Felicia, Problem...(SÄLJES ??? )
Hej.
Nu har jag tyvär fått nya problem med Felicia.
Som gör att jag ÄNNU engång måste fundera på hur jag ska göra med Henne… Behålla eller inte alltså,
Pappa kom lite oväntat idag och sa att vi antagligen ska flytta när dom hittar något,.. Kan ju bli närsom igentligen, Och det är för att vi ska flytta MINDRE, Jag har det igentligen lite litet för Felicia redan nu, men jag vet inte om det kommer bli FÖR litet för Felicia om vi flyttar…
Istället för att säga att jag bara tänker på mig själv så FÖRSÖK förstå att det är för Felicias skull!! Och priset DISKUTERAS, vill inte sälja för 500 för olika anledningar, BLANDANNAT för att jag vill vara 100 på att hon får ett SERRIÖST hem, Precis som en av användarna här förklarade så har ju alla en egen värdering, Iof är Felicia värd mkt mer än ca 1500 / 2000 som jag tänkte mig för henne för mig! Men ni förstår nog..
Är fortfarande iaf inte 100% på att jag säljer henne, Vet ju inte hur huset kommer se ut osv… Men vore bra att veta precis som jag sa innan vad jag isåfall har för Alternativ.
Vilket ni nog vet är hon Kastrerad med Superilion Chip och Vaccinerad, Följer med mkt leksaker osv :)
Kommer ngo lägga ut på Blocket också men ser helst att någon av er tar henne då jag endå litar på att ni vet hur man tar hand om Illrar! Säkerligen bättre än mig också,
Men snälla klaga inte på att jag är dum eller så. Jag gör det för Felicias skull.Och varken jag eller Pappa föresåg en Eventuell Flytt, Det är av personliga skäl,
Men hoppas på att INTE behöva sälja henne men vore bra att veta iallafall…
PM gärna om ni är intresserade
Jag blev illa tvungen att omplacera min iller Shaco på grund av att de tog slut mellan min kille och jag flyttade hem till min allergiska familj igen..
Igår fick han flytta till UlrikaD för en summa av 0kr just på grund av att pengarna för mig inte betydde något då jag häldre såg att någon kunnig och vettig person tog honom..
Jag satte upp en lista på 5 personer jag SJÄLV ansåg skulle vara passande hem och kontaktade dom via privatmedelanden innan jag ens övervägde tanken att lägga upp en omplacerings annons 
Detta är bara ett tips jag har att ge som kan bli väldigt bra i slutändan oavsett om det är pengar inblandat eller inte.. Hade säkerligen kunnat få 2500kr för min älskling men då ser jag häldre att den nya ägaren kan använda dom som en besparing för framtida operationer/vaccinationer :)
Önskar dig lycka till & hoppas att du hittar något fint hem/kan behålla :)
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Åh, hon är så fin! Synd att du måste göra av med henne.
Ja, Jag hoppas på att kunna behålla henne dock,
Med tanke på alla turer fram och tillbaka så skulle jag starkt överväga att sälja henne. I andra trådar har det känts som att du fortfarande inte varit helt säker på om du ska behålla henne och är du fortfarande osäker så sälj henne. Det blir inte bättre för henne ju längre hon stannar hos dig och hinner bo in sig mer och mer.
Jag skulle dock verkligen sänka priset till 500-1000:- och inte ett öre mer. Skaffar man sig ett djur så tillkommer det utgifter. Så enkelt är det. Man kan inte få tillbaka alla pengar man har lagt ut, vid en försäljning.
Tänk om jag skulle omplacera min ettåriga iller. Inte skulle jag kräva köparen att betala för vaccinationer, chippning etc för honom då… Och då är han ändå världens underbaraste iller, som inte bits och som går på lådan duktigt. Köparen skulle få en "färdig" iller. Felicia däremot är ju redan en osäker iller som kommer kräva en hel del av den eventuella köparen.
Jag tycker att ElinaPersson har gjort på ett smart sätt. Ta själv kontakt med folk som du anser är intressanta köpare, om du ska omplacera henne.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Håller helt med JossanH här.
Du kan inte kräva 2000 kr när hon är så osäker i sig själv, rekommenderar oxå att du försäkrar henne innan du väljer att omplacera (om du nu gör det) för samtligas bästa.
#4 och #5
Precis som jag skrev så värderar jag henne 2000. Tycker ni det är för mkt behöver ni inte köpa henne, Blir det AKUT att sälja henne sänker jag priset. Men det är vad jag tycker hon är värd, Thats it. Varesig illrar går för 500 eller inte, Jag vill sälja Felicia för ca 2000,(:
Och AlltiEtt sluta lura dig själv.. Kräva 2000… Du sa själv till mig att du sålde Felicia för 1000 pga hon inte var vaccad , kastrerad osv.. Och bara 1000 är ju rätt mkt isåfall ellerhur? Sen var hon inte ens vaccad / kastrerad?? Så du kan lämmna det här genast :S Och jag tänker inte sitta o spendera all min fritid på folk som klagar på mig, Nu är det som det är. Hej hej
just pga massor snack kan admin btw låsa tråden, Har skriivt att intresserade PMar mig!
LÅS TRÅDEN!
Men varför gör du trådar om folk inte får säga vad dom tycker i tråden. Den här tråden har absolut inget otrevligt. Jag har sagt vad jag tycker utan att på något vis "kastat skit" på dig.
Jag gav dig en anledning till varför JAG tycker att du borde sänka priset. Om du gör det eller inte är ju upp till dig, men jag tror att hon blir svårsåld för en så stor summa.
Gör som du vill. Men startar du en tråd får du stå ut med att människor har en åsikt om det du skriver.Jag är inte otrevlig i mina inlägg.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Fagmag "6,
Du vet mycket väl att det var 800 sen tillkom transport + transportbur + en massa annat, så, nej, då var det inte mycket med 1000 kr även om hon skulle kastreras och vaccineras av dig. Hon var oxå försäkrad tidigare så det hoppas jag blir ordnat.

Fast i blocket-annonsen har du skrivit att hon ska säljas.
http://www.blocket.se/stockholm/Iller_Flicka_33688135.htm?ca=15&w=3
Kan vara lite oärligt mot folk om du inte bestämt dig helt. Om någon verkligen vill ha henne och är intresserad men du bestämmer dig för att behålla henne ändå. Kan ju bli lite dumt.
Säljer henne om jag hittar en riktigt bra o serriös köpare,

#11 Då har du ju bestämt dig nu då?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Men du har ju kastrerat och vaccinerat för att du skall kunna ha henna då kan du ju inte ta med det i sälj priset sedan. Man kan få en illervalp som är tam och lådtränad för 500kr nu denna årstid. Ska jag då sälja mina illrar och sätta 7-8 tusen för alla utställningar jag varit på och alla fina priser och meriter dom fått där? du måste ju inse att det inte fungerar så. Sätt då ett pris på enbart illern och ett paketpris om dom vill ha alla saker som transportbur och mattmed mera.
#12 Njae..
#13 Det var sånnahär onödiga disskusioner jag hoppades på att slippa. Min Iller mitt pris, right ?
Hoppas att du hittar rätt hem iaf… Tråkigt att höra att ni måste flytta, ett tag kändes det ju som att du fattat ett beslut och var nöjd med det. Men jag förstår absolut, boendet betyder ju mkt när man har djur och det är bra att tänka på dem och inte bara på sig själv. Lycka till med allt!

#14 ja men det visar ju att du är mer penga galen än vad du är mån om rätt hem. Tråkigt. Men jag hoppas att du hittar ett bra em till henne och att hon får stanna där och slippa att flytta runt hos folk som inte vet om dom vill eller kan ha henne =(
Ts du behöver inte svara på detta.
Fattar inte hur man kan sätta ut en annons när man inte har bestämt sig. Ett djur är i mina ögon lika mycket värt som ett barn. Det säljer man inte bara för att man ska flytta man måste anpassa oförutsedda situationer så att det funkar, inte ett dugg svårt att förutse att det kommer hända saker i ens liv tex att flytta hör till det normala.
Nog nu
alla tänker vi och fungerar olika, jag förstår ev inte vad alla ni menar, Ni förstår inte allt jag säger osv.. Thats it, Ingen ide att argrumentera about it,

Ska ni flytta till hus bör ni ju igentligen ha plats för en iller.
Har kollat blocket annonser om omplaceringar på illrar och när man kollar där så Daniel vill inte alls ha så mycket pengar för tjejen som ni demoniserar här, exempel : Iller hona på snart 2 år 1500kr - sänkt från 2500 kr (säkert ingen ville köpa) , 2 st illrar på snart 2 år 3600 (sänkt från 4000kr) ej vaccinerade. nästan alla priser är ca 1500- 2500. visst kan man hitta en iller för 500 men det är en iller för 500 mot alla som finns nu blocket…
Välkommen till ferretplanet.se :)

Jag tycker bara att det är lite dumt att lägga ut en annons på en iller man inte är säker på man ska sälja.
Tänk om någon ser henne, verkligen blir intresserad, börjar maila och ser fram emot att få henne hem och då ska hon stanna istället.
Om jag skulle svara på en blocket-annons, vare sig det vore en soffa eller ett djur så förväntar jag mig nog att "varan" i annonsen ska vara till salu.
Tror inte att det är nån speciellt stor intresse just nu på de äldre illrar när valpar börjar komma - Daniel har iaf 2 månader på sig att bestämma om han har råd och möjlighet att behålla henne eller ej (så länge en annons sitter på sidan).
Tycker att nu man kan låsa tråden då inget mer vettig och trevlig kan komma här.

Detta igen? Stackars iller.. :/ Du har sagt i flera trådar att priset inte betyder något, men du vägrar sälja henne billigare än 2000:-? Särskilt nu under valpsäsongen när du får en lådtränad och oförstörd valp för samma pris. Hoppas för din skull att jag inte har vägarna förbi ditt hus, för jag kommer vandra rakt in och ta illern med mig.
#20 Varför är priset sänkt tror du? Jo, för att man inte kan sälja en vuxen omplacering för samma pris som för en valp..
Jag vet faktiskt inte vart folk har fått för sig att det är rimligt att sälja vuxna illrar (som ibland tom har problem) för nära priset av en formbar valp.
Nu säljer ju Pluraz sin iller för vilket pris han vill. Det är ju hans beslut. Men jag tror att det blir svårt att hitta någon som vill köpa illern för den summan. Jag tror även att man tyvärr sollar bort många bra illerägare (här inne) som inte tänkt köpa någon till iller och därför verkligen inte kommer lägga 2000:- för en iller, men för en liten symbolisk summa så kan dom tänka sig att ge illern ett varaktigt hem för den goda sakens skull.
Det är min teori.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#24 läs ordentlig jag skrev ju i parantes att priset är sänkt säkert darför att ingen ville köpa för en sådan summa.
#19 Mjo…. "/ #23 Ett litet hot där?? :) En till aneldening till att jag säljer henne dyrt är för att jag vill försäkra mig om att en person med PENGAR köper henne. Så jag vet att hon kommer få det bra med saker osv :)

Nej, inget hot.
#25 Nej du skrev "säkert ingen ville köpa". Om det hade med summan att göra eller inte framgick inte i ditt inlägg.
#26 Det är ju ett bra sätt att tänka att hon ska få det bra och att det ska finnas pengar etc i hennes nya hem, men det kan också hända att du förlorar många bra hem pga priset.
Som jag skrev i mitt förra inlägg:
Jag tror även att man tyvärr sollar bort många bra illerägare (här inne) som inte tänkt köpa någon till iller och därför verkligen inte kommer lägga 2000:- för en iller, men för en liten symbolisk summa så kan dom tänka sig att ge illern ett varaktigt hem för den goda sakens skull.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#28 Ja, Men blir det somsagt akut får någon henne för en symbolisk summa, Thats it.
Varför inte bara säga att priset kan diskuteras? Säg att det finns de hem som är bra, och har kunskap, men som tvekar på grund av priset, medans det finns en annan jöns-pelle där ute som har pengarna, men inte kunskapen.. ?
Och vad är det som måste hända för att det ska klassas som akut? När det blir akut, så blir det ju akut och bråttom, och då är det ju inte säkert att man kan hitta en seriös människa som vill ha henne
Om man säger 1500-4000kr är vad man kan få för en valp! Inte många som vill betala ett högt pris, på en vuxen iller. Men men det är bara min tanke och några vänners.. Om någon säger till dig att dom kan ta Felicia och kommer ge henne ett kräleksfullt hem. Är inte det viktigare än pengar? Som du skrev i blocket annonsen så vill du att hon ska komma till någon som redan har iller! När jag skulle köpa Felicia så visste ens inte Eva och jag om det skulle gå ihop! Vet du om hon går ihop med andra illrar?
#29 Nu börjar också valptiden så ha det med i beräkningarna. Vill du sälja henne kanske det är på tiden att göra det nu och inte vänta tills precis innan ni flyttar om 2 månader. Ju mer valpar som kommer finnas ute på marknaden ju fler kommer föredra en valp före en vuxen iller (speciellt när det inte skiljer så mycket i pris).
Och efter valpsäsongen så börjar omplaceringsäsongen och då går ju även årets omplaceringar först och det blir ännu svårare att finna henne ett nytt hem.
Det är bara ett hett tips i all välmening.
Om bara några månader kommer det finnas en himla massa "akuta" omplaceringar och då är det inte säkert att det finns någon som har längre har möjlighet att ta Felicia.
Så vill du hitta henne ett bra hem så får du nog börja leta på riktigt nu för ju längre tiden går desto svårare kommer det bli och när det väl är akut kanske det inte finns något hem som kan ta emot henne.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Vill bara säga att jag inte tycker att logiken går ihop.
När du säger att du vill ha en illervan ägare(järna med en till iller) etc, tror du inte att den potensiella iller ägaren kommer se annonsen & tänka exakt vad de andra på forumet har skrivit?
Isf borde du bara få svar från dem som inte har koll på hur saker fungerar i illervärlden, de som inte vet att de kan få en "formbar" iller för samma pris?
Bara mina tankar då jag blivit en aktiv läsare på iller.ifokus forum.
Dock kanske jag inte bör säga så mycket då jag inte har iller(ännu).
Mvh Adde

Tyvärr är det ju köparens marknad på illrar. Finns så pass många. Utbud och efterfrågan styr priset ;)

I skpne kan du nu fåtag i valpar för 500kr som snart är leverans klara ;)