Spetsiga öron??
Hej!
Min yngsta svarta viltfärgade illerhona Sally har spetsiga öron.
_Jag har hört mej för om det bland illerfolk, men ingen har nånsin sett en iller med så spetsiga öron förut.
_
Nu undrar jag om det finns någon mer iller därute med spetsiga öron?
Eller vet någon något om vart hennes spetsiga öron kan komma ifrån?
Sally är en omplaceringsiller, så jag vet inte om hon har syskon eller vart hon kommer ifrån.
Men en mer fantastiskt vacker och ovanlig illerfröken får man leta efter!
//Jessica
Tweedlee tweedlee Tweedlee dum, I´m as Sweet as Bubble Gum.
Mercy mercy Puddin' pie, I've got Something that Money can't buy..!
jag har en tös med spetsiga öron… Aylen, men hon kommer från Ungern, så inte släkt med din tös. Öronformer är som precis allt annat… de finns i alla former och storlekar :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja, jag har hört om illrar som kommit utifrån och till Sverige som haft samma nästan svarta utseende och spetsiga öron.
Men Sally är som sagt född här i Sverige för 11-12 månader sedan, det är det enda jag är 100% säker på vad gäller hennes uppväxt.
Det hade varit jättekul om jag kunnat hitta hennes uppfödare genom att spåra hennes ovanliga utseende.
Hon kanske ser ut som en liten tvättbjörn emellanåt, men då hon gör det är hon världens sötaste tvättbjörn!
Men vilka söta rävöron :)
Vart hämtade du henne?
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag hämtade Sally hos en tjej som hette Mikaela i en lägenhet i Torsby, 10 mil norr om Karlstad.
Hon sålde Sally pga allergi och sa att valpen antagligen hade haft flera ägare innan henne och att minst en av dem fått allergiska besvär av henne.
Hon visste inte vart Sally kom ifrån och kunde bara spekulera, sa att hon trodde valpen kom nerifrån Skåne någonstans.
Det enda hon visste var att Sally antagligen var 3,5 månad gammal då jag hämtade upp henne.
Sally hade lekt rövare i hennes lägenhet och bitit sönder skyddet på kylskåpet längst ner vid golvet, stulit fotoramar och alltmöjligt som hon försökt pressa in under kylskåpet.
Hon var knappt hanterad alls, så vi hade några svåra duster den där första månaden.
Men den fula ankungen förvandlades till den vackraste svan.
#4 Okej, hoppas någon kanske känner igen något av din historia och kan hjälpa dig att hitta uppfödaren :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Ja, hoppar det!
Det hade varit jättekul.

Lennart i Sjöbo föder ju upp (eller gjorde iallafall) mörkt viltfärgade valpar. Kanske är därifrån.
Jättesöt var hon iallafall!
Om denne Lennart fick en mörk kull för nästan precis ett år sedan, så kanske hon är ifrån den kullen. Jag har verkligen inte den minsta aning.
Blir jätteglad för minsta ledtråd till hennes uppväxt, spelar ingen roll vart spåren leder. Hon är helt fantastisk och det är det enda som räknas.

Finns väl ett gäng Sjöbo-illrar härinne, något datum kanske stämmer.
Gud vad söt och ovanlig den var och svarta illrar är ju så söta :)
<3 ferrets is the life <3

#11 Sorry för fortsatt kapad tråd, MEN OJ! Vilken snygg iller! :D Visste inte att dom fanns i helsvart, har alltid sett en svart iller så som den i inlägg #1
#0 riktigt söt tjej du har där :)
Okej, men jätte söt i allafall :)
<3 ferrets is the life <3
Jättesöt tjej du har, TS, med eller utan öron ;-)

Är ju en hel del som importerat avelsdjur. Linjer med spetsiga öron borde i Sverige vara ganska få så borde också vara enkelt att begränsa letandet. Hon är iaf väldans söt.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Lennart fick kullar förra året. Det får han varje år även om han börjat trappa ner avlen.
Hälsningar Malin