonblick att komma med butiken.
Så jag ser fram emot att få träffa alla som kommer.
Väl mött.
Hälsningar Anders, AMHS Illertorg
https://www.facebook.com/pages/AMHS-Illertorg/201686043197710
Som sagt i tråden ovanför, det börjar dra ihop sig. Har ännu inte börjat med frågorna än och det blir väl som vanligt att dom görs dagen innan. Min plan var att några fler företag skulle vilja komma men dom har dragit sig ur på grund av för få deltagare :-(
Men vi som kommer får det nog trevligt, hoppas jag. Några grannar har i ett svagt ögonblick lovat att komma. Håller nu tummen att vissa inte fastnat i en valphage och dylikt utan att vi blir några stycken iallafall.
#29 Va bra för mig om det inte kommer så många, då får jag många korvar att äta
. Fast jag hoppas innerligt att det kommer många så att det blir en massa tjöt
.
Hälsningar Anders, AMHS Illertorg
https://www.facebook.com/pages/AMHS-Illertorg/201686043197710
#28 Önskar så att jag hade kunnat komma. Det hade varit kul att träffa lite illerfolk och illrar. Hoppas ni får en härlig dag och att Anders inte äter upp alla korvar själv :-)
#29 Hade varit trevligt att fått tjöta lite med dig :-) Ät nu inte upp alla korvar, några kan du ju spara *S*
#31 Kommer att sakna dig under dagen men vi får träffas en annan gång, eller hur? :-))
Ska nog se till att Anders inte äter upp alla korvar själv, han får ju faktiskt dela med sig :-)
#32 Jo visst, vi får träffas senare i sommar :-)) Vem vet, jag kanske kommer med ett helt gäng illrar och valpar.
Hoppas det blir toppenväder hela dagen och kvällen, så ni får det riktigt varmt och gott.
Förhoppningsvis har min pappa fått hem sin bil då, så då är jag där! =D
Sara

Jag kommer! Ska bli riktigt kul! Långt att åka men det är värt det för bara den grillade korvens skull! 
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida
Nettan…tror du det kanske kan bli en illerträff i juli och/eller augusti också 
#34 Det hoppas jag också. Det vore så kul att träffas. Har ju inte sett dig sedan i december :-(
#35 Behöver du sängplats? Kan finnas en extra om du vill :-)
#36 Det får vi väl ordna. Säg bara till innan du dyker så jag hinner arrangera något :-)
#37 Dock kan jag inte komma redan på fredagen, vi har jubileeumsfest på kvällen i fibromyalgiföreningen. =(
Sara

#Supersnällt! Men jag kraschlandar i Skara redan på torsdagen ser det ut som! Tänkte våldgästa en viss tant och hoppas på att hamna på första parkett till massa valpar!
#37 Det kan du skriva upp att jag ska. Ser ju helst att du är hemma när jag och illrarna kommer 
#38 Åh, jag som hade sett fram emot att få pyssla om dig lite extra. Men vi får umgås så mycket som möjligt på lördagen.
#39. Då vet jag. Hoppas ni får det trevligt. SKulle du tröttna på tjötmoster så kan ni komma över redan på fredan och fika lite :-)) Umgåssugen, nä, inte nåt :-))
#40 Vart skulle jag ta vägen? Kommer för tillfället ingenstans, så kom du bara :-)
#41 Men jag kan inte komma nu :-( så det är nog säkrast att jag förvarnar när jag är på G 
En vecka kvar till träffen. Hoppas du hunnit få ihop lite frågor :-)
#43 Ah, det börjar brinna i knutarna men jag hinner nog :-)
#44 Jo, jag skulle tro att du hinner :-) Ser fram emot en till träff senare i sommar, eftersom jag inte kan komma nu.
Nu är alla frågor klara. Tycker själv att jag har fått ihop en bra blandning, inte bara illerfrågor. Nu ska bara själva tipslapparna göras, det ska städas lite och greja såsom bara jag kan :-))
Ses på lördag…..
Hur många frågor fick du ihop (om du vill avslöja antalet)? Nyfiken, eftersom jag inte kan vara med.
Det blir 12 frågor och en utslagsfråga.
OM jag inte har något att göra någon dag så tänkte jag skicka över dom till dig, så du får testa dom. Skulle egentligen gjort det tidigare för att någon skulle kolla av dom, men inte fått till det.
Låter som ett lagom antal :-)
Visst kan du maila över frågorna och svarsalternativen, om du hinner. Så ska jag försöka hinna svara på dom innan träffen.
Hoppas att ni får skoj och bra väder i morgon! Synd att jag inte har körkort för då hade jag med gärna vart med:)